Du vet att du är akvarist när...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    När man utan problem kan leva med den schism som uppstår då man å ena sidan känner sympati för zoopersonal som blir friställda samtidigt som man jublar över den 50-70% slutrea som råder, lite som att ha ena foten i en gryta med kokande vatten och den andra i en isvak, titta det är en röding som nafsar på mina blåa tår..
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!

    Kommentar

    • 0422
      • August 2007
      • 644

      *När man får panik då man får veta att det varit jordbävning hemma och tvingar lillasystern kolla alla karen väldigt noggrant efter sprickor...

      *När man drömmer om att ge sin mal hjärt/lungräddning

      *När man kollar på sina fiskar genom lillasysterns webcam

      *När man flyttar utomlands och saknar fiskarna mer än vännerna och familjen

      *När den söta killen i akvariebutiken börjar stöta på dig med repliker som "Jag har ett stort saltvattensakvarium..."

      *När ditt projektarbete i 3e ring handlar om fiskar

      *När du köper en systemkamera för att kunna ta bättre bilder på dina sötnosar

      *När dina föräldrar skickar ett urklipp ur en tidning med en bild på ett par skor med fiskmönster

      *När du blir arg när en klasskompis föreslår att du skaffar en guldfiskskål så att du inte ska sakna dina fiskar så mycket

      *När du blir överlycklig när din pojk/flickvän pratar om att bygga ett hus med ett stort inbyggt akvarium

      *När du köper vad som helst bara för att motivet är en fisk

      *När du modiferar alla skoluppgifter till att handla om fiskar och akvariestik

      *Du frågar den lokala tatueraren vad det skulle kosta att få en bild av din favoritmal tatuerad i naturlig storlek...
      - MAKE LOVE NOT LANDFILL -

      Kommentar

      • aneta
        • September 2008
        • 261

        Denna tråden fick mig verkligen gråta av skratt
        Om vissa påstående stämmer in på mig är jag redan indragen i beroendet?

        *om du försummar dina vardagssysslor för du glömmer bort tiden framför akvariet
        *om du tittar i smygg på dina fiskar för familjen tycker att du har blivit besatt av ditt nya hobby
        325L

        Kommentar

        • Mick13
          • May 2008
          • 1796

          Ursprungligen postat av aneta
          Denna tråden fick mig verkligen gråta av skratt
          Om vissa påstående stämmer in på mig är jag redan indragen i beroendet?

          *om du försummar dina vardagssysslor för du glömmer bort tiden framför akvariet
          *om du tittar i smygg på dina fiskar för familjen tycker att du har blivit besatt av ditt nya hobby
          Heh det sistnämnda stämmer på prciken
          eller att man går på jobbet och funderar hur fiskarna har det för du han inte med vatten bytet kvällen innan
          In vino veritas, in aqua sanitas

          Kommentar

          • Johanski
            • February 2007
            • 3044

            Ursprungligen postat av Mick13
            Heh det sistnämnda stämmer på prciken
            eller att man går på jobbet och funderar hur fiskarna har det för du han inte med vatten bytet kvällen innan
            Har varit borta från mina firrar i en vecka

            Kommentar

            • Mick13
              • May 2008
              • 1796

              Ursprungligen postat av Johanski
              Har varit borta från mina firrar i en vecka
              Så nu har du ångest för hur dom haft det under din frånvaro...
              In vino veritas, in aqua sanitas

              Kommentar

              • 0422
                • August 2007
                • 644

                Ursprungligen postat av Johanski
                Har varit borta från mina firrar i en vecka
                Jag har varit borta från mina fiskar i snart 5 månader
                - MAKE LOVE NOT LANDFILL -

                Kommentar

                • Nina82
                  • January 2008
                  • 6610

                  Du vet att du är akvarist när; du öppnar kartongen med spjälsäng från IKEA och blir överlycklig av att se att de lagt i frigolitbitar som är precis lagom skurna till att ha som stenunderlägg i eventuella framtida akvarium
                  12L 12L 24L 24L 24L 24L
                  38L 54L 54L 63L 450L

                  Kommentar

                  • drd
                    • March 2004
                    • 5586

                    Ursprungligen postat av 0422
                    Jag har varit borta från mina fiskar i snart 5 månader
                    Säljer dom inte fiskar i kanada ?
                    Vet iofs att efter att ha sett en del south park avsnitt så saknar dom mycket i kanada
                    ________________________________________________

                    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                    Kommentar

                    • drd
                      • March 2004
                      • 5586

                      Ursprungligen postat av 0422
                      *När man får panik då man får veta att det varit jordbävning hemma och tvingar lillasystern kolla alla karen väldigt noggrant efter sprickor...

                      *När man drömmer om att ge sin mal hjärt/lungräddning

                      *När man kollar på sina fiskar genom lillasysterns webcam

                      *När man flyttar utomlands och saknar fiskarna mer än vännerna och familjen

                      *När den söta killen i akvariebutiken börjar stöta på dig med repliker som "Jag har ett stort saltvattensakvarium..."

                      *När ditt projektarbete i 3e ring handlar om fiskar

                      *När du köper en systemkamera för att kunna ta bättre bilder på dina sötnosar

                      *När dina föräldrar skickar ett urklipp ur en tidning med en bild på ett par skor med fiskmönster

                      *När du blir arg när en klasskompis föreslår att du skaffar en guldfiskskål så att du inte ska sakna dina fiskar så mycket

                      *När du blir överlycklig när din pojk/flickvän pratar om att bygga ett hus med ett stort inbyggt akvarium

                      *När du köper vad som helst bara för att motivet är en fisk

                      *När du modiferar alla skoluppgifter till att handla om fiskar och akvariestik

                      *Du frågar den lokala tatueraren vad det skulle kosta att få en bild av din favoritmal tatuerad i naturlig storlek...


                      E ju nästan så att alla passar in på mig ju
                      ________________________________________________

                      Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                      Kommentar

                      • Gaffel
                        • December 2007
                        • 6200

                        När man surar till på alla kristna som glider omkring med fisksymbolen bak på sina bilar, Jesus var inte kristen han var fiskodlare..
                        Life's a bitch and then you die..
                        "I might be right handed but im always left-winged"
                        Skriv på!

                        Kommentar

                        • olof b
                          • March 2005
                          • 262

                          När du aldrig använder dina långärmade tröjor och skjortor eftersom du ju kan behöva fixa något i akvariet.

                          mvh

                          olof
                          Malmö Lund Cycle Chic:
                          http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                          Kommentar

                          • PierreS24
                            • January 2009
                            • 80

                            Finns redan så många underbara uttryck så behöver nog inte bidra med mina för då slutar det nog med över en hel sida av bara otroligt dumma saker.

                            Men en sak som flickan börjar bli sne på är att jag blandar in en del latin i mitt språk, påhittat eller inte spelar ingen roll. Denna fula ovana har jag fått efter alla år med fisk namn på latin... Eller när man sitter och kollar på TV och hör saker som "Tjena dem förökar sig värre än kaniner!" Och jag svarar med "Nej nej nej, värre än Zebraciklider..."

                            Kommentar

                            • bossep
                              • March 2010
                              • 4447

                              Ursprungligen postat av ICEBOX

                              * När du gör i ordning mäsk för att göda med CO2 (istället för att koka brännvin)
                              * När du slänger mäsken utan att koka av den.
                              “You can’t see the future if you don't know the history.”
                              "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                              Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                              Kommentar

                              • DjTommy
                                • October 2008
                                • 321

                                Ha ha, vad goa ni är allihopa.. Får dra ett litet strå:

                                * När du kommer in i fiskaffären och personalen glatt undrar varför du inte vart där på ett tag.
                                54 liter BB
                                96 liter Dagis
                                375 liter Malawi

                                Kommentar

                                Arbetssätt...