Fotbollsföräldrar----suck...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    Fotbollsföräldrar----suck...

    Såg tråden om Hocke-VM.

    Kom att tänka på fotbollsturneringen som äldsta grabben är med i.

    Det är en hiskelig massa lag ifrån Malmö med omnejd som träffas på ett fält
    varje söndag och spelar en massa matcher.

    Ungarna som är med är ifrån 6 år upp till 10 (tror jag).

    Min äldsta är snart 8, och är inne på andra året i den cirkusen.


    I söndags var det igång från tidig morgon till sen eftermiddag.

    Vi står lite vid sidan om en av planerna, mellan två matcher, dricker lite saft, mumsar på en bulle.
    Har det allmänt trevligt och glor på en match.

    Ett av lagen i matchen gör mål. Det skulle dom inte gjort. Mamman, just det, mamman till en av grabbarna,
    uppskattningsvis 7 år gammal, i det lag som fick ett mål i röven, fick det totala spelet.

    Ropade in sin grabb till kanten.

    Skällde ut honom efter noter, kallade honom värdelös back, ännu sämre anfallare, och vi skall
    inte nämna vad hon sa om hans målvaktsspel. Total utskällning. Nersabling av värsta mått.

    Ungen ifråga var inte ens chockad, inte ledsen, helt neutral, dvs inte första gången han får en
    utskällning av sin mamma.

    Helt obegripligt.


    Nåja, vi tröstade oss med att lagledaren för det laget, kraftfullt talade om för mamman två saker:

    1)
    Det är lagledarens jobb att berömma eller kritisera laget och deras medlemmar, inte föräldrar.

    2)
    Det språk hon använde hörde inte alls till vare sig cupen som spelades, klubben, eller någon annan
    form av idrott, så under match, träning, när ungen är under klubbens vingar, så håller hon flabben.
    Dom kan inte tala om hur dom skall ha det hemma, men när klubben har hand om ungen, så håller
    hon flabben. Och skulle hon ha åsikter om klubbens eller enskild spelares prestation, är hon välkommen
    att ta upp det på kansliet i nästa vecka. Vuxen mot vuxen.





    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    win av klubbledaren där

    like a baws.

    Kommentar

    • MrH
      • October 2010
      • 2825

      #3
      high five på den ledaren
      tyvärr är det ju ofta det blir så där, barnen spelar för att det är kul å föräldrarna tar det på blodigt allvar... så synd, de är nog många duktiga talanger som slutar pga föräldrarnas påtryckningar.
      MrH ---> 175L SA kub

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #4
        Eller som när jag var simtränare 1982-1985

        Efter att pappan bokstavligen slängde i sin unge i vattnet så blev han portad från simhallen.

        Ungen forsatte att simma, blommade ut och skulle nog kunnat ta sig till SM om det inte hade varit
        för att brudarna lockade mer......



        .
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • MrH
          • October 2010
          • 2825

          #5
          själv drabbades jag av tränare med vinnarhjärna men ingen som helst sunt förnuft.
          va väll 10-11 bast å lirade fotboll som alla andra i den åldern för att det var roligt, sen vare nån turnering vi va på å vi hade väll en viktig match att vinna för att gå vidare eller nått sånt. å detta va ju tydligen jätte viktigt för tränaren som valde att "toppa" laget och jag och många andra med för den delen hörde inte till dom bästa i laget så vi fick inte spela en enda sekund på hela matchen.
          å inte fan vann vi heller.
          så efter matchen bad ja tränaren fara å flyga åt hälsingland å sen dess har ja inte spelat fotboll.
          MrH ---> 175L SA kub

          Kommentar

          Arbetssätt...