Ja så kan det gå

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • peterhaack
    • November 2004
    • 1752

    Ja så kan det gå

    Jaha så här kan det gå: i lördags om nu det var ngn som inte kände att det blåste lite så försvann strömmen och telefon med det hela på tisdagen brann det i huset och då kom strömmen tillbaka men inte telefonen nu sitter man på jobb och hemma e där ett hål i golvet stort nog för att anlägga en jacuzzi i vardagsrummet 1.40x2.50 =O) (jag skulle bara byta dörrfoder i hallen) nej saken var det att då vi var stömmlösa eldade vi i öppnaspisen som visade sig vara lite fuskbygge(förra ägarna) så bjälklaget under golvet fattade eld.

    Allt utom golvet räddades barn hundar katter och inte en omkommen fisk inte ens under avbrottet med strömmen.

    Jaja ingen telefon ännu men det går ändå men man saknar att skriva till er =O)) och läsa era inlägg.

    Var rädda om er.
    Siten där alla plantor växer PlantSwap!
  • sockerconny
    • October 2004
    • 2349

    #2
    Ibland slår Murhys Lag till med full kraft!

    Det enda positiva är väl att alla människor och djur klarade sig utan skador!

    Kommentar

    • peterhaack
      • November 2004
      • 1752

      #3
      Ja vi sov i det rummet hela familjen under natten med och då var det fyr i spisen sedan under dagen började det ryka häftigt från golvdelen =O(( Tur i oturen så hände det inte under natten.
      Siten där alla plantor växer PlantSwap!

      Kommentar

      • Marie J
        • January 2004
        • 10616

        #4
        Vad glad jag är att se dig här igen. Tråkigt det som hände men det var en attans tur ni hade som klara er trots allt.
        /Marie.

        Min zoon Mina hundar Min Dagbok
        En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

        Kommentar

        • LeVaJu
          • May 2004
          • 78

          #5
          Otäckt :-(

          Usch vilken otäck upplevelse! Jag tyckte det räckte som dramatik när värmeljuset plötsligt flammade upp och antände en närliggande servett här hemma i lördags.. Man hinner tänka mycket medan man försöker släcka.. Tack och lov att "bara" golvet strök med för er!
          Anne

          Min Zoon

          Kommentar

          • peterhaack
            • November 2004
            • 1752

            #6
            Jo man blir lite rädd när det händer, sedan kunde man inte ringa 112 iheller för allt var nere mobil och telefon som tur är har vi ett deltids brandförsvar här hemma så vi fick köra ner och lägga ett larm. Och det är grabbar som e goa och fixar med det mesta. Jag fick faktisk lite beröm för mitt rådiga ingripande med att ha sågat upp golv och väggar samt dragit upp vatten slang till eldhärden och släckt det mesta själv =O) inte så kul i sammanhanget men det ger en extra kick =O).
            Man skickade iväg de minsta barnen med hunden och den störtsta grabben tog in katterna på sitt rum om han skulle hoppa ut(Stort fönster) Akvariena stod intil öppnaspisen men med en kopis drog vi undan dem (repor i parketet skit i det) och kunde sedan fortsätta med upphugget av golv och vägg man började med yxa då vi inte hade ström först sedan kom strömmen och då var det cirkelsågen som gällde.
            Nu e det hammare spik betong och klinkers och en fristående kamin som gäller.
            Senast redigerad av peterhaack; 17 January 2005, 10:40.
            Siten där alla plantor växer PlantSwap!

            Kommentar

            • join4t
              • October 2003
              • 854

              #7
              Vilken tur att du agerade så och inte stod i apatisk chock...
              "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe

              Kommentar

              • Mogwai
                • November 2002
                • 3021

                #8
                Vi hade en ständig påminnelse om "vad som hade kunnat hända", hemma på köksbordet, efter det att min far hade hällt fel sprit i bränndelen under fondue-grytan.
                Först så hände inget, sen så hände inget....sen så började plötsligt lågorna att rinna över kanten på bränn-delen och ut över bordet. Jag hojtade i högan sky ....mamma rev ner ner köksgardinen vid dörren i samma veva som hon slet opp dörren. Pappa och bror min grabbade tag i bordet och vräkte ut det genom dörren rakt ut i snön. Ja det var vinter då.
                Grytan flög i en snygg båge och spred gulaktigt vackert över det vita täcket.
                Lilla bränn-delen hamnade för sig och brann där, liggandes som en fyrbåk, i ett x-antal timmar.
                Vi satt inne och fick mumsa mackor istället för fondue den kvällen.
                Bordet kånkandes in igen, 2 st stora inbrända ringar i det visade vad som hade hänt.
                Mamma fick sy om ett stycke gardin dagen efter.

                Jag säger som Marie J, tur att ni klarade er allihopa, både 2-benta, 4-benta och fenförsedda invånare !!

                Kommentar

                • Solen
                  • September 2003
                  • 2997

                  #9
                  Jag vill bara instämma med övriga talare och hoppas att er försäkring täcker era skador. Lycka till...
                  Pricken den Store !
                  ~~~~

                  Kommentar

                  Arbetssätt...