Grattis Kungen !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • salo
    • January 2002
    • 108

    #16
    Det intressanta är väl huruvida Kungen har ett apanagesponsrat akvarium? Han skulle ju ha plats för ett rätt rejält kar om man säger så...

    /J

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #17
      Hoppas att denna tråd kan bli fri från en debat om kungahuset vara eller icke vara det kan vi väl slippa på hans födelsedag iaf? (vi kan ta den i helgen istället )
      Jamen hallå där - att först lägga in ett inlägg på en akvarie/husdjurssida och gratta en person som inte har ett dyft här att göra.
      Och sen inte tåla att man kritiserar denne - vem är det som är sur egentligen
      Förövrigt så tycker jag också att det är patetiskt att ingen vågar säga att Silvia pratar en urusel svenska efter så många år i Sverige - de invandrare som jag känner och som varit här lika länge som hon pratar en bra mycket bättre svenska. Tvärtom så beröms hon i pressen för att hon är så bra på svenska - prata om rövslickeri.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • gosatta
        • December 2002
        • 2669

        #18
        05. Humormania
        Avdelningen för dråpliga episoder, mindre ?seriösa? inlägg, allmänna lustifikationer, roliga fiskhistorier etc.etc. Endast fantasin är begränsningen.

        "endast fantasin är begränsningen" Antar att du själv har skrivt dessa så det måste ju betyda att allt är tillåtet här så länge det följer zoopets regler?

        hur blir man sur om man "hoppas" någonting och avslutar med "" ?Jag tror ditt hat/avund för den svenska kungafamiljen/monarkin gör dig lite virrig i denna fråga.
        /Mats Åhrman
        http://www.gosatta.org
        http://www.stockholmsciklidklubb.com
        http://www.ciklid.se

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #19
          "endast fantasin är begränsningen" Antar att du själv har skrivt dessa så det måste ju betyda att allt är tillåtet här så länge det följer zoopets regler?
          Jag har inte sagt att det inte skulle vara tillåtet (i så fall hade jag plockat bort tråden), däremot tycker jag att det verkar rätt löjligt att gratta en person på en hemsida som denna då denne inte har ett dyft med akvaristik (eller andra husdjur) att göra - då finns det väl i så fall åtskilliga tusen personer som det finns större anledning att gratta på denna sida.
          Ner med monarkin.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Pelle__k
            • March 2003
            • 646

            #20
            Go Kjell!
            Och jag som var "feg" och höll mina fingrar i styr och inte skrev det som du just gjort! Håller med dig till 100 %! Trevlig Helg!
            www.discusklubben.se
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=73101

            Kommentar

            • Oscar Cederqvist
              • November 2002
              • 6546

              #21
              Håller med Kjell, hon pratar uruselt.
              Tycker dock vi ska ha kvar monarkin ett tag till.
              Grattis till ALLA som fyller år idag.
              Trevlig valborg.
              Oscar Cederqvist

              Kommentar

              • Black_666
                • October 2003
                • 475

                #22
                Kungen är mycket coolar än t.ex göran persson... kungen har faktiskt åsikter om allt, det är bara så att han inte får uttala sig om det eftersom han 'ska' vara neutral... Jag skulle kräva mer än ett par miljoner om året för att inte få lov att uttryck min åsikt och att inte ha något privatliv att tala om. Dessutom gör han ett bättre jobb som representant för sverige än göran gör. Jag hejjar lite på kungen, men bara för att han är det bättre av 2 halvtaskiga alternativ.

                Grattis Gurran, Hajen och alla andra som fyller år idag!

                Måste bara få säga att Silvia pratar riktigt dålig svenska, hon klarar inte ens grammatiken. Hon om någon borde gå i skolan som alla andra invandrare måste, iaf tills hon klarar grammatiken. För vi är ju alla lika inför lagen, eller hur?
                Black Molly

                Kommentar

                • anli
                  • October 2002
                  • 654

                  #23
                  Så var vi igång igen
                  Finns inget roligare än å reta gammal rövinsvänster, de brukar var extremt känsliga
                  Har man tur dyker det upp lite såna på festen strax... bäst å förbereda mig... Hm, hinner jag rita en "Grattis kungen" -affisch tro?
                  Anders Lindersson
                  Anders Akvariesida

                  Kommentar

                  • mohlin
                    • January 2004
                    • 1487

                    #24
                    Ja, Black, vi är alla lika inför lagen. Det är därför som Kungen numera inte har något körkort efter sin 160 km i timmen-körning...

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #25
                      Jag hejjar lite på kungen, men bara för att han är det bättre av 2 halvtaskiga alternativ.
                      Jag är ingen större fan av Göran Persson heller, men skillnaden mellan Göran Persson och kungen är att den förstnämnde är demokratiskt vald. Så oavsett vad vi tycker om Göran Persson så är han faktiskt ditröstad - det är inte kungen.
                      Om en majoritet av svenskarna inte gillar Göran Persson så kan han "avsättas" - oavsett hur många som är för eller emot kungen så kan han inte avsättas.
                      Han kan faktikst inte ens åtalas OM han kör 50 km för fort, kör rattfull, begår våldtäkt, begår mord (observera att jag skrev OM).

                      Finns inget roligare än å reta gammal rövinsvänster
                      Vad har nu röven med detta att göra - om du nu menar rödvin så föredrar i alla fall jag vitt vin
                      Åpropå röv så var tanken dock god eftersom denna tråd påminner om rövslickeri (OBS- grov ironi, men jag kunde inte låta bli när anli skrev röv istället för röd).
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • anli
                        • October 2002
                        • 654

                        #26
                        Kjell, där fick du dit mig
                        Anders Lindersson
                        Anders Akvariesida

                        Kommentar

                        • Black_666
                          • October 2003
                          • 475

                          #27
                          Kjell: förvisso är göran ditröstad, men eftersom jag inte är svensk medborgare (trots att jag är född och har bott här hela mitt liv) har jag inte haft något att säga till om i den frågan, dessutom var jag för ung när han valdes för att kunna göra annat än att mummla surt om gamlingar utan vett. Nåja, jag kan inte se att det finns någon kandidat som kan göra jobbet bättre, och jag vet redan görans politiska brister, så varför inte behålla honom också. Fast jag måste få säga att kungen är snyggare, bättre klädd och inte lika smörig som göran, dessutom finns han på de flesta av våra mynt, vem skulle vi annars ha där? jultomten? *skrattar* nänä, fy så vidrigt det hade varit...

                          Jag förstår varför systemet ser ut idag, men jag säger samtidigt att det inte funkar. Fast eftersom jag inte har en bra lösning så är det ingen politiker som bryr sig om mig. Nåja, vad ska man göra? Jag är ju bara EN liten person...
                          Black Molly

                          Kommentar

                          • erikthur
                            • March 2004
                            • 9953

                            #28
                            <b>Kjell!</b>
                            Det är fel att klanka på Silvias brytning tycker jag.

                            De som kommer hit innan tonåren får oftast möjligheten att lära sig svenska med dialekt - det vi uppfattar som riktig svenska - de andra får dras med brytning i mer eller mindre uttalad form.

                            Det kan t o m uppfattas som främligsfientligt att angripa någon för deras brytning.

                            Tänk på att Kungafamiljen nu och oftast tidigare varit ett bra exempel på första- och andra- generationens invandrare. Varav monarken själv oftast varit en andra generationens invandrare - något att tänka på för främligshatande rojalister...

                            Så varför inte sända ett <b>grattis till kungen... </b>/ Erik
                            Killies is a lifetime passion

                            Kommentar

                            • anli
                              • October 2002
                              • 654

                              #29
                              Ursprungligen skickat av erikthur
                              <b>Kjell!</b>
                              Det är fel att klanka på Silvias brytning tycker jag.
                              Håller med, det ger lite "sjöbo-känsla" över inläggen. Onödigt!

                              Ps strax kommer gästerna, kommer att inleda med kungens skål! ds
                              Anders Lindersson
                              Anders Akvariesida

                              Kommentar

                              • Fishy
                                • February 2004
                                • 53

                                #30
                                Angående "lika inför lagen" så är kungen inte straffbar och angående det demokratiska så har alla gjorda undersökningar visat att en klar majoritet är för kungahuset. Även om jag själv är lite skeptiskt så tycker jag kungen skall vara kvar just för att så många tycker om honom. (Även om jag inte är en av dem)

                                /Micke
                                VF Aulonocara maisoni, Auloncara "Ruby Red"
                                Labidocramis "Golden"
                                Tramitochromis intermedius
                                Glasmalar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...