Måste bara berätta *asg*

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eliin
    • March 2003
    • 66

    Måste bara berätta *asg*

    Det hände en sån sjuk sak idag, så jag måste berätta det.. Jag har under några veckor försökt sälja mitt 150-liters akvarium genom annonser på internet, utan resultat, så satte in en annons i lokaltidningen idag.. En tant ringer o frågar lite om det och det bestäms att hennes gubbe ska åka och titta på det.. Vi möts upp några km från mina föräldrars hem där akvariet stod.. Han, en medelålders gubbe, ca 50 år, välvårdad, lite överklass, kommer i sin silvriga Toyota Rav4.. Vi åker hem till föräldrarna, går ner i källaren och tittar på akvariet.. Han frågar lite och säger att han ska gå upp o ringa till sin fru o prata lite.. Jag och pojkvännen stannar i källaren för att låta honom prata ostört.. Vi sitter där nere en stund och väntar, och väntar.. Till slut tycker vi att det har tagit lite för lång tid och beslutar oss för att gå upp o kolla vart gubben tog vägen.. Vi kommer upp o hittar ingen där, vi går och kollar i hallen och ser då att hans skor är borta.. Vi tänker "aha, han kanske gick ut till bilen o pratade för att samtidigt hämta den".. Till slut går vi ut på parkeringen för att kolla och då är bilen borta!
    Gubben har alltså bara åkt utan att säga nåt *asg* .. Asså gör man så som vuxen människa?!? Jag bara skrattar för mig själv varje gång jag tänker på det.. Han måste ha gått så j*vla tyst ut genom dörren asså, smygit riktigt..
    Jaja, man upphör aldrig att förvånas.. Hoppas han läser de här och riktigt skäms ögonen ur sig nu =P
  • MagicFingers
    • November 2003
    • 3136

    #2
    HOHO, den var ju redigt skoj
    ni hade var sin bil va? ...
    haha..!...
    Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

    Nunc Est Bibendum

    Kommentar

    • Zamad
      • May 2003
      • 310

      #3
      haha, var erat akvarium verkligen så skrämmande?? :P

      Kommentar

      • Patrik_Tq
        • November 2003
        • 674

        #4
        Har ni inget telenr så ni kan ringa dom och fråga om dom inte ville köpa?
        Skulle va kul att höra vad dom säger då
        Gold? Sånt har jag bara i bilen

        www.audis3.se

        Kommentar

        • Norpan
          • December 2003
          • 679

          #5
          Jag tror nog inte att han läser detta, eller? De kanske inte visste vad ett akvarium är..
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251501

          Grodor..lite trevligare, lite bättre

          Kommentar

          • Eliin
            • March 2003
            • 66

            #6
            Hade tyvärr inget telefonnummer.. Tanten ringde från skyddat nummer, så kunde inte ringa upp.. Annars hade jag lätt gjort det, hade varit så ruggigt kul =)
            Kan ju erkänna att akvariet inte var världens snyggaste, hemmabygge utan täckglas o ingen pump, men vad räknra man med för 500:- egentligen..
            Aja, man fick ju något att skratta åt i alla fall =)

            Kommentar

            • jolon
              • December 2002
              • 1075

              #7
              Har du kollat så att det inte saknas något i huset?
              Det är annars ganska likt ett sätt att kolla ett hus innan inbrott,,,
              My internet should be readonly.

              Kommentar

              • Eliin
                • March 2003
                • 66

                #8
                oj då.. det kanske man ska kolla upp.. måste nog ringa samtal till mamma o pappa tror jag =/

                Kommentar

                Arbetssätt...