Euro Val

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tottofagrin
    • July 2003
    • 330

    #76
    När det gäller alkoholkonsumtion kan man ju även påpeka att även om fransmannen dricker lika mycket som svensken så dricker svensken den ransonen under loppet av några timmar (lite hårddraget..) medans fransmannen dricker det under hela veckan.

    Bara för att en forskare säger att det är bra att dricka ett glas vin om dagen kan man ju inte översätta det rådet till att det är nyttigt att halsa 2 vinare en lördagkväll, hur nykter du än har varit i veckan.

    Vad nu detta har med EMU-valet att göra.. hehe

    Kalle
    MVH Kalle
    "Skogseken har skaftat ollon, till skillnad från bergseken, precis som jag" - En av mina föreläsare på Alnarp

    Kommentar

    • cri
      • September 2002
      • 700

      #77
      När det gäller alkoholkonsumtion
      .. :o) och man slipper se killar och tjejer som inte kan hålla sig upprätt eller sluddrar i talet... Det är ok att dricka alcohol i Schweiz, men <b>inte socialt acceptabelt att bli full</b>!

      OBS. Denna regel är undantagen Verbier på vintern, är då innonderad utav Svenskar, Holländare och Engelsmän ...

      bankdirektörer i Bryssel, som INTE går att avsätta eller hållas ansvariga för sina handlingar. Inte heller får vi se protokoll på vad som skett förrän efter 30 år,
      är detta sant?

      Vet någon var Tetra Paks officiella huvudkontor ligger i dag? Jag trodde att det sedan ett tiotal år sedan flyttades till Avenue Général-Guisan i Pully, Lausanne men kan ha fel.
      Mvh, cri

      Kommentar

      Arbetssätt...