Läkarhjälp sökes?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • heeke
    • April 2003
    • 5033

    Läkarhjälp sökes?!

    Köpte idag lite rådasand 0.8-1.2mm för att stegvis gå över till den från engelsksjösten ~5mm.

    När jag kom hem och middagen var över så föreslår min sambo!?! att jag inte ska hålla på att dutta i omgångar, utan flytta fiskarna till det mindre karet, och i stället fixa allt på en gång.

    Nu står jag här kl. 23:20 med ett kar som är i det närmaste tomt (ska torkas ur och i med lite frigolit), badkaret fullt med växter och rötter, div teknisk utrustning utspritt i lägenheten.

    Tänkte hinna med att få i sand och lite vatten idag, hinner nog bli lördag iofs, också så att badkaret är fritt i morgon bitti.

    Jag undrar vem det är som behöver läkarhjälp?, min sambo för att hon föreslår något sånt här efter middagen en fredag, eller jag för att jag inte väntade tills i morgon....

    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri
  • Robot
    • February 2004
    • 1174

    #2
    Jag är likadan - när jag vill göra såna saker så kan jag bara inte vänta... kan lika sömnlös i väntan på att affärerna ska öppna..

    Kommentar

    • Marie J
      • January 2004
      • 10616

      #3
      Jag tror att det är du som behöver Läkarhjälp =)!

      Du kan få låna min för jag har redan fixat mina kar =), När man väl har kommit på en ide så vill man sätta igång direkt och jag kan inte sluta förrän det är klart.
      /Marie.

      Min zoon Mina hundar Min Dagbok
      En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

      Kommentar

      • heeke
        • April 2003
        • 5033

        #4
        och jag kan inte sluta förrän det är klart.
        Det är nog likadant för mig...
        Klockan är 02:35 och det ända som gör att jag inte fortsätter är att det bara är fiskarna kvar och dom är så bökiga att fånga när man är trött.
        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

        Kommentar

        • Marie J
          • January 2004
          • 10616

          #5
          Men det är attans mysigt att vakna i morgon och gå upp och sätta sig vid det nyordnade karet och bara mysa med sitt morgonkaffe =)

          Du hade ju en flickvän som kom med förslaget... du får kräva att hon putter tillbaks dom nu!!!! =)*asg* Men hon sover säkert nu....
          /Marie.

          Min zoon Mina hundar Min Dagbok
          En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

          Kommentar

          • supersunk
            • January 2004
            • 351

            #6
            Jag lyckades med konststycket att igår samla in sten och koka dem, samla in sand och koka den, hämta mitt nya akvarium (375 liter) i butiken, bära upp det de tre våningarna, inreda med stenarna, med hjälp av 10-litershinkar fylla akvariet, montera ett fluval 403 ytterfilter, hälla i sanden i akvariet och till sist montera lysrören på lysrampen och dra igång hela konkarongen.
            Puh!

            Men nu är det klart och jag är så glad!!!
            Nästa vecka kommer de första fiskarna, två malar. Sen blir det nog ett gäng spec.golden i...
            400: Jordätare (uppstartsfas)
            50: Asien
            25: kampfisk

            Kommentar

            • Marie J
              • January 2004
              • 10616

              #7
              Ursprungligen skickat av supersunk
              Jag lyckades med konststycket att igår samla in sten och koka dem, samla in sand och koka den, hämta mitt nya akvarium (375 liter) i butiken, bära upp det de tre våningarna, inreda med stenarna, med hjälp av 10-litershinkar fylla akvariet, montera ett fluval 403 ytterfilter, hälla i sanden i akvariet och till sist montera lysrören på lysrampen och dra igång hela konkarongen.
              Puh!

              Men nu är det klart och jag är så glad!!!
              Nästa vecka kommer de första fiskarna, två malar. Sen blir det nog ett gäng spec.golden i...
              Hur många timmar har du på ett dygn egentligen? 102 timmar eller? =)
              Det var väldigt bra jobbat må jag säga. Men jag vet hur det är, är likadan själv, har man börjat så fortsätter man tills det är klart.

              Lycka till med ditt nya kar!
              /Marie.

              Min zoon Mina hundar Min Dagbok
              En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

              Kommentar

              • Elana
                • April 2003
                • 239

                #8
                Men är inte det en del av charmen med akvarier? Planerna och idérna som sprudlar dagarna innan man sätter igång? Skölja sand och skvätta vatten tills man undrar va fan man håller på med egentligen? Plantera växter och krångla med alla elektroniska prylar som ska fungera... men hur? Och sedan när man bara vill hämta en slägga och gå lös på eländet så står den där.... akvariet... i sin fulla prakt och väntar på att de första fiskarna ska få flytta in... och en vecka senare är allt slit bortglömt och man undrar om man inte har plats för det där lite större akvariet man såg i djuraffären i alla fall?

                Själv ska jag snart åka ner till Göteborg ( bor utanför Stockholm *ler* )för att inhandla mitt drömakvarium... Juwel Rio 400 *suckar lyckligt* samt inreda om de två akvarier jag har *ler glatt*
                Mvh
                Elana
                Även de som är oönskade behöver ett kärleksfullt hem. Att ge någon en andra chans kan vara det viktigaste man någonsin gör.

                Kommentar

                • mohlin
                  • January 2004
                  • 1487

                  #9
                  Jag fick själv en sändning med nya växter o lite tillbehör till CO2 i förra veckan. Så jag tillbringade fredagkvällen med att rensa ur växter, koka mäsk, instuera mannen om hur han skulle borra hål i flask-korkarna (han känner sin borrmaskin bättre än jag), rensa stenull, täta flaskorna med fogmassa (vitt, klistrigt, sätter sig överallt), plantera växter, försöka sätta ner en rot sådär lite "amano-iskt snett uppåt tjusigt". Svära ve o föbannelse när alltihopa trillar när jag sen ska peta ner växterna runtomkring, börja om från början igen osv osv...

                  När jag står där i svettig och förbannad o våt i jeans o bh (har gett upp med att se anständig ut när man har båda armarna nere i akvariet), så sticker min man in huvudet o säger "Har du kul?" så säger jag
                  - Jaaaaaaaa.......

                  Man är fan inte klok!

                  Kommentar

                  • Robot
                    • February 2004
                    • 1174

                    #10
                    Besökte igår (söndag) vid 13-tiden en fiskaffär som jag inte besökt tidigare... Köpte mig en gibbiceps och satt och tittade på när den vande sig vid akvariet och kom på tanken att jag kanske skulle ha lite sten i akvariet, ett litet stenröse för mina apistogrammor...

                    Har tanken väl slagit en så går den ju inte att få ur skallen så jag åkte iväg till Hornbach (som har öpppet till 18.00 på söndagar) och köpte c:a 2,3 kg lavasten... Självklart passade ju storleken på stenen inte mitt kar så det var bara att ta hammarn och hacka stenen till mindre bitar.. Desstuom köpte jag mer brasilianskt gräs.. Höll på mellan 16.00 och 20.30 med att knacka sten, plantera grässtrån ett och ett och lägga i mangroverötterna på ett "naturligt" sätt..

                    Men nu är jag äntligen nöjd med dekorationen... får se hur länge det varar...

                    Kommentar

                    • Marie J
                      • January 2004
                      • 10616

                      #11
                      Fy bubblan för att stå och hacka sten! I och för sig har jag brottats med en envis rot nu i ett par månader... =)
                      /Marie.

                      Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                      En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                      Kommentar

                      Arbetssätt...