Lunch

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    • March 2003
    • 320

    Lunch

    En vanlig arbetsdag på jobbet så blir det dags för lunch, ni vet hur stressat det kan bli då.Men ialla fall folk stod där i kön och så var det dags för den här kunden som inte hade bott så länge i Sverige:"È gla da" -Ja vi è glada, svara den bakom disken, va får det lov o vara? "E gla da" svara han igen!- Jaa vi e glada men va får det lov o vara, svara han igen o dom andra börja skruva på sej som det BRUKAR bli,då någon sölar..Då titta vederbörande lite olyckligt på tavlan där maträtterna står uppskrivna och pekar.
    Aha!!Säger han bakom disken ÄGGLÅDA!!
    (Detta har ingenting med rasism o göra för den är sann o det är han själv som har berättat det!)
    M-L
  • Mariaa
    • January 2002
    • 591

    #2
    Hej!
    Ja, det kan bli lite problem med språket ibland. Jag vet, jobbar själv i affär. Den här historien är också sann. Han går in i en butik och säger:
    -Du schtänger?
    Affärsinnehavaren svarar:
    -Klockan 18:00
    -Nej, du schtänger?
    -Kl 18:00
    Och så håller de på ett tag tills kunden börjar bli lite irriterad och till slut säger:
    -Har du några Dusch-stänger eller inte?

    Den här killen var helt svensk, men det trodde ju inte affärsinnehavaren. Kna tillägga att killen är lång och mörk och ser ganska utländsk ut. Men han är en riktig dalmas.

    Mvh Maria

    Kommentar

    • GeCKo
      • October 2003
      • 103

      #3
      Vet ni vad hammarkullens roligaste fågel heter?

      "skojar-du-va"

      Kommentar

      • Oscar Cederqvist
        • November 2002
        • 6546

        #4
        Vad heter världens blötaste fågel????


        -NederBörd!!!!
        Oscar Cederqvist

        Kommentar

        • Morellen
          • November 2003
          • 4349

          #5
          och hammarkullens farligaste fågel: muckar-du-va?

          vilka utmaningar man för övrigt står inför då man skall försöka uttala vissa av de latinska namnen på fiskarna...
          men man gör så gott man kan.. som när min då femårige kusin tröttnade på mina stapplande försök att få ordning på dinosauriebokens latin och avgjorde: "säg vad du tror det står så talar jag om vad den heter!" ;-)
          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

          "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
          (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

          Kommentar

          • Kalejdoskop
            • January 2003
            • 323

            #6

            Jag råkade ut för samma sak då jag jobbade på max... det var sommar och antalet norskar var enormt. Jag har då rätt svårt att förstå norska ibland och vet inte vad vissa ord betyder... så kommer en kund och säger att han vill ha is. Jaha, tänkte jag. Vaddå, is i en mugg eller? Så jag var på väg att ge honom is, även om jag tyckte det var lite konstigt.. till slut var en kund så snäll att denna sa att det betydde glass.. inte så lite pinsamt..
            Akvarist - javisst!

            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=63796

            Kommentar

            Arbetssätt...