Någon mer som ger bort ett akvarium i julklapp?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • daniel_i_malmö
    • April 2002
    • 1103

    Någon mer som ger bort ett akvarium i julklapp?

    Någon mer som ger bort ett akvarium i julklapp?

    Jag slog just in ett Cocoon 7 i julklappspapper till den femåriga dottern. Hon har tjatat länge nu efter att få ett eget akvarium.

    I mellandagarna kommer hon få lära sig tvätta grus...

    /Daniel
    Malmö Akvarieförening
    no hope, no harm, just another false alarm
  • Majkie88
    • August 2012
    • 215

    #2
    En liten julklapp till mig själv är väl att bygget i nya lokalen har tagit fart och räknas bli färdig nu i mellandagarna

    Kommentar

    • Knax
      • November 2012
      • 1148

      #3
      Sv: Någon mer som ger bort ett akvarium i julklapp?

      Ger också mig själv en fin julklapp: Hämtar hem ett 525-liters akvarium på juldagen! Tack, tomten!

      Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
      // Mats, a.k.a. Knax



      "All's well that ends." - Unknown

      Kommentar

      • Bygert
        • March 2010
        • 2169

        #4
        Men Daniel, har du stämt av med Jordbruksverket att det där är OK?



        Och... det där var alltså lite skämtsamt när jag ser den här tråden snart efter att Jordbruksverket skickat ut det i länken. Helt fel ute kan man ju ärligt talat inte säga att de är heller i Jönköping, de där spontanköpen av djur som julklapp kan bli elände. Det skall helst vara som i Daniels fall i stället, nåt som barnen önskat länge och med engagerad förälder som backup.


        Men för att svara på frågan, jodå, en syster har fått ett nano i förskottsjulklapp och det går numera inte att tala med henne om nånting utan att det tenderar att glida över i hur många räkor hon sett idag och vad de gjort. Jag planerar att fortsätta att fördärva lite fler i släkten till jul och se om det går att få samma resultat där.

        Och om nån undrar hur man har råd att slänga ut akvarier över släkten så, tja, när man köper en bunt när det är rea hos grossisten så funkar det. Fluval EBI handlar det om, klart positivt när jag upptäckte att det inte var bara ett akvarium utan också filter, bottenmaterial, foder och annat jox, till och med en pyttehåv till räkor. Enda anmärkningen på det jag satt upp var passformen på täckglaset, det krävdes en del filande för att få till det.
        Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          Ska ge mig själv ett akvarium nu i julklapp .
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • ecco
            • November 2010
            • 500

            #6
            Inte ett akvarium kanske men ställningen till dom..
            Lovade sambon att jag ska bygga klart ställningen till hennes "nya" akvarium.
            Så blir att spendera mellandagarna åt sågning, borrning och spikning.
            Men så gör ju detta att vi slipper ha 9st 100 liters stående i vardagsrummet.
            Dom täcker ju fasen halva golvet.. heheh
            Sambons blogg om våra akvarium.
            http://mizan3.bloggsida.se/
            Senast uppdaterad bloggen avslutad pga problem med sidan

            Kommentar

            • Jesper Broman
              • November 2012
              • 3445

              #7
              Gav mig själv två lysramper i julklapp. Och man hoppas att det ska få fart på växterna i mitt 660l

              Kommentar

              • Ryskbompa
                • August 2012
                • 930

                #8
                Ursprungligen postat av ecco
                Inte ett akvarium kanske men ställningen till dom..
                Lovade sambon att jag ska bygga klart ställningen till hennes "nya" akvarium.
                Så blir att spendera mellandagarna åt sågning, borrning och spikning.
                Men så gör ju detta att vi slipper ha 9st 100 liters stående i vardagsrummet.
                Dom täcker ju fasen halva golvet.. heheh
                Ni prioriterar ju rätt iallafall

                Kommentar

                Arbetssätt...