Snö :(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joakim Lundgren
    • August 2006
    • 631

    #16
    Oj! Snö... hmm det är sånt där vitt som kommer från himlen va? Har nog hört talas om att ni norr om hallandsåsen har sånt ibland. Här i Skåne har vi regn, både uppifrån,från sidan och nedifrån.
    AKA: Lizardking

    Kommentar

    • Bygert
      • March 2010
      • 2169

      #17
      Och där kom årets första skamkarta:



      Eller så kan man bli deprimerad till det här:



      Typ fem månader till våren, grodyngel, lärkor, krokus... Bara att härda ut, det är väl egentligen så att björnar och grävlingar har fattat mycket bättre än vi hur man egentligen skall stå ut i det här landet.
      Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        #18
        Snö

        Ursprungligen postat av Bygert
        Och där kom årets första skamkarta:



        Eller så kan man bli deprimerad till det här:



        Typ fem månader till våren, grodyngel, lärkor, krokus... Bara att härda ut, det är väl egentligen så att björnar och grävlingar har fattat mycket bättre än vi hur man egentligen skall stå ut i det här landet.
        Hoppas vi får vinter som det var 09/10 och 10/11 här igen. Det var grejer det, vissa dagar tog det 45 minuter att få fram bilen.
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • Bygert
          • March 2010
          • 2169

          #19
          Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
          Hoppas vi får vinter som det var 09/10 och 10/11 här igen. Det var grejer det, vissa dagar tog det 45 minuter att få fram bilen.
          Nej, nej, NEJ! Jag vill aldrig mer se en elräkning på tjugo papp, de vintrarna var ekonomiska katastrofer.
          Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

          Kommentar

          • Mathias Nilsson
            • July 2011
            • 6552

            #20
            Ursprungligen postat av Bygert
            Nej, nej, NEJ! Jag vill aldrig mer se en elräkning på tjugo papp, de vintrarna var ekonomiska katastrofer.
            Hehe, det är ju klart negativt

            Jag gillar grejen med redig kyla, värmeljus, varm dryck och bra böcker. Det är liksom väldigt speciellt.

            Vi skottade tak i ren förtvivlan minns jag, det var galet..
            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

            Kommentar

            • david87
              • June 2005
              • 710

              #21
              Det är dock superhärligt att vara ute och gå i skogen när det är sådär -35 och soligt
              Allt är som helt tyst stelt och kristaller på alla träden

              Kommentar

              • Rebah
                • January 2012
                • 410

                #22
                Helt ok sålänge det är snö, men det har ju en tendens att smälta och sen frysa på igen under natten här, så får man krypa till bussen sen. Förhoppningsvis slipper jag blåmärken på rumpan i år i alla fall, har skaffat såna dära dubbade sulor man trär på kängorna. Kanske ska ha hjälm med. Och en overall fullstoppad med kuddar.
                "The trees move... do you not see it?"

                Kommentar

                • Likan
                  • April 2012
                  • 2611

                  #23
                  Vinter med snö i 3 månader - perfekt!

                  Klassisk vinter - slask och is i 4 månader - hemskt!

                  Så vintrarna som var för något år sedan var helt klart toppen! Mycket snö, länge, inge slask eller is.

                  I stallet är det hopplöst när det är en isvinter och inte snövinter, går inte att göra ett dugg i flera månader (inget ridhus), helt värdelöst.

                  = Ska vi ändå ha årstiden vinter så är snö absolut att föredra. Ljust och fint också
                  450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                  Kommentar

                  • Mumin
                    • October 2007
                    • 3837

                    #24
                    men om det är en kall men snöfattig vinter kan man få fantastiska skridskoisar!
                    För mycket är inte nog!
                    Jag VILL ha en Elefantofon!!

                    Kommentar

                    • david87
                      • June 2005
                      • 710

                      #25
                      Sv: Snö

                      Ursprungligen postat av Mumin
                      men om det är en kall men snöfattig vinter kan man få fantastiska skridskoisar!
                      Händer typ aldrig här uppe. Jag har bara åkt skridskor på "naturlig" is en höst i mitt 25 åriga liv :-(
                      Var helt perfekt spegelblank is och var typ 25 cm tjock :-)

                      /David

                      Kommentar

                      • SimonSaysBaka
                        • August 2009
                        • 788

                        #26
                        Norrbotten, I feel ya buddy. Snöade här igår också, får se om de blir över meter snö denna vinter också.
                        Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".

                        Kommentar

                        • Mumin
                          • October 2007
                          • 3837

                          #27
                          Ursprungligen postat av david87
                          Händer typ aldrig här uppe. Jag har bara åkt skridskor på "naturlig" is en höst i mitt 25 åriga liv :-(
                          Var helt perfekt spegelblank is och var typ 25 cm tjock :-)

                          /David
                          Oj, stackare, det som är så absolut fantastiskt!!
                          Jag har flera gånger varit med om att isarna har lagt sig långt ut i skärgården. Då kollade man vindriktningen, tog bussen ut nånstans så man fick medvind och kunde åka flera mil på fjärdarna. Sen tog man bussen hem nån annanstans i från. Helt underbart.
                          Amatörerna tog bilen och fick då åka halva sträckan i motvind....hehe.
                          För mycket är inte nog!
                          Jag VILL ha en Elefantofon!!

                          Kommentar

                          • david87
                            • June 2005
                            • 710

                            #28
                            Haha, ibland är det smidigare med buss alltså. Inte alltid lätt att komma ihåg det

                            Kommentar

                            Arbetssätt...