Suck----bor i en låda....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #31
    Ursprungligen postat av gullefjun
    Kensa, jag antar att du känner dej något frusterad.

    //Inger

    nope, inte alls, känslan är mellan heligt ilsken och totalt förbannad.



    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #32
      Ursprungligen postat av Bygert
      Men om du skulle ha sju skåp och det är fel mått på tre såmåste det ju vara rätt mått på fyra? Det är väl rätt bra i såna här sammanhang,mer än 50 % ju!

      mmmmmm......vet i fasen om jag tröstar mig med det....



      .
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • Christer5

        #33
        Känner med dig när det blir så fel !

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #34
          1 steg framåt, 3 steg bakåt.


          Igår sattes det in nya fönster. Fan va bra det blev. Liten ljusstrimma i mörkret.

          De började med det, sedan flytspacklade dom, bra planering, dvs flytspackla 35 kvm det sista
          dom gör så att det torkar under natten.

          Kom prexis hem när de la sista handen på det.

          Var ganska glad över att det händer saker.

          Sedan glor man lite närmare på spacklingen.................

          Upptäcker då att de har lagt liiite för mycket spackel...........

          Dörrar kommer inte att kunna öppnas när stengolvet är på plats...........

          Meddelade detta till gubbarna........

          De var först fullständigt oförstående....deras snabba lösning var att jag skulle köpa nya dörrar...

          Typ 9 st då.....

          Vill ju inte jag....

          Fram med diverse mätinstrument......

          De har spacklat 10mm.....

          Specifikationen som är signerad av mig och huvudentrepenören säger max 6mm....

          Kort och gott när allt var utrett så insåg de att de gjort bort sig......

          De tillbringade 4 timmar med att skrapa bort spacklet, det hade inte torkat.......

          Ny spackel läggs på just nu.......

          Nöjd ur den aspekten är jag.....

          Men vi tappade ytterligare en dag......





          .
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #35
            hantverkare när de spacklat för mycket o säger :"köp nya dörrar vetttja"

            Klicka på bilden för större version

Namn: areyou.jpg
Visningar: 1
Storlek: 10,7 KB
ID: 2141006

            Kommentar

            • svea
              • February 2005
              • 2476

              #36
              Jag bor i hyresrätt och det är jag mycket glad för när jag läser denna tråd.
              Jag lider med dej Kensa, måste vara oerhört frustrerande och jobbigt.
              Lycka till i fortsättningen ändå. Det måste ju bli ett slut så småninngom.

              Mina bilder
              Min zoon

              Kommentar

              • VisualDarkness
                • February 2010
                • 7417

                #37
                Jag som går i vånda när man målar lister här hemma för målarfärg och blockader...
                180l Sällskap:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                60l Asien:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                Kommentar

                • Christer5

                  #38
                  Kensa,jag hoppas att det fungerar bättre just nu

                  Kommentar

                  • Ken Olofsson
                    • November 2006
                    • 8014

                    #39
                    Ursprungligen postat av Christer5
                    Kensa,jag hoppas att det fungerar bättre just nu

                    här är det stabilt.

                    det går som tåget.


                    för varje dag som går så skjuts färdigdatumet ytterligare 2 dagar bort

                    förra fredagen var datum satt till den 8.e juni

                    idag är det nya datumet 13.e juni

                    hur nu fan de ska få ihop det när jag bakvägen har fått reda på under dagen att bänkskivan
                    är satt till att gå i produktion den 15.e juni......snackade direkt med gubben på golvet som skall
                    stoppa in skiten i maskinen.....


                    .
                    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                    Kommentar

                    • JLi
                      • December 2004
                      • 773

                      #40
                      Kensa, jag har full förståelse för din frustration. Hantverkare håller sällan, om ens någon gång tidtabellen. Var själv i liknande situation då vi firade jul och nyår mitt i en fönster renovering. Då skulle projektet också vara klart i god tid före julen. I mitt fall kontaktade jag leverantören och reklamerade kraftigt. Då fick jag till slut en ordentlig prisnedsättning som kompensation. Till min frus försvar måste jag säga att hon inte hade någon andel i det skedda. Som du beskriver tidigare är det trots allt litet så fruar (åtminstone min) funkar.
                      h. Johan

                      Kommentar

                      • ettfettbranamn
                        • December 2010
                        • 3424

                        #41
                        nu kanske vi ska lugna oss lite innan vi drar alla över en kam..

                        om vi analyserar situatuationen lite längre; hantverkare måste ge löften som är omöjliga att hålla annars går offerten till den som ljuger bäst..

                        "jadå, vi fixar ditt badrum på 4 dagar och det kommer att kosta dig 20 000.. bäääästa kvalitet!"

                        "ditt badrum kommer att kosta dig 100 000 och ta 5 veckor, vi är medelbra!"

                        vilket tar du? med tanke på att du inte har 100 000 och inte vill lämna lägenheten i 5 veckor så kanske 4 dagar och 20 000 låter rätt trevligt, speciellt om den första killen är en duktig lögnare.. man gör inget badrum för 20 000 och det tar tid.. men eftersom icke hantverkare ofta tror att alla hantverkare är timtjuvar som aldrig jobbar och inte riktigt förstår hur mycket erfarenhet som ligger bakom ett gott hantverk är det ju lättare att sitta och gnälla.. det hjälper ju inte heller att tv-kanalerna använder 2 timmar av sin bästa sändningstid i veckan för att övertyga våra potentiella kunder om att vi gör allt för att sabotera era hem.. (läser du det här martin timell ska du veta att det finns ett gäng grabbar som gärna tappar en hammare på dig när du spatserar under en byggställning någon dag)..

                        hur som helst, det är småtråkigt när varenda kund helt plötsligt blivit en 50-årig lagbas som jobbat som målare, murare, snickare, plattsättare och drivit eget i 25 år i hela sitt liv.. jag har aldrig sett någon luta sig in bakom ica-kassan för att kolla så att kassören/kassörskan gör rätt, inte heller har jag sett någon gå in i kodningen hos någon IT-snubbe för att se så att kodningen gått rätt till.. du köper en tjänst, antingen får du ett bra resultat eller inte, tills du står med facit i hand gör du bäst i att hålla käft om du inte har ett önskemål, ändring eller annat tillägg.. vi har egna chefer som har som jobb att se till att allt följer en helvetes massa regler, det är vi som står i dammet du SER när du kommer hem, det är våra lungor, knän, axlar, ryggar osv och konkurrensen har tvingat oss att hålla ett tempo som gör situationen ohållbar.. det är bara att se över statistiken på arbetsplatsrelaterade olyckor som stigit i höjden senaste åren.. skyddsutrustningen som krävs kostar eller tar för mycket tid..

                        nu verkar du ju fått måndagsexemplar av hantverkare dock och det säger jag inget om, men att generalisera hantverkare som en demografi som är helt inkapabla att sköta sitt jobb känns ju sådär..
                        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                        Normaliseringsprocessen..
                        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                        Kommentar

                        • ettfettbranamn
                          • December 2010
                          • 3424

                          #42
                          ps; vadå köpa nya dörrar? är du säker på att det är hantverkare du fått? sänksåg? tar för fan 1,5 timme max att kapa dina dörrar i underkant? eller har du något special?
                          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                          Normaliseringsprocessen..
                          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                          Kommentar

                          • Christer5

                            #43
                            Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                            ps; vadå köpa nya dörrar? är du säker på att det är hantverkare du fått? sänksåg? tar för fan 1,5 timme max att kapa dina dörrar i underkant? eller har du något special?
                            Skulle han ha kapat sina dörrar ? måste vara hjärnsläpp!!

                            Kommentar

                            • JLi
                              • December 2004
                              • 773

                              #44
                              Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                              ps; vadå köpa nya dörrar? är du säker på att det är hantverkare du fått? sänksåg? tar för fan 1,5 timme max att kapa dina dörrar i underkant? eller har du något special?
                              Man kapar inte sina dörrar så där bara. De är inte gjorda av timmer. Dessutom skall man få det man betalar för.
                              h. Johan

                              Kommentar

                              • lillfrasse
                                • February 2002
                                • 2228

                                #45
                                Det händer rätt ofta att man får kapa dörrar. Speciellt vid vad jag kallar budget renoveringar. Man lägger nytt golv på det gammla och fuskar till det med lister och fasen och hans moster för att de skall se ok ut. Till 99% hemmafixare och självutnämda experter som gör så.
                                Simma lungt..
                                Lillfrasse..

                                Kommentar

                                Arbetssätt...