Jästchampagne

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fs_fs
    • June 2002
    • 73

    Jästchampagne

    Jag skulle byta min jästsats som hade slutat bubbla god koldioxid ner i akvariet. Skruvade loss korken och började gå mot köket. Såg att det som vanligt låg lite bottensats i flaskan och tänkte vara effektiv och skaka flaskan lite på vägen mot köket för att lösa upp bottensatsen, då sparar jag ju säkert två sekunder. Vände den och började skaka. Det var visst liv kvar i den i alla fall, trycket ökade, jag orkade inte hålla emot ordentligt, började springa, kom ut i köket, orkade inte hålla tätt alls. Jag såg ut som en formel 1 förare som vunnit och som sprutar champagne på alla och allt, fast jag hade inget segerleende på läpparna. Faan vilket tryck! Och faan vilken lukt!

    Nåväl, köket är nystädat och kläderna ska in i tvättmaskinen. Humormania hette visst avdelningen här, nu efteråt är det ju lite kul ändå........

    // Fredrik
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=100111
  • Gardener
    • October 2004
    • 136

    #2
    Måste ha varit en syn för gudar!

    Kommentar

    • rennicke
      • November 2003
      • 335

      #3
      Hehe, jäklar vilken osis! Men men, man lär av sina misstag. Jag känner starkt igen beteendet "Äh, jag börjar nu så blir det lättare att slutföra sen. Det kan ju inte hända nåt..."
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=199905


      Lönen är den enda företeelse som kan gå från futurum till imperfekt utan att passera presens.

      Kommentar

      • Marie J
        • January 2004
        • 10616

        #4
        *asg*!

        Ett gott skratt förlänger livet!
        /Marie.

        Min zoon Mina hundar Min Dagbok
        En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

        Kommentar

        • Hasse H
          • August 2004
          • 2111

          #5
          *asg* Fullt i klass med att öppna en flaska hemmagjord jordgubbsaft som jäst i sin ensamhet i skafferiet... luktar dock godare. :-)

          /Hasse
          mvh Hasse
          Det man inte vet, har man ingen aning om.

          Kommentar

          • twistedfish
            • August 2003
            • 140

            #6
            Den var riktigt bra men alla kan vi göra misstag.
            220 l med Sorgmanteltetror, Svart fantomtetror, Kejsartetror, Rasbora hengeli, två botier, en mal som jag köpte som blå antennmal(har inte hittat den på senare tid) samt en annan mal som jag inte har hittat här på zoopet. Har nu även köpt två l-66 malar. Plus en del kejsartetra yngel

            Kommentar

            • mohlin
              • January 2004
              • 1487

              #7
              Man får vara försiktig med det där. Gjorde en liknande sak igår. Dålig fart på CO2n, så jag tog bort proppen, tittade ner, ryste dunken, och precis samma sak hände, bara det att min var fortfarande "inkopplad" så jag bara tryckte tillbaka korken igen, snabbt som attan. Det bara forsade ut bubblor i akvariet och fiskarna såg lite chockade ut. Tack o lov har vi ett Kh på 13, så ingen katastrof i PH.

              Men din historia räddade dagen Fredrik. Tack för den.

              Kommentar

              Arbetssätt...