Någon mer som vill va björn?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mckvinnan
    • December 2004
    • 760

    Någon mer som vill va björn?

    I mitt nästa liv vill jag bli en björnhona!

    1. Om du är en björn, kan Du sova hela vintern. Du gör absolut ingenting i 6 månader. Det kan jag leva med.

    2. Före du går i ide, måste du äta tills du rullar i princip. Jag kan leva med det också.

    3. Om du är en björn, föder du två barn (som är lika stora som en valnöt) och det medan du sover. När du vaknar upp är de halvvuxna, mjuka och urgulliga ungar. Det kan jag definitivt leva med!

    4. Om du är björnmamma, vet alla att du menar allvar! Du slår ned alla som plågar dina ungar. Om ungarna dina inte uppför sig - slår du ner dem också! Jag kan leva med det!

    5. Om du är en björn, FÖRVÄNTAR sig din make att du morrar när du vaknar! Han FÖRVÄNTAR sig också att du har håriga ben, dålig andedräkt och överflödigt kroppsfett.

    Japp! Jag vill bli en björn......
    Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.
  • Tant Nancy
    • April 2002
    • 5407

    #2
    Till viss del håller jag med.... men det finns ett STORT problem!!!!

    Vem tusan ska man få som tar hand om akvarierna när man sover i 6 månader????
    MvH
    Tant Nancy
    www.gladafisken.aqualogen.se
    Mitt fotogalleri
    Dagbok
    Min zoon

    Kommentar

    • Hank
      • August 2002
      • 675

      #3
      ...och bara parar sig en gång per år!?
      Nej tack, jag vill inte vara björnhane.....
      /Hank
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
      Uppdaterad 2006-08-22

      Kommentar

      • Triana
        • January 2005
        • 840

        #4
        *skrattar*

        Kommentar

        • Lenita
          • June 2003
          • 850

          #5
          En grisorgasm sägs vara i 30 minuter... vi ses nästa liv i svinstian
          ____________________________________
          Pax vobiscum!

          Kommentar

          • Alexander Ylipää
            • May 2003
            • 1831

            #6
            Hahaha......
            Med vänlig hälsning
            Alexander

            Kommentar

            • Hasse H
              • August 2004
              • 2111

              #7
              Hellre galt än björnhanne isf... *s* :o
              mvh Hasse
              Det man inte vet, har man ingen aning om.

              Kommentar

              • Tant Nancy
                • April 2002
                • 5407

                #8
                Vad tror ni om att bli en Ancistrushona då.... visst, det kanske blir lite trist med sex bara en gång var sjätte vecka...:o Men när man väl har gjort det...så lämnar man allt ansvar till gubben och sätter igång att käka upp sig till nästa vända
                MvH
                Tant Nancy
                www.gladafisken.aqualogen.se
                Mitt fotogalleri
                Dagbok
                Min zoon

                Kommentar

                • Marie J
                  • January 2004
                  • 10616

                  #9
                  Underbara historia!
                  /Marie.

                  Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                  En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #10
                    Fast slå ner sina ungar låter väl inte så snällt? Som människa så tänker man ju ur människoperspektiv, även om man pratar om att vara björn, och slå ner mina framtida ungar skulle jag inte kunna leva med

                    Och björnhonor är väl inte så hårda mot sina ungar?

                    Jag vet inte riktigt vad jag skulle vilja vara. Men jag vet vad jag inte skulle vilja vara i alla fall, en snigel Men det finns nog i och för sig de som påstår att jag är det redan i det här livet Finns säkert de som inte tycker det, men de tycker väl att jag är en sköldpadda i stället

                    En katt kanske? Då är det ingen som gnäller på att man ligger och sover hela dagarna. Men då lever man ju bara i ca 15 år, lite trist. Och så får man inte åka på några Zoopetvästträffar, skulle ju vara tråkigt. Jag vill nog vara människa i nästa liv också, fast med vissa modifieringar.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • BluesBoy
                      • January 2004
                      • 2559

                      #11
                      Ursprungligen postat av Lenita
                      En grisorgasm sägs vara i 30 minuter... vi ses nästa liv i svinstian
                      Okey, jag tar med något att äta
                      BluesBoy
                      http://www.bluesboy.se

                      Kommentar

                      • Mogwai
                        • November 2002
                        • 3021

                        #12
                        Undras om man inte skulle vilja vara en sån där elefant ??
                        De har ju en otrolig social struktur, månar om sina små och gamla, ja jo inom hjorden alltså. Stora hanar är ju ensamma och håller sig mest i utkanterna.
                        De lever ett långt liv ( nu har jag helt räknat bort allt vad tjuvskyttar och så heter ), har ett fantastiskt minne och kunskap om den omgivningen som de lever i.
                        Inte speciellt många naturliga fiender, förutom då de är små.
                        Och den där snabeln är ju ett rent mästerverk och under av funktionalitet.
                        Visste ni föresten att man börjat att använda elefanter i jakten på tjuvskyttrna ??
                        De har ett fantastiskt luktsinne och tar sig fram genom nästan all terräng.
                        Tjuvskyttarna brukar ju gräva ner elefenbenet och komma tillbaks lite senare och hämta det. Detta kan elefanterna sniffa reda på och vakterna kan ta hand om det så att tjuvskyttarna får tji.
                        Och då de flesta tjuvskyttar tar sig fram till fots, och en människa ju inte alls är lika snabbfotad som en elefant, så lär sig nu parkvakterna att via elefanterna spåra ikapp dem och haffa dem.
                        Så det skulle nog inte vara dumt att vara en afrikansk elefant. *s*

                        Kommentar

                        • Solen
                          • September 2003
                          • 2997

                          #13
                          Ursprungligen postat av Tant Nancy
                          Vad tror ni om att bli en Ancistrushona då.... visst, det kanske blir lite trist med sex bara en gång var sjätte vecka...:o Men när man väl har gjort det...så lämnar man allt ansvar till gubben och sätter igång att käka upp sig till nästa vända
                          Låter precis lagom, för omväxlings skull...
                          Pricken den Store !
                          ~~~~

                          Kommentar

                          • RÖDLÖGA
                            • February 2002
                            • 3931

                            #14
                            Björn hane är jag ju redan i detta liv(heter Björn). Med tanke på livet med mitt "x" så stämde det väldigt bra. Sex cirka en gång om året. Morr ca1000 gånger/dag. Håriga ben stämmer också.


                            Nu är det annat. när jag/vi vill. Inget MORR på morgonen utan puss och kram. Rakade ben alltid
                            FISHLOVERS
                            Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
                            En glad "svenssonakvarist"

                            Kommentar

                            • mckvinnan
                              • December 2004
                              • 760

                              #15
                              Grisarnas liv

                              Måste ju komplettera med det om grisarna vilket jag också hade i min historiereserv. Enjoy!

                              Onödigt vetande:

                              Visste du att om du konstant skriker i 8 år, 7 månader och 6 dagar,
                              så har du producerat tillräckligt med energi för att värma upp en
                              kopp kaffe. (Verkar inte vara värt besväret)

                              Visste du att om du fiser konstant i 6 år och 9 månader, så bildas
                              energi nog att skapa en atombomb. (Nu börjar det likna något)

                              (Håll i dig för den här, undrar hur de kom fram till detta och
                              varför??) En gris orgasm varar i 30 minuter. (I mitt nästa liv vill
                              jag vara en gris.)

                              Visste du att om du slår huvudet mot en vägg i en timme så förbrukar
                              du 150 kalorier. (Kan inte sluta tänka på det där om grisen.)

                              Människor och delfiner är de enda arter som har sex för njutningens
                              skull. (Inte undra på att Flipper log hela tiden.) (Och grisar har 30
                              minuters-orgasmer? Är det rättvist??)

                              Visste du att den starkaste muskel hos människan är tungan.
                              (Hmmmmmmmmmmmmmm.......)

                              Visste du att en lus kan hoppa 350 gånger sin egen längd, det är som
                              att en människa skulle hoppa över en fotbollsplan. (30
                              minuter......svårt att inse......och varför just grisar???)

                              Visste du att en kackerlacka lever 9 dagar även om de ”halshuggits”,
                              och sedan dör den av svält... (Läskigt - vad är det för typer som tar
                              reda på sånt här?)

                              Visste du att lejon kan para sig över 50 gånger på en dag. (Det är ju
                              helt OK, men jag vill i alla fall bli en gris i mitt nästa liv.
                              Kvalitet kommer före kvantitet.)

                              Visste du att ett ostrons öga är större än dess hjärna?
                              (Jag känner folk som verkar ha liknande ”problem”....)

                              Visste du att sjöstjärnor inte har någon hjärna?
                              (Se kommentaren ovan...)

                              Visste du att efter att ha läst all denna ”onödiga” information, kan
                              jag bara säga FAAAN, VA’ GRISAR MÅSTE VARA LYCKLIGA !!!
                              Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...