Elfsborg svenska mästare 2011

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #16
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Brunt gräs
    Ursprungligen postat av Guy Palm
    Talade med en av vaktmästarna, färgen var slut
    På svenska mästarnas (elfsborg ) plan är gräset alltid grönt...plastgräs
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #17
      På Gamla Ullevi är gräset alltid brunt som i Halmstad
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • admin
        Christian Alfredsson

        • November 2004
        • 11220

        #18
        Ni missar väl inte sidan: http://alskaelfsborg.nu/
        Christian Alfredsson
        Tekniskt ansvarig Zoopet

        Kommentar

        • admin
          Christian Alfredsson

          • November 2004
          • 11220

          #19
          Christian Alfredsson
          Tekniskt ansvarig Zoopet

          Kommentar

          • admin
            Christian Alfredsson

            • November 2004
            • 11220

            #20
            Får nästan tacka Gais för god match idag. Även om Elfsborg ägde!
            Senast redigerad av admin; 27 March 2011, 17:58.
            Christian Alfredsson
            Tekniskt ansvarig Zoopet

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #21
              Oj, oj - det var en tuff start med ett baklängesmål direkt och Elfsborgs bäste försvarsspelare utkörd på bår (sannolikt långtidsskadad) men efterhand fick de ihop spelet och kunde avgöra på övertid

              Det var faktiskt första gången på 9 år som Elfsborg vann öppningsmatchen
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                #22
                Ingen bra början men de vann iallafall, fick en snabb direktrapport från Gobben när han kom hem.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • dreas
                  • August 2005
                  • 264

                  #23
                  Jag är ledsen (för er) att säga det men Malmö FF tar hem det i år igen!

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #24
                    Ursprungligen postat av dreas
                    Jag är ledsen (för er) att säga det men Malmö FF tar hem det i år igen!
                    Dream sweat dreams

                    Fast det klart om de även i fortättningen får spela sina bortamatcher på hemmaplan så kanske de har en chans

                    Jag tror att Malmö leder fram till hösten börjar - men sedan blir de av med tränaren och några spelare till + att de förhoppningsvis får spela en massa Europamatcher och då börjar de tappa. Jag hoppas verkligen att de kan hålla ihop laget så pass att de kan göra en bra insats i Champions Legaue-kvalet - vore kul med lite svenska framgångar där.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • roosterboy
                      • September 2010
                      • 1094

                      #25
                      "Kungarna af stan" är en hyllningslåt till Jönköpings Södra IF. Jönköpings partyband - nolltresex, släpper i samband med hemmapremiären 16/4 2011 en cd-singe...


                      när denna släpptes idag så bara VET man att di dröne går upp i allsvenskan i år.
                      Inget snack!
                      All we are, we are.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #26
                        Länge sedan det skrevs i denna tråd.
                        Trots att Elfsborg egentligen har spelat rätt kasst så är det väl fortfarande möjligt att rubriken för tråden uppfylls

                        Däremot har ju de (och även övriga svenska lag) spelat rätt dåligt i Europa League.

                        Däremot - ett stort grattis till Malmö FF för framgångarna i Champions League. Väldigt positivt att ett svenskt lag har gått så pass långt
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #27
                          Tycker för övrigt att det var bedrövligt att inte denna match visades på TV igår. Det visas väl årligen 500 eller 1000 (eller nåt sånt) fotbollsmatcher på svensk TV - men årets viktigaste match för svensk fotboll visades inte
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Guy Palm
                            • March 2002
                            • 5720

                            #28
                            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                            Tycker för övrigt att det var bedrövligt att inte denna match visades på TV igår. Det visas väl årligen 500 eller 1000 (eller nåt sånt) fotbollsmatcher på svensk TV - men årets viktigaste match för svensk fotboll visades inte
                            Inte så viktigt att visa matcher som spelas utanför Stockholm
                            Guy
                            ,Poecilia,SKS,GOC,

                            Kommentar

                            • Guy Palm
                              • March 2002
                              • 5720

                              #29
                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Länge sedan det skrevs i denna tråd.
                              Trots att Elfsborg egentligen har spelat rätt kasst så är det väl fortfarande möjligt att rubriken för tråden uppfylls

                              Däremot har ju de (och även övriga svenska lag) spelat rätt dåligt i Europa League.

                              Däremot - ett stort grattis till Malmö FF för framgångarna i Champions League. Väldigt positivt att ett svenskt lag har gått så pass långt
                              Allsvenskan är tämligen ointressant i år, alldeles för många matcher som avgörs av SFF.
                              Det enda som är säkert är att HBK spelar i Superettan nästa säsong. Har varit klart sedan de fick stryk av Halmia på försäsongen. Det enda vi kan hoppas nu är att Falkenberg stannar i i Superettan och att Varberg går upp. Blir många kul derbyn då..
                              Guy
                              ,Poecilia,SKS,GOC,

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                #30
                                Ursprungligen postat av Guy Palm
                                Inte så viktigt att visa matcher som spelas utanför Stockholm
                                Nja, jag tror nog att det är andra oraaker som ligger bakom. Som t.ex. prislappen för att visa sändningen är skyhög. Fast jag vet inte.

                                För övrigt såg jag att dagens match mellan Elfsborg och Ålesund visas på TV och trots att jag är Elfsborgsfan så kan man nog tycka att den matchen är tämilgen ointressant jämfört med gårdagens.

                                Sedan oavsett vad man nu tycker om Stockholmslag (och det gör man ju) så får man faktiskt erkänna att det ju är de som drar rejält med folk. Utan Stockholmslagen skulle publiksnittet vara avsevärt lägre
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...