Dagens ris ges till Stena Line

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Dagens ris ges till Stena Line

    Hade tänkt ta en dagstur till Danmark för att kolla på lite akvarier. jag har under två dar försökt boka via internet - men denna funktion funkar tydligen inte alls på deras sida.
    Ringde därför och väntade länge i deras telefonkö - kom fram och drog alla uppgifter. Då bröts linjen (fel på deras växel).
    Ringde igen och väntade återigen en bra stund - drog alla uppgifter igen. Allt var klart och jag skulle få bokningsnumret men då visade det sig att sista bilplatsen precis bokats!!!!!!
    Vad var det Nationalteatern sjöng en gång - Stena Olssons kompani ett modernt sjöröveri - det stämmer verkligen
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • ViZiR
    • December 2003
    • 490

    #2
    Det var ju synd. Bättre lycka nästa gång, eller vad ska man säga?
    <b><font face="Comic Sans MS"><font color="red">Stor</font id="red"> Kunskap Enligt Mig, <font color="red">Liten</font id="red"> Kunskap Enligt Er!
    </font id="Comic Sans MS"></b>

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Mailade dom just och bad dom dra åt - det bad jag dom för övrigt göra i telefon också (vilket dom då också gjorde) när jag fick till svar att det väl inte var deras fel att deras växel inte funkade (underförstått - skyll dig själv om du är så korkad så du vill boka med oss).

      Skickade också in en Dagens Ris till GP (utan svordomar) men de lär knappast ta in den för "Olsson" och "Hjörne" är säkert Rotary-kompisar.

      Tänk på den "gamla goda tiden" när det var konkurrens på färjetrafiken - bättre service och halva priset mot idag.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Fick detta svar från dom

        "Vi har tagit emot ditt ärende och du kommer att få återkoppling av en säljare.
        Med vänlig hälsning
        Stena Line Scandinavia AB
        info.se@stenaline.com"

        Det skall bli skoj att se om de hör av sig - fan trot.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Patrik_växjö
          • July 2002
          • 2046

          #5
          Kan ju tänkas att det är högtryck för dom nu, i de semestertiden som är. Förstår att det känns surt men att gå ut på nätet med et är väl att ta i..

          Tycker jag...
          / Patrik /

          Kommentar

          • jolon
            • December 2002
            • 1075

            #6
            Det är väl kul att dom försöker stödja bron! )
            My internet should be readonly.

            Kommentar

            • Robot
              • February 2004
              • 1174

              #7
              Går inte SeaCat till Danmark längre?!

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                Går inte SeaCat till Danmark längre?!
                Tyvärr inte - när det var konkurrens var det mycket billigare. Nu är det dyrare, sämre service och färre turer.

                Kan ju tänkas att det är högtryck för dom nu, i de semestertiden som är. Förstår att det känns surt men att gå ut på nätet med et är väl att ta i..
                Semestertiderna har inte börjat än - då höjer de priset ännu mer och har ännu sämre service.
                Ett företag som omsätter åtskilliga miljarder varje år tycker man borde ha råd att kosta på sig en fungerande hemsida och lite service. Det kunde väl ta 1 promille eller nåt sånt av sin vinst och lägga på detta.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • andersalhbin
                  • January 2004
                  • 65

                  #9
                  Ett företag som omsätter åtskilliga miljarder varje år tycker man borde ha råd att kosta på sig en fungerande hemsida och lite service.
                  Hahaha - Det kanske inte är så lätt att bygga bra hemsidor, Kjell!! Ditt senaste inlägg kom visst 2 ggr!!!

                  (Förlåt - kunde inte låta bli....)

                  Kommentar

                  • Jimmie_
                    • May 2003
                    • 81

                    #10
                    De har väl fått lägga lite pengar på att reparera Stena Nautica och lite mer allerta officerare. =)

                    Kommentar

                    • Azur
                      • March 2003
                      • 12946

                      #11
                      Kjell: vänta tills du haft att göra med Gotlandsbolaget...
                      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                      Kommentar

                      • erikthur
                        • March 2004
                        • 9953

                        #12
                        Ursprungligen skickat av Jimmie_
                        De har väl fått lägga lite pengar på att reparera Stena Nautica och lite mer allerta officerare. =)
                        Var berg?
                        Killies is a lifetime passion

                        Kommentar

                        • Jimmie_
                          • May 2003
                          • 81

                          #13
                          Det var dit hon skulle men tanken var väl att hon skulle ta sig dit för egen maskin.

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            #14
                            En ny rapport:
                            Självklart hörde de inte av sig igen efter mitt klagomål.

                            Nåväl idag var det dags igen
                            Skulle boka en resa ner till Tyskland (Diskuschampionatet).

                            Beställa via hemsidan funkar återigen inte.

                            Ringer dit och hamnar i telefonkö - nummer 12. Efter ca. 15 minuter står jag först i kön och rösten säger du kopplas nu vidare. Därefter händer inget förutom att var tredje minut en röst säger "Tyvärr är det många som ringer för tillfället, vi tar emot dit samtal så snart vi kan". Efter 45 minuter tröttnar jag och lägger på.

                            Vänter en timme och försöker igen. Denna gång är jag nummer 14 i kön. Efter ca. 15 minuter står jag först i kön och rösten säger att du kopplas vidare. Efter ca. 40 minuters väntan med "Tyvärr är det..." var tredje minut kopplas jag under över alla under fram till en som kan boka min resa.
                            Tragglar alla fakta - namn, adress, tel.nummer, epostadress, priset - ja absolut allt. Så säger den som jag pratar med - ett ögonblick jag skall bara kolla en sak. Det är det sista jag hör av henne - för sedan blir jag sittade med en stendöd lur i 20 minuter innan jag ger upp och lägger på. Trots att de har mitt tel.nummer och epost adress så hör de inte av sig igen.

                            Så fortfarande trots mer än 2 timmars arbete med att boka så har jag inte någon biljett.

                            Stena Olssons kompani ett modernt sjöröveri.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Tricella
                              • October 2002
                              • 1052

                              #15
                              Håller med dig Kjell om att det där är bedrövlig service. De borde fanimej skämmas att ta betalt om de beter sig på det sättet...

                              Å andra sidan...

                              Ring tidigare så kanske du slipper vara med om att sista platsen rykt.

                              Ring på annan tid då det inte är så många i kö...

                              Simma över själv...eller sno en eka.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...