Bör förbjud Rottweiler-tråden låsas?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    Bör förbjud Rottweiler-tråden låsas?

    Denna omröstning har sedan länge nått ett färdigt resultat. I nuläget så leder tråden oftast till frustration för medlemmarna här på Zoopet. Forumet präglas av en god anda överlag och vi har alla ett genuint intresse knutet till djurvärlden, därför kan det bli så att folk lockas in i samtal som de egentligen vill undvika. Tråden behandlar idag en stor mängd olika ämnen, sällan är det rasen Rottweiler, som är det egentliga syftet.

    Jag tycker att det kan vara en god idé att se hur många som vill ha tråden kvar, alla bör få komma till tals och den här tråden bör fungera utmärkt för ändamålet.

    Det finns ingenting som garanterar att resultatet i omröstningen kommer leda till att tråden låses men min förhoppning är att resultatet tas på allvar av ledande personer på forumet.
    27
    Jag tycker att den ska förbli öppen
    22,22%
    6
    Jag tycker att den bör låsas
    62,96%
    17
    ingen åsikt
    14,81%
    4
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    #2
    Gjorde som det stod i länken men det skickade inlägget rakt in i forumet ändå..
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      #3
      Mailar Christian..
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • admin
        Christian Alfredsson

        • November 2004
        • 11220

        #4
        Nu ligger omröstningen där.
        Christian Alfredsson
        Tekniskt ansvarig Zoopet

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          #5
          Thanx
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • Mathias Nilsson
            • July 2011
            • 6552

            #6
            Godmorgon

            Bumpar upp så att fler ser tråden
            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

            Kommentar

            • erikthur
              • March 2004
              • 9953

              #7
              Nästan som i vitryssland...
              Killies is a lifetime passion

              Kommentar

              • HenkeP
                • January 2009
                • 886

                #8
                Annars kanske det går att få till en "Ignorera tråd"-funktion...?

                Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

                Kommentar

                • Mathias Nilsson
                  • July 2011
                  • 6552

                  #9
                  Bör förbjud Rottweiler-tråden låsas?

                  Ursprungligen postat av erikthur
                  Nästan som i vitryssland...
                  Ja, där majoriteten får bestämma?
                  http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                  "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                  Kommentar

                  • erikthur
                    • March 2004
                    • 9953

                    #10
                    Jag förstår inte helt syftet med omröstningen men det känns klart som ett led i nätmobbing. Visserligen har Mathias rätt att starta omröstningar och Kjell rätt att ändra sej i frågan om tråden. Men jag har ju också rätt att starta nya trådar i forumet så detta censurförslag kommer ju inte att funka. Men eftersom det gränsar till nätmobbing måste jag väl anmäla denna tråden.
                    Killies is a lifetime passion

                    Kommentar

                    • Mathias Nilsson
                      • July 2011
                      • 6552

                      #11
                      Bör förbjud Rottweiler-tråden låsas?

                      Ursprungligen postat av erikthur
                      Jag förstår inte helt syftet med omröstningen men det känns klart som ett led i nätmobbing. Visserligen har Mathias rätt att starta omröstningar och Kjell rätt att ändra sej i frågan om tråden. Men jag har ju också rätt att starta nya trådar i forumet så detta censurförslag kommer ju inte att funka. Men eftersom det gränsar till nätmobbing måste jag väl anmäla denna tråden.
                      Nej, andra trådar kommer skapas och det vet jag naturligtvis om. Det här rör en tråd, som behandlar allt annat än hunden Rottweiler. Därför bör den antingen enbart röra den rasen eller så bör den låsas.

                      Jag gillar demokratiska omröstningar, det är inte "nätmobbing"

                      Den här tråden rör Rottweiler-tråden, inget annat, låt det stanna där
                      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #12
                        Jag flyttar denna tråd till Off Topic eftersom den inte har något med Zoopet att göra och om den skulle ha det så skulle den ändå inte ha placerats i den kategori som den har placerats i.

                        Sedan rent allmänt så är ju detta ett bra sätt att ytterligare marknadsföra Rottweiler-tråden och om det är syftet med denna tråd så har du lyckats.

                        Tål du inte läsa Rottweiler-tråden eller är du ointresserad av vad som skrivs där så sluta läsa tråden. Uppenbarligen fyller tråden en funktion för vissa eftersom den fortlever.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Mathias Nilsson
                          • July 2011
                          • 6552

                          #13
                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Jag flyttar denna tråd till Off Topic eftersom den inte har något med Zoopet att göra och om den skulle ha det så skulle den ändå inte ha placerats i den kategori som den har placerats i.

                          Sedan rent allmänt så är ju detta ett bra sätt att ytterligare marknadsföra Rottweiler-tråden och om det är syftet med denna tråd så har du lyckats.

                          Tål du inte läsa Rottweiler-tråden eller är du ointresserad av vad som skrivs där så sluta läsa tråden. Uppenbarligen fyller tråden en funktion för vissa eftersom den fortlever.
                          Japp, är helt medveten om olika aspekter, jag är även medveten om att det finns medlemmar som tycker att det är tråkigt att tråden finns, många har själv hund och då finner de det nödvändigt att gå in i ämnet och diskutera.

                          Tråden fungerar på ett annat sätt än vad som kan ses vid en första anblick, den ger medlemmarna en möjlighet att visa vad de egentligen tycker om tråden. Jag kan absolut låta bli att läsa tråden, det tar ändå inte bort problematiken som jag ser. Tråden har ju överlevt sig själv, resultatet är färdigt sedan länge och jag ser inga tendenser till att detta kommer ändras. Denna tråden är således skapad som en motvikt till den berörda tråden, ett ställe där argumenten om trådens fortlevnad kan samlas, då hamnar dessa önskemål inte i Kramfors tråd. Det här bidrar naturligtvis till att den berörda tråden saneras från dessa inslag och då kanske fokus hamnar närmare någon form av kärna.


                          Alla trådar på Zoopet har naturligtvis ett syfte, annars skulle de aldrig skapas, det vore ju märkligt att anta något annat. Jag ser gärna en kraftsamling bland oss som är trötta på tråden, vi borde kunna hålla oss utanför den och föra ett nyanserat samtal i denna tråden istället.


                          Edit: Bruket av ordet tråd-->tråden blev märkligt dominant i min text, ytterst tråkigt att läsa men läser man kontexten så blir mitt syfte tydligt.
                          Senast redigerad av Mathias Nilsson; 03 November 2012, 12:04.
                          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            #14
                            Den här nya omröstningstråden kan nog vara ett bra, vi kan kalla det kompliment, till "Rottweiler-tråden".
                            I "R"-tråden är det nu lite "alla mot en" - vilket är en situation som jag, en empatisk människa, har lite svårt för, och tycker känns en aning onödig.
                            I nämnda tråd är det nu, mer eller mindre, en huvudaktör som med jämna mellanrum ger människor som törstar efter information, just detta; kortfattad och saklig information - varken mer eller mindre. Det går inte att ha en åsikt om denna information, eller för den delen lägga in ett längre och uppenbarligen just på grund av längden, osakligt inlägg.
                            Så då är väl denna nya tråd ett gyllene tillfälle att göra precis så som många anser vara det enda rätta om man inte trivs i eller med en tråd; att inte läsa eller skriva i tråden.
                            De som inte pallar med "R"-tråden kan använda denna nya att "skriva av sig i", diskutera lite fram och tillbaka och kunna göra detta utan att bli beskyllda för att vara häcklare och oempatiska. De som vill ha kortfattad och saklig information om diverse hundrelaterade överfall och olyckor, förbud o.s.v. kan ju i lugn och ro fortsätta att läsa "R"-tråden.
                            Att låsa trådar hit eller dit tror jag knappast är en vidare god lösning - men nu uppenbarar sig ett, som sagt, gyllene tillfälle, att faktiskt göra sak i meningen; "gillar du inte tråden, så läs eller skriv inte i den då". Var och en kan ju nu välja tråd och lägga sina inlägg med åsikter där - och ingen av antagonisterna behöver någonsin läsa motståndarens tråd - detta är ju helt fantastiskt bra!

                            Kommentar

                            • malawijanne
                              • October 2006
                              • 504

                              #15
                              Kjell du har rätt, oftast har du det, jag själv har aldrig gått in i in i rottweiler tråden forut, för att jag har tyckt att det inte varit något intressant ämne för mig.Men nu blev jag nyfiken, så jag läste tråden för första gången, så det är som Kjell skriver, det blir motsatt effekt, ( surt så räven), och jag är sjävklart tvungen att kommentera tråden, det är på gränsen på nätmobbning mot en person om det inte redan är det.Jag själv är faktiskt också drabbad av nätmobbning på ett annat forum se, (ciklider.se) http://www.ciklider.se/forum/index.p...;topicseen#new tyvärr så kan jag inte logga in där och försvara mig, så jag känner mig lite maktlös när jag ser dessa lögner och påhopp som förekommer och jag kan inte försvara mig.Janne
                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Jag flyttar denna tråd till Off Topic eftersom den inte har något med Zoopet att göra och om den skulle ha det så skulle den ändå inte ha placerats i den kategori som den har placerats i.

                              Sedan rent allmänt så är ju detta ett bra sätt att ytterligare marknadsföra Rottweiler-tråden och om det är syftet med denna tråd så har du lyckats.

                              Tål du inte läsa Rottweiler-tråden eller är du ointresserad av vad som skrivs där så sluta läsa tråden. Uppenbarligen fyller tråden en funktion för vissa eftersom den fortlever.
                              Senast redigerad av malawijanne; 03 November 2012, 12:44.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...