Amazon Abyss

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Amazon Abyss

    Det har börjat en serie på Animal Planet som heter Amazon Abyss, där de letar efter nya arter i Amazonfloden, och de visar en del kul malar (en stor Megalodoras bl.a), knivfiskar och ciklider De t.o.m beskrev flaggcikliderna de visade, och berättade att de vaktar sina yngel.

    Men som vanligt blir man irriterad på textaren, tyckte de sa threadfin cichlid (förmodligen Acarichthys heckelii), och det blev trådsmala ciklider
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    #2
    Sv: Amazon Abyss

    Låter intressant

    Vilka dagar och vilden tid på dugnet?

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Två halvtimmes program på rad, det började 21.00, och håller på till 22.00 nu. Vet inte om det är repriser, eller ordinarie sändningstid.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Jesper Broman
        • November 2012
        • 3445

        #4
        Sv: Amazon Abyss

        Ok vad bra då vet jag. Då får man hålla lite koll på den kanalen framöver

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Nu visar de ett par Acarichthys heckelii med yngel Paret var inte helt glada över dykarnas närvaro. Och man såg hur de leker, de hade grävt ut ett stort hål i sandbotten. Kanske lite därför det är svårt att få till lämpliga lekplatser för dem i akvarier.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Heize
            • February 2013
            • 31

            #6
            Tror det är i andra avsnittet man får se en Panaque. Man ser att den är stor men uppfattar inte riktigt HUR stor förrän dykaren kommer med sitt huvud intill den
            Min Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=3542642

            Kommentar

            • stefanr72
              • November 2010
              • 1027

              #7

              Kass upplösning, men ändå..

              Kommentar

              • Kaffebarn
                • September 2013
                • 101

                #8
                Amazonas avgrund heter det på svenska, tog lite tid att hitta det i tablån när ja letade efter abyss

                skickat från min bakelittelefon med tapatalk 4

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #9
                  Ursprungligen postat av Kaffebarn
                  Amazonas avgrund heter det på svenska, tog lite tid att hitta det i tablån när ja letade efter abyss

                  skickat från min bakelittelefon med tapatalk 4
                  Hehe, tja, är inte mycket för att översätta t.ex namn, och titlar på filmer, TV-serier och TV-program Använder helst originaltitlarna, om de är på engelska.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Kaffebarn
                    • September 2013
                    • 101

                    #10
                    Just ja apropå tvserier har ni kollat på akvariekungarna eller fish tank kings om man ska hålla sig till orginaltitel
                    Går på nat geo wild om ja inte minns fel. Handlar om ett företag "living color" som bygger och fixar akvarium, för det mesta saltvatten med låtsas koraller men ibland levande koraller eller sötvattensakvarium

                    Kommentar

                    • ecco
                      • November 2010
                      • 500

                      #11
                      Ursprungligen postat av Heize
                      Tror det är i andra avsnittet man får se en Panaque. Man ser att den är stor men uppfattar inte riktigt HUR stor förrän dykaren kommer med sitt huvud intill den
                      Jo tack.
                      Sambon förklarade lite snällt för mej att vi har en sånn i karet i köket.
                      Trodde hon drev med mej tills jag kolla själv.
                      Måste börja läsa på om fiskar lika mycke som henne tror ja....
                      Sambons blogg om våra akvarium.
                      http://mizan3.bloggsida.se/
                      Senast uppdaterad bloggen avslutad pga problem med sidan

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        #12
                        Ursprungligen postat av Kaffebarn
                        Just ja apropå tvserier har ni kollat på akvariekungarna eller fish tank kings om man ska hålla sig till orginaltitel
                        Går på nat geo wild om ja inte minns fel. Handlar om ett företag "living color" som bygger och fixar akvarium, för det mesta saltvatten med låtsas koraller men ibland levande koraller eller sötvattensakvarium
                        Jo, har sett det, och resultaten brukar ju vara kul att se, men är inte förtjust i "gräl-TV" där det tycks ingå som fast inslag att de ska bli osams minst en gång per avsnitt. Om de nu är så olika personlighetsmässigt så att de inte ens kan hålla sams under arbetet, så kan man ju undra varför de jobbar tillsammans.

                        Ursprungligen postat av ecco
                        Jo tack.
                        Sambon förklarade lite snällt för mej att vi har en sånn i karet i köket.
                        Trodde hon drev med mej tills jag kolla själv.
                        Måste börja läsa på om fiskar lika mycke som henne tror ja....
                        Säkra på att det är en exakt en så´n? Men å andra sidan blir väl de flesta Panaque stora som utedass, vad jag förstår.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          #13
                          Chokladmal, Crenicichla, och hantelciklid
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          Arbetssätt...