Totalt off topic här...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • morsan
    • August 2003
    • 285

    #31
    Hmm..blev fel tråd det här.. Vill ha en kebabrulle! Håller med om att såsen ska va riktigt slaskig. Inget light här inte..

    Zink.. finns nog i tabletter.. Kan man ha zinkpasta som krydda i kebaben???..
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=103882


    msn: sonya2@hotmail.com

    Kommentar

    • gugges
      • May 2003
      • 893

      #32
      Ahhh sluta röka ja... gud vad skönt det skulle vara... nikotin plåster och annat habrevink funkar inte heller.....
      jag vill väldigt gärna sluta röka men efter ett par dagar- 2 veckor så faller det tillbaks.... *snyft* ska dock göra ett helhjärtat försök snarast igen!
      tips motages tacksamt!
      Guardians Of Catfish - www.goc.se

      Kommentar

      • Elana
        • April 2003
        • 239

        #33
        Till Topfrog: Död kö?? *skrattar* Tack och lov så lyssnade jag på min kropp när det kändes som om jag skulle spy ut varenda inälva och slutade med pillren... nästa dag var den lyckligaste dagen i mitt liv!!! Jag har nog aldrig mått så bra och varit så lycklig som då( p-piller ger deprissioner). Om din tjej har svåra mensproblem så ger jag er rådet att söka upp en shiatsu terapeut. Den behandligen är mycket bra för att behandla sådanna problem! Vart bor ni? I Bålsta/Enköping finns en superduktig terapeut som jag varmt kan rekomendera och hon är mycket trevlig! Det finns även en barnmorska i Enköping som behandlar "kvinnliga problem" med akupunktur som sägs vara mycket duktig.
        Kan vara värt att prova!
        Mvh
        Elana
        Även de som är oönskade behöver ett kärleksfullt hem. Att ge någon en andra chans kan vara det viktigaste man någonsin gör.

        Kommentar

        • muppins
          • September 2002
          • 1629

          #34
          Kan man ha zinkpasta som krydda i kebaben???..
          Haha! Det står ju i och för sig inte på tuben att man inte ska äta den...
          Men däremot står det "smörj in berörda hudområden"....så kanske inte ändå!

          Ska kika lite efter zink i affären ( alla mataffärer har ju hälsokosthyllor numera ) när jag handlar mitt godis...

          Men jag tror nog att forskarna snart kommer på att socker inte alls är lika farligt som de har börjat tjata om den senaste tiden...
          De ( forskarna ) kom ju precis på att salt inte alls var så farligt för hälsan som de tidigare trott.
          Det är ju så mycket som anses vara farligt nuförtiden - man kan ju inte låta bli att äta allt! ( speciellt inte godis... )
          /muppins


          Kommentar

          • morsan
            • August 2003
            • 285

            #35
            Jag gillar rönen om att kroppen suger åt sig allt skräp om man äter lite (jag läser: nyttigt). Men om man "överdoserar " så tas inte lika mycket upp av kroppen! Bra va!
            Länge leve godis, äkta grädde och kebab!
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=103882


            msn: sonya2@hotmail.com

            Kommentar

            • acc
              • March 2003
              • 470

              #36
              Haha!

              Instämmer fullhjärtat med morsan!!!

              upprepar frågan: -Ingen som har tips, råd eller lite uppmuntran att bjuda på när det gäller att sluta röka???

              Jag behöver det verkligen!!!

              /Acc

              Kommentar

              • muppins
                • September 2002
                • 1629

                #37
                Jaha...så har man varit affären då.
                Hittade tyvärr inga "zinktabletter"...
                Fick dock med mig ett rör "multivitaminmineral" hem.
                Det fanns bl a lite Zink i dem.
                Kanske är för liten dos för att det ska hjälpa, men det skadar säkert inte heller. Ska prova en om dagen tills de tar slut..

                Jodå, det följde med godis hem. Ett helt kilo dessutom!
                Fick lite dåligt samvete när jag gick ut från affären, men vadå...det var ju extrapris!!
                Jag + billigt godis = oerhört dålig kombination.
                Men jag fick också med mig en hel del frukt.
                Frukt är gott, men vad alla "äta rätt-människor" än säger så är frukt INTE godis...
                Men det är rätt gott ändå.
                /muppins


                Kommentar

                • heeke
                  • April 2003
                  • 5033

                  #38
                  Ursprungligen skickat av acc
                  Hej igen!

                  Nu när vi ändå är igång och pratar beroende så skulle jag behöva lite "pepp-talk" då jag har bestämt mej för att sluta röka...

                  Har dragit i mig ett halvt paket om dagen men har nu, under min seeeeglivade förkylning, upptäckt att det där med cigg är hur äckligt som helst.
                  Så nu är jag nere på 2-3 cigg om dagen.
                  -Fast jag tänker på skiten hela tiden, trots att det smakar apa när jag väl tar en...

                  Någon här som lyckats sluta röka?
                  Tips?

                  Jag kan inte med nikotin tuggummin (får ont i magen), jag får exem av plåstrena och de där vita inhalatorerna är ju bara löjliga!!!
                  Så det får bli utan hjälpmedel!

                  Målet är att bli rökfri till januari.

                  Tar tacksamt emot alla råd och peppningar...

                  /Acc, grinig
                  Vilja, vilja, vilja och åter vilja. Jag har varit rökfri i ca 1 månad nu och det går sk*t bra.
                  Har försökt många gånger förut och bara fixat några dagar fastän jag trodde jag ville sluta.
                  Den här gången så kändes min vilja helt annorlunda, jag ville på "riktigt". Har inte använt några hjälpmedel (förutom en del vanligt tuggummi) och faktiskt inte varit så sur och grinig heller.
                  Det är ingen vits att dra ner antalet cigg, det har jag testat så många gånger.
                  Sluta tvärt är det enda som funkar, enligt mig.
                  En bonus är ju att jag kan lägga ca 1000 kr/mån på akvariegrejjer istället för cigg nu.

                  Lycka till!!

                  /heeke

                  heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                  Kommentar

                  • Elana
                    • April 2003
                    • 239

                    #39
                    VILL du verkligen sluta röka?
                    Tycker man att det är svårt av sluta med något måste man verkligen vilja det för att lyckas... och var inte rädd för att söka hjälp! Det finns säkert någon organisation som är till för att hjälpa rökare att sluta.
                    Så fort du känner röksuget så ät ett äpple eller något annat trevligt...
                    Viktigt är också att se över sin omgivning. Att röka är lite som en social gemenskap och att sluta röka innebär många gånger också att man slutar tillhöra en viss social gemenskap ( typ rökrummet och de rökande arbetskamraterna).
                    Viktigast är kanske ändå att du själv verkligen vill det hela och att du ber ALLA i din omgivning att hjälpa dig.
                    Hoppas du lyckas!!!
                    Mvh
                    Elana
                    Även de som är oönskade behöver ett kärleksfullt hem. Att ge någon en andra chans kan vara det viktigaste man någonsin gör.

                    Kommentar

                    • Bilbo
                      • February 2002
                      • 2119

                      #40
                      Jag slutade snusa förra veckan, bara lade av. Har inte snusat sedan dess. Bara man bestämt sig. Om man får återfall så har man inte rätta viljan.
                      // Magnus
                      Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

                      Kommentar

                      • acc
                        • March 2003
                        • 470

                        #41
                        Jaaa, det där med viljan är ju det absolut viktigaste.

                        Jag har rökt sen jag var 15 år(är numera tant på 31). Har haft 5 eller 6 avbrott som varat mer än 3-4 månader. Rökte inte när jag väntade barn eller när jag ammade.
                        Har alltid brutit rakt av och kört cold turkey...
                        -Därav orsaken till att jag försöker trappa ned den här gången...

                        Fast samtidigt handlar det om att ställa om mitt tänkande...
                        Låta beslutet bli en självklarhet...

                        Jaja...
                        Får se hur det går...

                        /Acc, på väg till aquarium africa

                        Kommentar

                        • AndreasN
                          • July 2003
                          • 2732

                          #42
                          Jag har inte tendensen att bli beroende tror jag. Jag har rökt i långa perioder och alltid kunnat sluta när jag vill. Nu har jag inte rökt i 4 år nu förutom en cigarr eller pipa någon mycket enstaka gång. Första gången jag rökte var i sexan hur gammal man nu är då. Anledningen till att jag började var all denna skrämselpropagande, måste ju bara prova vad det är som är så farligt.

                          En viktig sak när man ska sluta röka är att vara extra vaksam för situationer där man gärna tar ett bloss. Vänta på bussen, alla meningslösa 5-minuterspauser på jobbet, efter maten osv. De senaste åren har jag insett hur äckligt det är med cigarretter, det smakar och luktar ju verkligen bara skit. Har man en gång fått smak för lite bättre kvalitet på tobaken så är alla cigaretter helt meningslösa och äckliga. Ungefär som när man får smak för högkvalitetschoklad, idag tycker jag mjölkchoklad nästan är äckligt.

                          Har man stora problem med att sluta röka kan man gå över till snus istället som inte på långa vägar är lika farligt. Men jag säger inte att det är nyttigt för det.
                          540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

                          Kommentar

                          • Tropfrog
                            • October 2002
                            • 8078

                            #43
                            Jag slutade tvärt, efter 10 års rökande så bestämde jag mig en dag för att sluta, och då slutade jag.
                            Jag tuggade mycket tuggumi, jag var ute och gick väldigt mycket, hade mycket sex och började gå på gym. Eftersom jag förknippar cigaretter alldeles för mycket med kaffeér och pubar, så slutade jag med kaffe och alkohol sammtidigt. Då kom jag i kontakt med fridykningen som hjälpte mig mycket, jag kan garantera att min prestation tredubblades under denna perioden. Om inte viljan finns så försök att ge den en liten knuff genom att försöka på något du inte försökt innan. Prova på att jogga, fjällvandra, spela tennis eller något annat som du alltid velat?
                            MVH
                            Magnus
                            min zoon

                            Kommentar

                            • acc
                              • March 2003
                              • 470

                              #44
                              Tropfrog!!!

                              Tack för tipsen!!!
                              Min man bad mig skicka en alldeles speciell hälsning, då han tycker att dina råd var suveräna... (hmmmmm??!!!)

                              Tanken är att jag ska byta ut en vana mot en annan, så det får bli apelsiner då de är lite lagom bängliga att skala ...

                              En annan sak som jag ska börja med är eventuellt kickboxning...
                              (en syn för gudar? En köttbulle med ben som studsar runt och försöker sparka?!!?)

                              Vilken träning det nu blir vet jag inte, ska prova mej fram...
                              ser faktiskt fram emot det... Trodde jag aldrig!!!

                              /Acc, motiverad

                              Kommentar

                              Arbetssätt...