Stanley Cup 2011

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Ylipää
    • May 2003
    • 1831

    Stanley Cup 2011

    Äntligen det riktiga hockeyslutspelet och jävlar så fina drabbningar vi har att se framemot!


    Mina tips i Stanley Cup är följande

    Western Conference

    Blackhawks - Canucks

    3-4
    Vancouver vinner målvaktskampen tämligen enkelt. Frammåt finns många likheter där kanske B'hawks har mer bredd medan Kanadensarna har den riktiga offensiva spetsen.

    Kings - Sharks

    4-2
    Shark's är historiskt sämsta laget i Stanley Cup och lär gå samma kräftgång i år också. Heatley är ett glidande utedass och orkar itne göra skitjobbet, Thornton är för seg och Wallin vill hem.

    Coyotes - Red Wings

    4-3
    Zäta skadad vilket kanske inte borde göra så mycket, men vinner man interna poängligan med 80 poäng och 18 poängs marginal till tvåan så kommer det att kännas. Zäta kommer troligtvis missa hela åttondelsfinalen och i kombination med superryssen Bryzgalov i Pheonix så är det godnatt Detroit tillslut.

    Predators - Ducks

    2-4
    Pekka rinne är en av NHL's bästa målvakter, men har inte direkt någon slutspelsrutin. Där fäller avgörandet i kombination av NHL's bästa målgörare Corey Perry som är sjuk i huvet med sina stänkare. Lagom formtopp inför slutspelet.

    Eastern Conference


    Rangers - Capitals

    1-4
    Enklaste serien i Stanley cup, sanna mina ord. Capitals kommer mosa sönder och samman Rangers som har det sämsta försvaret i hela slutspelet. Hade Rangers haft en vanlig målvakt hade de inte ens varit nära Stanely Cup.

    Sabres - Flyers

    2-4
    Här har vi ett av finallagen skulle jag tro. Flyers har trummat på i grundserien i lite skymundan och besitter en sjuk rutin. Chris Pronger gör en lagom fin comeback och tillsammans med en ny superryss alá Boborowsky i målet så kommer de krossa. Allt. Miller i Sabres räcker inte.

    Habs - Bruins

    4-3
    Här tippar jag med hjärtat. Är det något lag jag unnar framgång är det Canadiens. Bästa staden, hockeyn och fansen. Hjärta. Kombinera det med en serie mot mitt absoluta hatlag så går det inte att tippa annorlunda. Camalleri vinner kampen mot Chara och Tim Thomas dör i en stroke pga. ålderdom.

    Bolts - Penguins

    4-2
    Pittsburgh är NHL's motsvarighet till FBK. Tampa får tillbaka Hedman som är viktigare än många tror. Akilleshälen är deras målvakt. Samtidigt som Fleury kan bete sig som Modig i vissa lägen. Gör en favorit i repris på Sid the kid Hedman, det är er enda chans!
    Med vänlig hälsning
    Alexander
  • Ove.P
    • March 2007
    • 168

    #2
    Jag har inget tips gällande 8-delsfinalerna, men jag tror Tampa vinner hela klabbet.
    www.ciklid.org

    Kommentar

    • Ove.P
      • March 2007
      • 168

      #3
      Ja vad tror ni om finalen då?
      Jag tror att Vancouver vinner 4 raka.
      www.ciklid.org

      Kommentar

      • zenon
        • December 2009
        • 173

        #4
        Spännande!!!

        0-0 efter halva matchen (final 1 av 7)

        Kommentar

        • zenon
          • December 2009
          • 173

          #5
          Nu börjar det igen...

          Kommentar

          • zenon
            • December 2009
            • 173

            #6
            Snart är det dags för match 5. Ska tvillingarna börja leverera tro?!

            Kommentar

            Arbetssätt...