Satans yngel !!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    Satans yngel !!!!

    Dessa yngel, de förorsaker mest problem numera tycker jag.

    Senaste problemet är tom kassa och onda fötter.

    Pratar naturligtvis om mina egna yngel, 6 + 8 år.

    Snabbt iväg med husvagen i fredags EM.

    Övernattning med billigaste hämtpizzan någonsin (blidde gratis efter ovanligt lång försening) på Sibbarps Camping i Malmö.

    Idag vid 10-tiden drar vi över till Köpenhamn, sedan vidare upp till Backen, dvs ett ganska bra nöjesfält.

    Mellan 1200 - 2100 har det med andra ord sprungits som en skottspole mellan berg o dalbana, lustiga huset, snurrande koppar och gud vet allt.

    4 "åkband" = 1000 DKK
    Tågbiljetter = 450 SEK
    Mat = 800 DKK
    Godis och annat tjafs som vin till hustrun, etc: 350 DKK


    Jag har så j-a ont i fötterna att jag kommer aldrig att gå mer.

    Dyra är dom små liven.....


    Men deras extremt nöjda min under hela dagen gör att det var värt det

    Det var första ggn de var på tivoli eller liknande




    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    #2
    Satans yngel !!!!

    Kaxig ton när det märks att du är hur blödig som helst för dem ;-)

    Precis som det ska vara; - lyckliga barn och slutkörd farsa :-)
    Du får igen det sedan. De tar med dig och rullatorn på utflykter....
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13129

      #3
      ...frugan hade väl gått upp 13 papp i lön och så räknar du varenda öre du lägger ut Var inte en snåljåp Kensa, det är bara pengar! Huvudsaken är att familjen har kul tillsammans, familjen är en bra investering
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Joakim Lundgren
        • August 2006
        • 631

        #4
        Haha, jag känner igen det där. Större aktiviteter för ens ungar brukar kosta multum. Vi brände 8 papp på Astrid Lindgrens värld i somras. Men det är det värt när det blir lyckat och barnen får trevliga minnen för livet. Hade Backen funkat även för 4-5 åringar också tror du? Är det något du rekommenderar som utflyktsmål?
        AKA: Lizardking

        Kommentar

        • Bygert
          • March 2010
          • 2169

          #5
          Nu skall vi inte glömma standardrådet här på zoopet: Har du för många yngel och de är dyra i drift så pröva att byta in dem mot fiskmat eller nåt i zooaffären.
          Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            #6
            Ursprungligen postat av bygert
            nu skall vi inte glömma standardrådet här på zoopet: Har du för många yngel och de är dyra i drift så pröva att byta in dem mot fiskmat eller nåt i zooaffären.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

              #7
              Ursprungligen postat av Bluewing
              Kaxig ton när det märks att du är hur blödig som helst för dem ;-)

              Precis som det ska vara; - lyckliga barn och slutkörd farsa :-)
              Du får igen det sedan. De tar med dig och rullatorn på utflykter....


              jo...det är ju så....


              .
              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

              Kommentar

              • Ken Olofsson
                • November 2006
                • 8014

                #8
                Ursprungligen postat av åheim
                ...frugan hade väl gått upp 13 papp i lön och så räknar du varenda öre du lägger ut Var inte en snåljåp Kensa, det är bara pengar! Huvudsaken är att familjen har kul tillsammans, familjen är en bra investering

                en liten sjuka från jobbet, sitter och balanserar ören hit och dit hela dagar

                sedan var det ju så att det var tack vare den ökningen som gjorde att vi ansåg
                ha råd med en liten lyxhelg

                inte för att lönen har kommit, kommer i oktober, men fram tills dess kan man ju ta
                ut lite kortfristiga krediter, prexis som företag gör, de vet att pengar kommer in
                när fakturorna förfaller, så då kan man ta lite investeringar tidigare.



                .
                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                Kommentar

                • Ken Olofsson
                  • November 2006
                  • 8014

                  #9
                  Ursprungligen postat av Bygert
                  Nu skall vi inte glömma standardrådet här på zoopet: Har du för många yngel och de är dyra i drift så pröva att byta in dem mot fiskmat eller nåt i zooaffären.

                  det är dock en ond cirkel det där.

                  ny mat ger upphov till mer yngel

                  man måste bryta cirkeln, jag tror att man helt enkelt ser till att det inte
                  blir fler yngel än vad man orkar med är den rätta melodin.


                  .
                  Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                  Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                  Kommentar

                  • Ken Olofsson
                    • November 2006
                    • 8014

                    #10
                    Ursprungligen postat av Lizardking
                    Haha, jag känner igen det där. Större aktiviteter för ens ungar brukar kosta multum. Vi brände 8 papp på Astrid Lindgrens värld i somras. Men det är det värt när det blir lyckat och barnen får trevliga minnen för livet. Hade Backen funkat även för 4-5 åringar också tror du? Är det något du rekommenderar som utflyktsmål?

                    njau.....det är en boarderline med bakken och så små tycker jag.

                    då är nog tivolit inne i kphmn bättre.....fler mindre åkgrejer där....

                    lugnare tempo.




                    .'
                    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                    Kommentar

                    • Bygert
                      • March 2010
                      • 2169

                      #11
                      Ursprungligen postat av Ken Olofsson
                      det är dock en ond cirkel det där.

                      ny mat ger upphov till mer yngel

                      man måste bryta cirkeln, jag tror att man helt enkelt ser till att det inte
                      blir fler yngel än vad man orkar med är den rätta melodin.


                      .
                      Det är väl enkelt att hantera, det är bara att hålla hanar och honor var för sig.
                      Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

                      Kommentar

                      • Ken Olofsson
                        • November 2006
                        • 8014

                        #12
                        Ursprungligen postat av Bygert
                        Det är väl enkelt att hantera, det är bara att hålla hanar och honor var för sig.

                        alternativt packa in honor + hanar + yngel tätt tätt i ett egentligen för litet utrymme.

                        ex ett nanokar eller en husvagn......sitter här och glor på mina ~10 kvadrat som har dybbelsäng, våningsäng, kök med plats för 4, toa med dusch, 3 garderober, ett kylskåp med frysdel, etc etc......


                        .
                        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          #13
                          Ursprungligen postat av Ken Olofsson
                          alternativt packa in honor + hanar + yngel tätt tätt i ett egentligen för litet utrymme.

                          ex ett nanokar eller en husvagn......sitter här och glor på mina ~10 kvadrat som har dybbelsäng, våningsäng, kök med plats för 4, toa med dusch, 3 garderober, ett kylskåp med frysdel, etc etc......
                          .
                          Det där tror jag inte alls på som upplägg. Min fru blir helgullig i husvagnen så jag tror det kan bli mer yngel ändå den vägen. Men det är klart. Lägg ungarna i dubbelsängen och du och kvinnan kan ju ta våningssängen. Se där: Fixat! Du behöver inte tacka Ken....
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Ken Olofsson
                            • November 2006
                            • 8014

                            #14
                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Det där tror jag inte alls på som upplägg. Min fru blir helgullig i husvagnen så jag tror det kan bli mer yngel ändå den vägen. Men det är klart. Lägg ungarna i dubbelsängen och du och kvinnan kan ju ta våningssängen. Se där: Fixat! Du behöver inte tacka Ken....

                            klockan 23,30 i igårnatt så sätter sig en liten 6-åring upp i sängen,
                            säger med hög röst:

                            JAG KOMMER NU. JAG SKALL GOSA.

                            Små steg trippandes i vagnen, ner trycker han sina 127 cm, och 27 kilo mellan oss.



                            Jotack......gosande blev det.....



                            .
                            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                            Kommentar

                            Arbetssätt...