akvarielagret, hur hittar jag dit?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zingo_boy
    • August 2002
    • 983

akvarielagret, hur hittar jag dit?

eftersom det ligger i "bromma" så hoppade jag av tunnelbanan på brommaplan, där sprang jag runt som en yr höna och letade efter lövåsvägen, men insåg efter att jag kollat på en karta att den ligger i närheten av storamossen. jaha, tillbaka till tunnelbanan igen. åker till stora mossen hoppar av, och går inte mot gymnasiet, utan mot motorvägen, där spelar jag en ännu yrare höna och framstår som en fullständig idiot, med tanke på att jag orsakade ett mer eller mindre trafik kaos när gröna gubben plötsligt börjar blinka, och då är jag mitt i vägen, och eftersom det låter så himla mycket och att jag hade solen i ögonen så varken såg jag eller hörde att "tiden" tagit slut, så där står jag mitt i vägen med en massa sura, förbannade bilister tutandes på mig. sen den dagen har jag inte vågat ta mig till lövåsvägen, utan kommer att förbli i mitt lilla nälsta, men om det finns någon som kan ge mig ett bra färdsätt från vällingby till akvarielagret, så hit me! jag är öppen för förslag, gärna sånna där jag slipper springa över en massa gator och riskera att få en massa sura (dom kan inte vara någonting annat) sthlm:are (ok, de finns ganska många undantag, men lärare för mellanstadie elever är INGET undantag!)
  • H.H
    • December 2003
    • 35

Jag var där igår!

http://www.akvarielagret.se/

Där hittade jag kartan och den var lätt att följa!
    Nytt: 4 nya zebra ciklider och 2 nya Oscars!!

Kommentar

• AndreasBK
      • December 2003
      • 374

Vilket öde! Ja antingen åker du till Stora mossen eller Abrahamsberg och går därifrån. Du var nog inte så långt i från butiken, man ska över vägen och sen gå mot Abrahamsberg (om du kliver av i Stora mossen), sen ligger det på en liten gata upp till höger efter diverse golf och köttbutiker.
      Du har ju faktiskt en hyffsad karta på akvarielagrets sida.
      Bättre lycka nästa gång.
      MVH Andreas
      Andreas akvariesida

Kommentar

• zingo_boy
        • August 2002
        • 983

jag får väl printa ut den och leka turist med ryggsäcken på magen för att ficktjuvar inte ska få tag i mina pengar (som ligger i minbyxficka där fram.)

Kommentar

• offe
          • August 2004
          • 29

Förslagsvis kliver man av i Abrahamsberg, korsar Drottningsholmsvägen och följer denna västerut(?) med riktning mot "budgetgolf". Dessutom finns bra övergångsställe vid abrahamsbergs station så man slipper riskera livhanken...

Kommentar

• HP
            • August 2004
            • 9

Drottningholmsvägen ÖSTERUT. Lycka till!

Kommentar

• zingo_boy
              • August 2002
              • 983

jaha, jag trodde jag skulle klara mig UTAN kompass, men det gjorde jag tydligen inte

Kommentar

• Glenn
                • April 2002
                • 3904

från vällingby så kan du ta bussen till spånga station och därifrån ta buss 112 mot alvik och gå av vid ulvsundavägen...sen är det bara en liten gångbit uppför en backe igenom bostadsområdet så är du framme.

/Glenn
                Mvh /Glenn

Min Zoon

Kommentar

• zingo_boy
                  • August 2002
                  • 983

och du kan möjligen inte säga vad de bostadsområdet heter?

Kommentar

• swetrot
                    • April 2003
                    • 966

Om du tar buss 112 skall du gå av vid hållplatsen Grenvägen, sedan skall du över Ulvsundavägen och 2-300m upp genom ett villaområde som förmodligen inte heter något mer än Lövåsvägen.

Om du går in på www.gulasidorna.se och söker efter Lövåsvägen 40, postadress Bromma i kartdelen, så får du en bra karta. Du kan Zooman in och ut. Det går att få en mycket bra översiktsbild både från Abrahamsbergs och Stora Mossens T-bana.

Eller så säger du till nästa gång du är i stan, så får vi väl se till att lotsa dig dig, vi som bor här i stan.

Kommentar

• Glenn
                      • April 2002
                      • 3904

lövåsvägen heter det området hehe=P

/Glenn
                      Mvh /Glenn

Min Zoon

Kommentar

• oveb
                        • January 2004
                        • 2577

Personligen så tycker jag att Christer seriöst bör överväga en flytt norrut !

Han bör kunna "sopa gatan" med alla om han bara hade lite mer utrymme !

Jag inser dock att en sådan flytt antagligen tar en helt perverterad tid !

Skulle dock vara kul att kolla in fisk/växter utan att behöva stångas med diverse barnfamiljer som enbart kommit för att se hajmatning !
                        Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

Kommentar

• zingo_boy
                          • August 2002
                          • 983

är det sant? faan vad jobbigt! jag som hatar turistfällor.

Kommentar

• zingo_boy
                            • August 2002
                            • 983

nu har jag varit där. och som alla barn tänker då efteråt är "jag vill också ha!" så nu så tänker jag beordra morsan att hon ska göra fisk soppa av mina guldfiskar där hemma, så att jag kan starta ett sydamerika träsk istället med DISCUS! nu är jag så kär i dom.

Kommentar

• slechmiinh
                              • December 2004
                              • 79

Tjenare, jag skall till stockholm nästa vecka och tänkte då besöka detta "legendariska" ställe.. Tror ni en vilsen Göteborgare kan ta sig dit från Fridhemsplan (där jag skall bo)?
                              //Sarah

Kommentar

Arbetssätt...