Bredband o telefonköer =(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    Bredband o telefonköer =(

    Tja !

    Hur kul e de o sitta i telefonköer igentligen för att först ringa en leverantör i det här fallet Tiscali som tydligen bara kan leverera en viss hastighet på "snigelbandet" och säga upp det gamla adslavtalet och sen ringa nästa leverantör BBB och sitta i kö först 30 minuter o sen inte hamna hos rätt jävla människa på kundtjänsten utan sen ska man bli kopplad igen o sitta i ny kö !

    Så jäkla trist e de med telefonköer alltså.
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri
  • Morellen
    • November 2003
    • 4349

    #2
    bara att vänja dig om du skall ha med BBB att göra. Där har man TUR om man ens hamnar i telefonkö...
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

    "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
    (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

    Kommentar

    • Joacim
      • December 2003
      • 964

      #3
      Jag skulle faktiskt vilja slå ett slag för adamo . Fast IP, inga blockerade portar och 8Mb för 297:- i månaden. Vissa kan få snabbare men för min del så är det bra. Deras support är väldigt bra. Jag hade lite problem med kontakten i början och det visade sig vara problem med telestationen (inte deras fel). De ringde upp mig senare under dagen för att kolla att allt funkade som det skulle. Det var inget jag var van vid från min tidigare leverantör där man skulle vara glad om man ens fick svar.

      /J
      Det finns 10 sorters människor här på jorden.
      De som förstår binära tal och de som inte gör det.

      Kommentar

      • jolon
        • December 2002
        • 1075

        #4
        Ursprungligen postat av Morellen
        bara att vänja dig om du skall ha med BBB att göra. Där har man TUR om man ens hamnar i telefonkö...
        Konstigt, jag har aldrig haft problem med BBB, har ni "telejacks" bredband eller "riktigt"? Tror att det är olika kundtjänster,,
        My internet should be readonly.

        Kommentar

        • Morellen
          • November 2003
          • 4349

          #5
          telejacks... så de har väl pluggat igen kundtjänsten *s*
          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

          "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
          (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

          Kommentar

          • peterpansar
            • May 2004
            • 37

            #6
            Ja har BBB via telejacket och ja ringde ca 5-10 gånger var dag i en vecka.....
            Blir bara bortkopplad var gång....
            Sen häromdan ringde dom och vill att ja skulle binda mitt fasta telenät till dom med.
            Ja mitt dumma nöt sa ja, för billigare var det...
            Nu i morse funka inte telefonen när ja skulle ringa...


            Ja vågar inte ringa deras suport idag iallafall, för om dom kopplar bort mig så
            Its nice to be importent but its more importent to be nice!

            Min zoon
            oid=213772

            Kommentar

            • peterpansar
              • May 2004
              • 37

              #7
              GRRRRRRRRR
              Ja ringde suporten nu och kom fram efter en 20min.
              Då fick ja veta att dom har flyttat mitt abonemang till BBB nu men dom har inte skickat dosan som gör att ja kan ringa än
              Sen e dom så fräcka att dom skyller på stormen...

              Well well skönt att kunna gnälla lite här :P
              Its nice to be importent but its more importent to be nice!

              Min zoon
              oid=213772

              Kommentar

              • plizken
                • April 2004
                • 1293

                #8
                Jag har använt BBB sedan fiberkabelns begynnelse och aldrig någonsin haft problem med någonting.

                Jag hade en period då nätverksanslutningen dök hela tiden men det löste sig när en trevlig själ från BBB ringde till mig och upplyste om att mitt nätverkskort hade felaktig blockstorlek. 150:- för ett nytt kort och inga mera problem.

                Det kallar jag service. Då blockstorleken var för liten från mitt kort (hur nu det kommer sig) utgjorde det inget problem för BBB utan bara för mig så måste jag säga att det var väldigt vänligt gjort av dom att ringa mig.
                Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

                Kommentar

                • Morellen
                  • November 2003
                  • 4349

                  #9
                  Plisken; kul att det fungerar för någon...
                  jag fick vänta dubbelt så länge som de sagt innan bredbandet gick igång... sedan har det fungerat hjälpligt första året men jag vill inte betala 400 i månaden för något som inte fungerar... INte för att det varit så mkt trassel nu men det märks alldeles för väl när det blir eftersom det är hopplöst att komma fram till suporten...
                  När de erbjöd mig att ringa via dem så svarade jag att jag väntar nog tills de bevisat att min telefon inte kommer att krascha. Buss på dem bara peterpansar - hävdar de att brevbäraren blåst bort med dosan? *s*
                  http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                  "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                  (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                  Kommentar

                  Arbetssätt...