Time-out

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    Time-out

    Som vanligt - tråkigt att bli biten av Kjell och hans tigerbarber så ofta.
    Time for Time-out...
    Killies is a lifetime passion
  • oveb
    • January 2004
    • 2577

    #2
    Vad menas ??
    Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

    Kommentar

    • BluesBoy
      • January 2004
      • 2559

      #3
      Du är så kort i meningarna Erik. Jag har svårt att läsa mellan raderna (samma sak med min överläkare )så du får gärna vara tydligare så jag vet om jag ska känna mig träffad eller inte. Vilka barber avser du?
      BluesBoy
      http://www.bluesboy.se

      Kommentar

      • janne dansk
        • June 2004
        • 1740

        #4
        jag undra det samma,
        Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

        Kommentar

        • Mattias Andersson
          • March 2003
          • 826

          #5
          Ursprungligen postat av erikthur
          Som vanligt - tråkigt att bli biten av Kjell och hans tigerbarber så ofta.
          Time for Time-out...

          Måste sålla mig till dom som undrar vad som menas, syftar du på denna tråd: http://www.zpet.se/forum/showthread.php?t=69616 ???

          Kommentar

          • haggan
            • October 2004
            • 246

            #6
            Det är ju sånt här som är så oerhört jobbigt. Att det alltid blir tjafs mellan vissa personer. Är det inte fiskar som är det viktigaste i forumet? Är det här nåt typiskt svenskt, eller? Jag som bara har guldfiskar har inte så stor behållning av det här forumet, och nu är det ju mest åsikter för/emot det nya forumet.
            Fortfarande en dum nybörjare
            http://img.photobucket.com/albums/v7...wSiggyMini.jpg

            Kommentar

            • Guy Palm
              • March 2002
              • 5720

              #7
              Håller helt och hållet med haggan. Varför inte gräva ner stridsyxorna och hjälpas åt att göra forumet till vad det är menat som. En plats där alla kan samlas kring det som vi alla egentligen har gemensamt. Akvariefiskar. Det spelar ingen roll om man är nybörjare. Goldmedlem eller lite mera van akvarist. Alla behövs för att göra detta forum till sveriges bästa allmänna akvaristforum.

              Guy
              Guy
              ,Poecilia,SKS,GOC,

              Kommentar

              • Tant Nancy
                • April 2002
                • 5407

                #8
                Ursprungligen postat av erikthur
                Som vanligt - tråkigt att bli biten av Kjell och hans tigerbarber så ofta.
                Time for Time-out...
                Jag kan inte säga annat än att jag tror att du har rätt i det här fallet Erik... det är nog dags att ta time-out ett tag!!! Låt Zoopet formas i sin nya skepnad och återkom med all kritik om en par månader.... Just nu är det faktist så att just du... (OBS, inte alla ickegoldmedlemmar) ... verkar lägga allt krut på att kritisera och försöka dra ner forumet ... Vi andra, ja, vi lägger krutet på att försöka få till ett forum som fungerar för alla... Kjell och Christian lägger inte bara krut på det... de lägger sina själar i att fixa det här till oss!!!!
                MvH
                Tant Nancy
                www.gladafisken.aqualogen.se
                Mitt fotogalleri
                Dagbok
                Min zoon

                Kommentar

                • Tant Nancy
                  • April 2002
                  • 5407

                  #9
                  Ursprungligen postat av haggan
                  Jag som bara har guldfiskar har inte så stor behållning av det här forumet, och nu är det ju mest åsikter för/emot det nya forumet.
                  Vad menar du met det??? Vad jag har för mig så skrivs det en hel del om guldfiskar i forumet... finns väl en hel dammavdelning bl a???

                  Att det skulle vara mest åsikter om forumet verkar konstigt... jag har suttit och läst igenom dagens tåtar nu... och det kan inte varit många procent som gällt just det... visst, det är några, och det kommer det säkert att vara framöver ett tag, tror att det är oundvikligt när man så radikalt gör om ett forum....
                  MvH
                  Tant Nancy
                  www.gladafisken.aqualogen.se
                  Mitt fotogalleri
                  Dagbok
                  Min zoon

                  Kommentar

                  • haggan
                    • October 2004
                    • 246

                    #10
                    Jo. jag menar så här: Jag är en blyg och tillbakadragen person som inte vill lägga sig i andras strider och jag vill inte ta parti för någon. Men jag tycker att det känns som om guldfiskar är så vanliga och tråkiga och inte så intressanta för er som är duktiga på tropiska fiskar och växter och sånt. Rätta mej om jag har fel. Dammavdelningen är väl inte så aktiv.
                    Fortfarande en dum nybörjare
                    http://img.photobucket.com/albums/v7...wSiggyMini.jpg

                    Kommentar

                    • Kramfors
                      • January 2003
                      • 7265

                      #11
                      Haggan har rätt de som har Guldfiskar och/eller Slöjstjärt bir ofta på hoppade för "små akvarie" "lämna till baka Slöjstjärten och köp en kampfisk" osv när de ställer en fråga.
                      Det är tydligen inte "fin" nog att ha Guldfisk, nej tråkiga ciklider och trista malar då är man "akvarist" .

                      Det på hoppet var väl bra.
                      http://www.kramforskoi.com/

                      Kommentar

                      • ICEBOX
                        • April 2004
                        • 150

                        #12
                        Jag kan knappast säga att jag är något fan av guldfiskar, men inte klagas det (nåja, någon enstaka gång) på själva fiskarna här på zpet.

                        Men när de som har en söt guldfisk i en skål frågar hur de ska sköta om sin fisk, är det väl självklart att man påpekar att en skål är förkastligt? Fast det verkar röra sig om ett fåtal personer som använder många nicknames, men ändå.

                        Eftersom jag inte har någon som helst erfarenhet av guldfiskar, är jag heller inte rätt person att svara på frågor om den.

                        Men om malar och ciklider är trista beror på vem som svarar... Smaken är som sagt som det man sitter på... Sedan verkar entusiasterna av tropiska fiskar vara betydligt fler än de som är guldfiskfantaster?!?!
                        Senast redigerad av ICEBOX; 14 January 2005, 22:00. Anledning: Språkfel
                        375 liter med 30-talet citrontetror, ett ancistruspar samt 15 ancistrusyngel, snart en grupp Ap. borellii och hantlar http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=330639

                        Kommentar

                        • oveb
                          • January 2004
                          • 2577

                          #13
                          Ursprungligen postat av Kramfors
                          Haggan har rätt de som har Guldfiskar och/eller Slöjstjärt bir ofta på hoppade för "små akvarie" "lämna till baka Slöjstjärten och köp en kampfisk" osv när de ställer en fråga.
                          Det är tydligen inte "fin" nog att ha Guldfisk, nej tråkiga ciklider och trista malar då är man "akvarist" .

                          Det på hoppet var väl bra.
                          Håller med, ett "malawi-filter" vore emellanåt en schysst feature i detta forum

                          Fast man kan ju alltid klicka på denna "knapp"

                          Seriösa grejor
                          Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

                          Kommentar

                          • Tropfrog
                            • October 2002
                            • 8078

                            #14
                            Haggan har rätt de som har Guldfiskar och/eller Slöjstjärt bir ofta på hoppade för "små akvarie" "lämna till baka Slöjstjärten och köp en kampfisk" osv när de ställer en fråga.
                            Ingen som är seriösa med sina guldfiskar råkar ut för vad du kallar för "påhopp"

                            Kanske guldfiskar/slöjstjärtar skulle bli mer rumsrena på forumet om dom få som är seriösa med dem också hjälpte till att rensa bort de förkastliga småburkarna.

                            Jag har aldrig sett en fråga från någon med guldfisk som har blivit "påhoppad", man gör vad man kan för att informera, men det är inte lätt.


                            Det är tydligen inte "fin" nog att ha Guldfisk,
                            OKI att jag själv inte tycker att guldfiskar och slöjstjärtar är vidare roliga, men jag har aldrig sett någon på detta forumet som ens har antytt att det inte är fint nog att ha guldfisk.

                            nej tråkiga ciklider och trista malar då är man "akvarist" .
                            Definitionen på vem som är akvarist och vem som inte är det är nog olika från person till person. Min definition är att en seriös akvarist är en som bryr sig om sina fiskar och gör allt för att skapa en långsiktigt hållbar miljö för dom så att dom kan leva och må bra lång tid framöver. Tyvärr så faller de flesta guldfisk/slöjstjärtshållare utanför den definitionen och de flesta som håller ciklider och malar faller inom. När då dom guldfisk/slöjstjärtsentusiaster som inte faller utanför den definitionen försvarar dom som gör det så svartas hela fisksläktet ner. Det kommer bli svårt att få upprättelse, men du är en av dom få som kan göra något kramfors. Så för f,n ta ditt ansvar istället för att klanka ner på andra seriösa akvarister.

                            Ursäkta pseudodiskussionen, men ibland blir jag så trött
                            MVH
                            Magnus
                            min zoon

                            Kommentar

                            • simosaurus
                              • July 2004
                              • 373

                              #15
                              eheh, snacka om fredagstråd...
                              Discus bilder: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=272524

                              Kommentar

                              Arbetssätt...