Hannesc + Ariona

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #91
    hejhej fasen har ju inte skrivit här!

    men japp! nu har han kommit! det blev en pajk. en Mio! 2590 gram o 45 cm.

    zandra blev inlagd för havandeskapsförgiftning på söndagen. på måndagen vart CTG värden lite sämre. han var slö i magen o hjärtslagen lite långsammare.

    vid midnatt så flyttade de ner oss till förlossningen. mest för att de kunde hålla koll på CTG via länk då istället för att springa in på rummet hela tiden.

    vid 0300 kom de in o sa att "nu har vi tittat o tänkt lite o vi tycker att vi gör snittet nu."

    -jahapp!..:S dåå gör vi väl det då.

    zandra gjordes i ordning o vi rullade in i operationsrummet.
    zandra är jävligt svårstucken o avskyr nålar.

    6 försök tog det innna de fick in en nål i handen. 4 spräckta blodkärl. zandra hade panik hela tiden. o sen tog de ut honom.

    o han hade lite problem :S

    svårt att andas osv

    så de tog in honom till Neonatalavdelningen. ( vi visste redan innan att vi nog kommer hamna där iomed zandras diabeter, så det var ingen chock)

    iaf.
    han behövde hjälp med andningen i början. men det försvann efter 25 timmar eller så
    han var väldigt skakig pga kalkbrist
    han hade väldigt svängigt blodsocker så han hade glukosdropp i 2 veckor.
    behövde sola lite
    fick en infektion efter 2 dagar så då vart det antibiotika i 5 dagar
    väldigt snabb andning pga att hjärtat var lite för starkt. men det har mer eller mindre växt bort.
    lite blåsljud som med ser bra ut


    men sen var han väldigt trött. kom adrig igång riktigt.
    så efter nån vecka eller två började de testa efter kortisol-toppar. men de hittade ingen som var tillräckligt hög
    han har med andra ord kortisolbrist. uppenbarligen ganska ovanligt. så de fick specialbeställa medicin från gbg som var tvungen att tillverkas.

    men när han väl började få den kom han i gång ordentligt o blev en helt annan unge en vaken unge

    så vi fick åka hem efter exakt 3 veckor på sjukhuset.
    han får sin medicin 3 ggr per dag o ska ha det i 2-3 år. sen gör man ett utsättningsförsök o se om hans egen produktion har kommit igång.

    men nu väger han nästan 3500 o är hur go som helst

    tack för alla grattis

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #92
      Sv: Hannesc + Ariona

      Lite bilder


      Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
      Bifogade filer

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        #93
        Grattis! And dude! I want your dog! De är så jäkla fina. Mini-hannes är nog bäst om du får behålla.
        350L Diskus

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #94
          jag har i ett par tre andra trådar yrat om den totalt urusla svenska sjukvården.
          där har jag dock sagt ett par ggr att när det gäller småttingar, så är de klockrena.

          iaf har de varit det mot oss när vi har haft mindre problem med våra kottar.

          inte i närheten av detta, det mest dramatiska som har hänt oss var när kotte nr 2 kom,
          frugan störtblödde efteråt och fick akut rullas iväg till operation, tappade typ 3 liter på
          en timme, men lite stygn och ett par tre flaskor "rötjut" var hon pigg igen.


          skönt att den lille har repat sig och att ni har kommit hem i hyfsat gott skick.



          i övrigt........

          njut av denna tiden så mycket du kan, den kommer aldrig tillbaka med denna kotten,
          om ett tag kan du inte lägga denna kotten å ditt bröst och bara känna honom andas,
          känna hans värme, etc etc, ta vara på det.

          VB kan vänta en dag eller en vecka, här gäller det andra prios.


          samt att jag hoppas att du tar ditt ansvar och låter mamma vila mycket, typ det enda hon skall
          göra den närmaste tiden är:

          - äta själv
          - mata unge
          - duscha och gå på dass själv


          have fun.....




          .
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #95
            Ursprungligen postat av Einarsson
            Grattis! And dude! I want your dog! De är så jäkla fina. Mini-hannes är nog bäst om du får behålla.
            haha om du vill ha hunden så får du ta det med ariona. ( ett tips...don't do it.)

            men tack

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #96
              Ursprungligen postat av Ken Olofsson
              jag har i ett par tre andra trådar yrat om den totalt urusla svenska sjukvården.
              där har jag dock sagt ett par ggr att när det gäller småttingar, så är de klockrena.

              iaf har de varit det mot oss när vi har haft mindre problem med våra kottar.

              inte i närheten av detta, det mest dramatiska som har hänt oss var när kotte nr 2 kom,
              frugan störtblödde efteråt och fick akut rullas iväg till operation, tappade typ 3 liter på
              en timme, men lite stygn och ett par tre flaskor "rötjut" var hon pigg igen.


              skönt att den lille har repat sig och att ni har kommit hem i hyfsat gott skick.



              i övrigt........

              njut av denna tiden så mycket du kan, den kommer aldrig tillbaka med denna kotten,
              om ett tag kan du inte lägga denna kotten å ditt bröst och bara känna honom andas,
              känna hans värme, etc etc, ta vara på det.

              VB kan vänta en dag eller en vecka, här gäller det andra prios.


              samt att jag hoppas att du tar ditt ansvar och låter mamma vila mycket, typ det enda hon skall
              göra den närmaste tiden är:

              - äta själv
              - mata unge
              - duscha och gå på dass själv


              have fun.....




              .
              håller med helt. de är helt fantastiska på förlossningen o Neo där vi var. helt underbara!

              jaa vi njuter som tusan här. jag börjar inte jobba förrens den 14e januari så jag får ju vara med mio i 1,5 månad ungefär tokmysigt. o han är en snäll kille. sällan han skriker. kanske gnyr lite grann när han är hungrig. annars tyst o snäll

              jag o zandra delar på matningen. hon kan inte amma så mycket iomed diabetesen. blodsockret är fortfarande svängigt som fan o blir inte bättre av amning precis. så jag matar honom lika mycket som hon. här är det jämlikt så in i bänken. sverige i ett nötskal. haha.

              så jag hinner faktiskt med ett par VB o sätta igång kuben med.

              mio är dock vaken mellan 01-04 på natten. inte skrikig med vaken o vill inte rikigt vara själv då. så jag lägger mig runt halv 5 på morgonen numera. dags att börja vända tillbaka dygnet nu. ska ju om nån vecka börja gå upp vid den tiden. hmm..

              Kommentar

              • Ken Olofsson
                • November 2006
                • 8014

                #97
                liten nyfiken fråga, är det riktig bröstmjölk du ger honom, eller är det ersättning, typ nutramigen ??



                .
                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  #98
                  Sv: Hannesc + Ariona

                  Ursprungligen postat av Ken Olofsson
                  liten nyfiken fråga, är det riktig bröstmjölk du ger honom, eller är det ersättning, typ nutramigen ??



                  .
                  Ersättning :-) vi pumpar inte. Blir samma effekt som om hon skulle amma. Dvs blodsockret åt helvete

                  Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

                  Kommentar

                  Arbetssätt...