kalle anka!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • David B
    • December 2002
    • 507

    #16
    Mitt fel, Tankgirl. Det borde jag ha observerat.

    Sorry.

    David B. som gärna har mer än högt i tak...

    Kommentar

    • nin
      • August 2003
      • 16

      #17
      Hur glömmer man bort att mata sina djur?
      Och sen NÄR blev kalle anka en fakta tidning?
      Alla djur är underbara

      Kommentar

      • JR
        • April 2003
        • 2112

        #18
        jag har lärt en hund andas vatten.. han bor i min 4000 liters tank som jag använder som vattensäng...
        --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
        http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

        Kommentar

        • imported_n/a
          • July 2003
          • 149

          #19
          Klent skumma trådar på detta stället...
          Go Fish*

          Kommentar

          • JR
            • April 2003
            • 2112

            #20
            det var lite ironi...för att alla tog tråden med jätteallvar trots att den ligger under humormania =)
            --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
            http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

            Kommentar

            • alie
              • February 2003
              • 427

              #21
              Jag tror att Kalle Anka inte gör anspråk på att ge ut rätta fakta om djurskötsel, eller i detta fall fiskskötsel. I stället försöker de nog vara lite uppfostrande eftersom det är en tidning riktad till yngre som kanske ibland inte är mogna att förstå vad det innebär att ta hand om levande varelser.

              Om man ser detta som ett moraliskt dilemma stämmer nog Kalle Ankas fakta! Det är inte schysst att låta bli att mata sina fiskar på en månad vare sig de dör eller ej.

              Kalle Anka är nog bara medveten om att det antagligen finns massor av barn och ungdomar som inte är mogna att ta hand om fiskar än, och som kasnke t o m glömmer att mata sina fiskar!

              Kommentar

              • zingo_boy
                • August 2002
                • 983

                #22
                asså, jag tycker att fiskar är mkt enkalre att sköta än råttor och marsvin. och mata dom, har man ett mindre syskon, kan man lära dom at mata fiskarna. jag har en lilla syrra. hon tjtar dagarna i ända på att få mata mina fiskar. "lägg den här till guldfisken. stoppa ner den haär åt guppysanrna. gå in i vardagsrummet och stoppa ner de här där." sen va de klart. men då jag gjorde att "avbrott" åt min guldfisk kunde inte hon mata fiskarna, kunde knappt gå.

                Kommentar

                Arbetssätt...