Vart tog de vägen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • manta
    • December 2003
    • 147

    Vart tog de vägen

    Hej

    Är student så jag vara hem hemma i tre dagar. Kommer tillbaks och kollar in akvariet och ser att alla fiskar är ok, men efter ett tag så ser jag att jag bara ser mina två randiga kuhli-ålar och inte mina två svarta. De har alltid varit aktiva dag som natt så jag blir lite konfunderad. Men men låter det gå tills idag (kom tillbaks igår) men sen för en stund sedan så fick jag en tanke att de kanske inte är kvar i akvariet så jag börjar rota runt i rummet men hittar inga svarta stela pinnar, suckar ut av lättnad.
    Men mysteriet med dem försvunna kuhliålarna är ju inte löst så om de inte är i akvariet och inte i rummet vart är de då då, finns ju bara ett alternativ kvar, jo i mitt Eheim ytterfilter. Så jag stressmonterar ner det och jovisst där simmar de omkring, slänger i dem i karet igen och sätter ihop filtret igen slår igång det och det låter för j**ligt, då har man glömt att öppna ventilen till utblåset. Men nu är det tyst och lugnt med akvariet igen och alla fyra kuhli-ålarna simmar i det igen. Hoppas bara de inte trivdes bättre i filtret än i akvariet så de gör om sin resa.

    MVH Markus
    - 320L-Malawi Akvarium
    - 222l-sydamerikanskt
    - 60l yngelakvarium
    http://malawiciklider.tk/
  • davide
    • February 2003
    • 1093

    #2
    Ett tips kan vara att sätta en bit flitermatta som för filter på ytterfiltrets insug. Då slipper du troligtvis problemet med firrar i filtret.
    MVH David
    www.Umea.akvarieforening.se | www.tanganyika.sidan.nu | Zoonen

    Kommentar

    Arbetssätt...