Lena var bäst !!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bosse.J
    • March 2004
    • 796

    #16
    Torstensson
    Kan det inte vara så att Riverdance är en kopierad Turkisk folkdans. Med tanke på att det är just en Folkdans och tydligen inget nytt fenomen.
    Annars så tänkte jag precis som du. "Fan dom har ju kopierat Riverdance"
    Bosse.J

    Kommentar

    • JE
      • January 2002
      • 719

      #17
      E-type? tyckte mig se en fråga om falsksång i ett tidigare inlägg...har man hört E-type live så har man defenitivt hört hur falsksång låter

      Janne

      http://www.goc.se

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #18
        Jovars, ingen kan väl beskylla Etype för att kunna sjunga, fast hans sångerska är otroligt duktig, och hans scenshow är bra. De som vann nu vann liksom bara på sitt scenframträdande, som inte var särskilt imponerande (Xena till eurodisco, liksom).
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • fiend
          • October 2002
          • 1162

          #19
          Ursprungligen skickat av Azur
          Jovars, ingen kan väl beskylla Etype för att kunna sjunga, fast hans sångerska är otroligt duktig, och hans scenshow är bra. De som vann nu vann liksom bara på sitt scenframträdande, som inte var särskilt imponerande (Xena till eurodisco, liksom).
          Jag upplever det som att det var E-types scenframträdande i finalen som fick mig att verkligen inse att han var riktigt kass. Har sett honom live 2 gånger på 2 festivaler och då var han betydligt bättre

          Jag var inte alls imponerad av Ukraina och deras framträdande. Fanns låtar som var betydligt bättre

          Mvh Fredrik
          » 720L Sydamerika » 450L Centralamerika » 40L Karantän
          http://www.fiend.nu
          http://www.umea.akvarieforening.se

          Kommentar

          • Torstensson
            • June 2002
            • 1964

            #20
            Klart att det kan va så att Riverdance e kopian..vem vet!

            Men alltså, har någon hört 50-tals balladen E-Type sjunger på sin senaste platta? Låt nummer 11, Lost And Goodbye. Han KAN sjunga, en låt iaf.. =)

            Kommentar

            • supersunk
              • January 2004
              • 351

              #21
              Oavsett diskussionen om E-type så måste jag säga att Serbien-Montenegro var det absolut bästa bidraget...
              400: Jordätare (uppstartsfas)
              50: Asien
              25: kampfisk

              Kommentar

              • Puffbum
                • January 2004
                • 85

                #22
                Schlager är en sjuk kulturell avart.
                Lågkvalitativ och totalt smaklöst.
                Blir så förbannad på all denna skit som produceras i alla sammanhang, alltfrån texter till artiklar, film och musik och inte minst TV, som dessutom säljer och erkänns som bra. Folk numera tycks inte kunna skilja på vad som är bra och vad som är dåligt.
                Till och med dagens sk seriösa journalister är flera gånger korkada halvfigurer som inte ens bör anses som normalbegåvade.
                (Tänker främst på spånen Lennart Ekdal och Malou von Sievers och deras extremt hjärndöda program. Tillochmed namnet på programmet är korkat. Hetluft, låter som nått en lillgammal lågstadieelev hittat på.)

                Allting tenderar att urvattnas till kommersiell smörja och svenska folket bara accepterar denna kulturella fördummning. Vuxna människor vet knappt ens längre hur man använder det svenska språket på rätt sätt.
                Det är inte smörjans existens jag retar mig på, utan folks oförmåga att skilja på "kakor och kattskitt". Vi blir allt dummare på alla plan. Vi måste lär oss att värja oss och bli medvetna.


                Schalger är idioti, skapat av idioter för idioter.
                Men hey det är bara vad jag tycker.

                Kommentar

                • Lord Elvenstar
                  • April 2004
                  • 37

                  #23
                  Började inte schlager med att länderna skulle ta del av den andres kultur(eller nåt). Så som jag fattat det så fick länderna i början bara sjunga på sitt "hemspråk".
                  Jag tycker schlager är roligt(speciellt när länder är så säkra på att de ska vinna men inte vinner...)
                  Det är inte min musiksmak precis men Ukraina var bäst. Lena skulle ha kommit längre ifall hon sjöng på svenska. Hennes engelska var inte så bra och låten vart döknäpp.
                  Måste bara säga att jag nästan spydde när jag såg Sertab...

                  Kommentar

                  • Makka
                    • April 2002
                    • 187

                    #24
                    Vem tycker du ska bestämma hur svenska språket ska vara på "rätt" sätt <b>Puffbum?</b>

                    Kommentar

                    Arbetssätt...