mobiltelefoner

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MyrasHusse
    • May 2010
    • 1353

    mobiltelefoner

    jag måste köpa en ny mobiltelefon och nu behövs lite hjälp av er. Jag har just nu en nokia 5800 express music, och är väldigt nöjd med touch skärm och undrar vad ni kan föreslå för mobil? Jag har kollat lite på samsung galaxy mini, finns det någon här som har den telefonen och kan berätta om för o nackdelar som du upplever det? Vad mer finns det för telefoner för max 1000kr olåst?
    http://myraakita.blogspot.se/
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    hade 5800 innan. o den har kapacitiv skärm. finns knappt kvar längre utan alla är numera recistiva skärmar( stava?) så du kommer få ännu bättre känsla med touchen med en ny mobil :P

    har nokia n8 nu som jag är skitnöjd med. men kommer satsa på en HTC sen.

    svårt att säga en bra mobil för 1000 spänn. jag är mer för att skaffa det nyaste. dock köper jag inte mobiler utan "får" en ny när jag förnyar abbonemanget hela tiden.

    men samsung galaxy är bra telefon. kolla gärna på htc med. wildfire eller så. sensation är awesome mend konstar ju runt 4-5000

    Kommentar

    • MyrasHusse
      • May 2010
      • 1353

      #3
      syrran har en galaxy mini som hon e riktigt nöjd med så blir nog en sådan
      http://myraakita.blogspot.se/

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        #4
        Hannesc, köp ingen HTC, tjejens har dött två gånger. Just desiren har vart askass, disire hd något bättre men de är alltid segare än min ajfån!

        Apple is king, såäre.
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          a fast isåfall blir det en sensation. polare som har den. vrålanöjd. fast nu kommer ju samsung snart släppa galaxy S II LTE. kanske ska vänta på den

          apple skulle jag aldrig välja. never ever. alldeles för låsta till sin egen skit. (samt att det är jävligt mainstream )

          Kommentar

          • Bygert
            • March 2010
            • 2169

            #6
            Äh, amatörer, så här ser en telefon ut:



            Visserligen komplett med diverse tjafs så man snart nog lär känna supporten men det bryr mig inte så mycket eftersom jag är beroende av en telefon som fungerar även om det duggregnar eller rent av nåt ännu värre.
            Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              #7
              haha! Livet före ajfån var mycket mer besvärligt. Många jag umgås med bytte upp sig till Apple så fort de fick chansen.

              Om man skall vara klarsynt så är båda i en klass för sig, dock är ajfånen mycket mer vänlig mot brukaren..
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                #8
                ja men den har inte det jag förväntar mig av en telefon. visst- inget snack om att det inte är en bra telefon. det är det absolut, men inget för mig.

                Kommentar

                • lillfrasse
                  • February 2002
                  • 2228

                  #9
                  Jag hoppas att googles uppköp av motorola kommer resultera i några grymma luurar mer open source åt folket.

                  Jag kör en Nokia x3 både touch och knappar samt alu hölje. Nackdelen är att det inte funkar med android.
                  Simma lungt..
                  Lillfrasse..

                  Kommentar

                  • Johanski
                    • February 2007
                    • 3044

                    #10
                    Ursprungligen postat av hannesc
                    apple skulle jag aldrig välja. never ever. alldeles för låsta till sin egen skit. (samt att det är jävligt mainstream )
                    JAILBREAK! En "jailbreakad" iphone > allt.

                    Kommentar

                    • MyrasHusse
                      • May 2010
                      • 1353

                      #11
                      mycket OT nu om ni läser första inlägget en gång till ser ni nog denna texten Vad mer finns det för telefoner för max 1000kr olåst?

                      http://myraakita.blogspot.se/

                      Kommentar

                      • GlennWiberg
                        • May 2011
                        • 301

                        #12
                        Vill man ha egiden kvalité så är det bara Apple som gäller.

                        Fördelar med Apple är.

                        Edligen kvalité.
                        Alla program fungerar.
                        Ett OS som inte hänger sig.
                        Massor av tillbehör.

                        Negativt

                        Inlåsningen.

                        Fördelen med Apple är att Apple har full kol på alla saker till skillnad från alla andra tillverkare där 90% fungerar och att dom inte har koll på ett skit då dom tillåter 3e part. Jag har gått över till Apple helt det senaste året så nu har jag allt Apple tillverkat (iPhone 4, iPad 2, MacBook Pro mm) Och har inte varit mer nöjd med enkelheten och alla finesser dock är det väldigt begränsad men tex finns det ju inte ett endaste virus på internet till Mac.

                        Kommentar

                        • devion
                          • March 2011
                          • 52

                          #13
                          ska inte ens ge mig in i den här diskussionen med hannes...redan försökt övertyga honom

                          EDIT: hade nog valt en galaxy för den pengen...
                          //Daniel

                          Kommentar

                          • joelvuo
                            • September 2009
                            • 771

                            #14
                            Skulle inte vela säga att iPhonen är snabbare än HTC Desire HD, speciellt inte med en DHD på 1,8ghz. Flyter på riktigt bra, batteritiden påverkas knappt

                            Kommentar

                            • ettfettbranamn
                              • December 2010
                              • 3424

                              #15
                              hade det inte varit för att det är jävligt smidigt att ha internet på telefonen hade jag sagt nokia 3210.. världens bästa telefon..

                              batteritid; 245 dygn..

                              service; kasta i väggen, montera ihop.. operativsystem? vad hette det?

                              komplett dampryck för att telefonen "rättar" ens sms? nope..

                              hamnar man 8 steg in i en undermeny när man skiftar grepp? nope..

                              svara/lägga på i fickan när man letar efter telefonen? nope..

                              98% funktioner du inte använder? nope..

                              ett jävla tjafs från apples grundlurade fanboys? nope..

                              folk passar sig för att de tror att det är ens "knarklangar-telefon" (jag hade sagt becknartelefon men halva zoopet hade inte hajat det and takes pride in that)? check..

                              du slipper sitta och radera bilder som du i efterhand funderar på varför i helvete du tog från första början? check..

                              du har täckning överallt? check..

                              serviceintervall; nej. på andra dagen sade gud; Varde Nokia 3210..

                              till dags datum har de fortfarande inte tagit fram ett spel till mobilen som kan få en att bli mer autistisk än "snake2" så vi har helt enkelt att göra med något odödligt..
                              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                              Normaliseringsprocessen..
                              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                              Kommentar

                              Arbetssätt...