Vilken hund?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • smurfmats
    • February 2003
    • 3538

    Vilken hund?

    Var idag o köpte en hund, kostade 2000kr., har tyvärr ingen bild på den men den är brun och liten.

    vad äter den? vad är det för ras?
    tacksam för svar...

    (med detta inlägg vill jag starta en diskussion om varför så många köper djur först o frågar sen)
    tråden om fjärilars lek!
  • Joacim
    • December 2003
    • 964

    #2
    Om den har lång hårlös svans alternativt lång men platt svans kan du blivit lurad ty då kan det röra sig om en råtta alternativt en bäver.

    OnT: Det kan ha och göra med att många som precis börjat med akvarier (uh... det är nog vanligare med detta problem just inom akvaristiken än andra områden) inte har någon överblick det stora område de gett sig in i plus att det inte sällan är bristfällig eller för högtravande information från försäljare. (själv blev jag dödsförskräckt första gången jag skulle köpa lite växter och fick en hel drös latinska namn kastade i ansiktet.)
    Sedan hör väl till saken att t.ex. kunskapen om alla olika L-malar inte är helt korrekt och då är det ju fantastiskt att det finns folk här som kan hjälpa till.

    /J
    PS. Minns att mina frågor till försäljaren i början mest handlade om "Går det att ha dessa fiskar tillsammans med de jag har?" vilket resulterade i att jag hade 2 "Hajmalar" gåendes i ett 70liters akvarie under en förhållandevis lång tid. Nu går de i ett 320l och mår väl. (trots allt) DS.
    Det finns 10 sorters människor här på jorden.
    De som förstår binära tal och de som inte gör det.

    Kommentar

    • joad
      • August 2004
      • 242

      #3
      Ja, med den beskrivningen måste svaret bli Tasmansk pungvarg (Thylacinus cynocephalus).
      130L
      För tillfället fisksoppa av guds nåde, siktar på 500L asieninspirerat.

      Kommentar

      Arbetssätt...