OT Gårdagens "mord i sinnet"?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BellyFlop
    • November 2003
    • 28

    OT Gårdagens "mord i sinnet"?

    Bandet tog slog så jag missade sista halvtimman av mord i sinnet (15/8). Kan nån som såg det berätta hur det slutade? Snälla?!
    ----------
    54-litersbalja med kardinaltetra, guppy och ancistrus
  • Lenita
    • June 2003
    • 850

    #2
    Mhmm, få se nu, var kan bandet ha tagit slut... jag är himla dålig på namn, men jag hoppas att du kommer att fatta ändå...

    Dagen innan rättegången mot Cochrane (?) kom psykologen Hill äntligen på vem det kunde vara som begick morden. Ledtråden var det brännmärke som offen hade. Ett tecken i form av ett V. Hill kom på att V stod för ett namn och kopplade ihop detta med Cochranes advokat så småningom, när han besökte hans kontor och kom underfund med att advokaten hade ett foto på sin fru på skrivbordet, men inte på sin son Vinnie som han sagt sig vara så stolt över.

    Advokaten hade dock verkligen inte lämnat några som helst spår eller bevis efter sig. Så de var tvugna att locka honom i en fälla. Intendenten (vad hon nu heter) kunde inte förmå sig att ljuga vid rättegången om de bevis som man funnit, vilket Hill ville att hon skulle göra så att advokaten skulle få panik och göra bort sig. Advokaten blev dock tillräckligt nervös för att han i rättegångspausen skulle tala om hela sin makabra plan för Cochrane och berätta varför han gjort det och att han nu skulle "få ruttna bort på ett livstidsstraff", precis som han (advokaten) skulle tillbringa resten av livet med att fundera över sin son (Vinnie) som Cochrane och hans familj hade tagit ifrån honom. Vinnie var ju nån knarkare av nåt slag...

    GIVETVIS stod Hill och domaren utanför dörren och hörde hela bekännelsen och GIVETVIS hade Hill stoppat ner en liten bandspelare i fickan på advokaten när de möttes tidigare inne på toaletten...

    Nåväl hoppas att den redogörelsen dög. Själv missade jag början på det
    ____________________________________
    Pax vobiscum!

    Kommentar

    • BellyFlop
      • November 2003
      • 28

      #3
      Tusen tack!
      ----------
      54-litersbalja med kardinaltetra, guppy och ancistrus

      Kommentar

      • Lenita
        • June 2003
        • 850

        #4
        De va så lite så
        ____________________________________
        Pax vobiscum!

        Kommentar

        Arbetssätt...