Fotbolls VM

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #61
    Fast Belgien-Ryssland var inte en höjdare och bägge förtjänade 0 poäng
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #62
      Men kvällsmatchen mellan Algeriet och Sydkorea var betydligt bättre underhållning
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Micke L
        • December 2013
        • 456

        #63
        Ja så är det och nu är ju frågan om man ska hänga i några timmar till för att följa Ronaldos m.fl. öde?

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #64
          Jag kollade första halvlek innan jag gav upp och det verkar ju ha varit lite synd för det var ju i andra det mesta hände.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Micke L
            • December 2013
            • 456

            #65
            Jag gjorde samma som du. Såg tendensen hur USA tog över men vi missade ju massa mål. I kväll såg jag Holland imponera utan att imponera om någon förstår vad jag menar Nu ska jag se Neymar fortsätta frälsa folket(halvtid just nu).

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #66
              Nu är ju 2 grupper färdigspelade och i grupp A vann Brasilien före Mexiko och det var det som de flesta nog hade förväntat sig och Mexiko var ju även klart bättre än Kroatien i den avgörande matchen.

              I grupp B vann Holland före Chile och må är nog förvånade över att de är vidare, men ingen trodde nog att bägge lagen skulle gå vidare utan det handlade nog mer om frågan vilket av dessa bägge lag som skulle gå vidare ihop med Spanien. Men nu floppade Spanien och även om få nog trodde att Spanien skulle vinna i år så nog trodde vi att de var bättre. Kul i alla fall att mitt favoritlag - Chile - gick vidare.


              Nu möta Brasilein och Chile och där är jag tämligen övertygad om att Brasilien går vidare. Visst de har inte övertygat ännu men de stora lagen brukar ju bli bättre allt eftersom turningen fortsätter.

              I den andra matchen mellan Holland och Mexiko blir det betydligt jämnare - bägge har spelat bra och Mexiko har ju halvt om halvt hemmanplan men om jag skall tippa en vinnare så får det ändå bli Holland.

              Ikväll får vi se Colombia och Elfenbenskusten samt Costa Rica och Uruguay gå vidare, eller?

              Tycker också att Tv-redaktionerna för bägge kanalerna gör ett dåligt jobb.
              Dels så sänds det ju nu 2 matcher samtidigt och eftersom bägge ofta har stor betydelse för gruppens utgång så borde de ju när man tittar på en match ändå kunna visa målen i den andra. Riktigt dåligt.

              Redaktionerna är i halvlek riktigt usla - TV4 har en bra panel men de får inte prata. De hade väl max 2 minuter på sig igår - resten var reklam.
              I SVT är det 6 stycken som skall prata och de som står framme vid "podiet" funkar uruselt ihop (funkar i och för sig bra som sömnpiller, men det är ju sent så man vill ju hålla sig vaken till andra halvlek) och de 3 därbak ser mest ut som stirrande zombies som tittar fram emellan sömnpodiedeltagarna. De får dock prata och analysera - men ut med de 3 i bakgrunden, flytta fram Fränden och bort med Hamren - då funkar det kanske lite bättre.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #67
                Christian Olsson hette han med Discusfiskarna tydligen, och kommenterade för radiosporten. Angående att de inte visar målen i matchen som går på den andra kanalen, de vill väl inte göra reklam för en konkurrerande kanal Jag tycker inte de konkurrerar nå't särskilt i och för sig, sport är ju i stort sett det enda som går att se på TV4. SVT är väl heller inte superintressant i och för sig, men de kör i alla fall ingen reklam.

                Jag gissar hur som helst Holland - Tyskland i final, alternativt byt ut en av dem mot Brasilien.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #68
                  Ursprungligen postat av Shepard
                  Angående att de inte visar målen i matchen som går på den andra kanalen, de vill väl inte göra reklam för en konkurrerande kanal
                  Sorry men det där har du väl ändå fått om bakfoten antingen så sänder TV4 i 2 olika kanaler, eller så sänder SVT i 2 olika kanaler och de konkurrera väl knapppast med sig själva
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #69
                    Ok, missuppfattade, räknas Kunskapskanalen till SVT?
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • henrikl
                      • November 2012
                      • 639

                      #70
                      Ursprungligen postat av Shepard
                      Ok, missuppfattade, räknas Kunskapskanalen till SVT?
                      ja
                      2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
                      Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

                      Kommentar

                      • Erikderek
                        • March 2013
                        • 718

                        #71
                        Det är ingen skallning, det syns tydligt på reprisen... Souarez gör det igen, han BITER en motståndare! Sen försöker han filma bort det. Avskyvärt! Bra att vi slipper honom i PL till hösten!

                        EK
                        Vardagsrum akvariet - Malawi
                        Projekt; Ny generation - SA

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          #72
                          Kan bara hålla med Erik. Tycker att utvisningen dessutom är extremt överdriven.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            #73
                            Ursprungligen postat av Erikderek
                            Det är ingen skallning, det syns tydligt på reprisen... Souarez gör det igen, han BITER en motståndare! Sen försöker han filma bort det. Avskyvärt! Bra att vi slipper honom i PL till hösten!
                            EK
                            Nja men nog var det en skallning även om det inte var mycket till skallning och jag tror nog att han då slog tänderna i axeln - men strunt samma - löjligt och barnsligt gjort.

                            Tycker för övrigt inte att något av dom lagen förtjänade att gå vidare. Italien är ju experter på att spela tråkfotboll, men nu har det fått en konkurrent om vara bäst på tråkfotboll - Uruguay. Hoppas att dessa blir utslagna i nästa omgång.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Wilhelm
                              • October 2002
                              • 604

                              #74
                              Ursprungligen postat av Shepard

                              Jag gissar hur som helst Holland - Tyskland i final, alternativt byt ut en av dem mot Brasilien.
                              Tyskland mot ärkefienden Holland vore smaskens, och då vinner Tyskland. Men knappast troligt att de spelar i final. De måste först tvåla till USA och inte fegspela ett oavgjort.
                              Tyskland har varit nära ett flertal VM sista tiden och det blir inget denna gång heller!
                              Wilhelm
                              Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
                              www.ciklid.org www.aquafish.info

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                #75
                                Ursprungligen postat av Wilhelm
                                Tyskland mot ärkefienden Holland vore smaskens, och då vinner Tyskland. Men knappast troligt att de spelar i final. De måste först tvåla till USA och inte fegspela ett oavgjort.
                                Tyskland har varit nära ett flertal VM sista tiden och det blir inget denna gång heller!
                                Det är ju små detaljer som avgör det - men jag har ju tippat att Brasilien slår Tyskland i finalen. Tycker också att Tyskland ligger lite närmare att gå till final än Brasilien eftersom hela det brasilianska laget hänger på en person - Neymar - och blir denne skadad eller får ett gult kort till (han har ju redan ett) så får dom klara sig utan honom en match och då.......
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...