Rimligt bud vid husköp?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dezplay
    • January 2008
    • 161

    Rimligt bud vid husköp?

    Yes, jag är mycket intresserad av ett hus jag vart och kollat på och priset är 650000. Om nu ingen annan lägger nåt bud så funderar jag på hur mycket lägre än utgångspriset man kan buda? finns det nån standard summa man brukar gå ner kanske? ingen koll påt... man vill ju inte buda för mycket ifall man nu kanske kan få ner precis ordentligt om man har tur
    dra räva i môs, TIAHÔLM!
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    #2
    Hej
    Kul med hus! Jag skulle fråga mäklaren om vad H*n tycker är rimligt, men man kanske kan börja med 600K och sen gå upp beroende på köparna
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      öppen eller sluten bjudgivning ?
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #4
        Beror på hur mycket man vill ha det - när jag köpte hus här i Jönköping för ett antal år sedan hände två saker. Vid första husbjudningen stoppade säljaren vid 2.1 miljon och valde den lokala motparten i budgivningen möjligen pga att min fru är filippina eller på att vi inte var smålänningar. Andra budgivningen blev ganska het men när jag alltid omedelbart drev på ökningar på 15-25 tkr kom jag vinnande ut ur den striden. En av dom som gav upp upp är numera en granne och lärde sej av just den läxan och lyckades få ett kontrakt påskrivet inom några timmar genom att bjuda över sej själv kraftigt.
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • KORSARKOFF
          • August 2010
          • 327

          #5
          Jag har lagt 195000 under utrop.
          Mäklaren ska ringa mig i morgon.
          Hoppas dom tar budet. *håller tummarna*
          40L Yngel
          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=694
          240L Sällskap
          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=680

          Kommentar

          • dezplay
            • January 2008
            • 161

            #6
            Tror inte mäklaren vill sänka priset så mycket då hon vill ha sin del av kakan :P

            Vet inte om det är öppen eller sluten bjudning, "mäklarinnan" sa ingenting om detta men jag antar att den är öppen.

            Ja, du har nog rätt i att man ska höja ganska kraftigt ifall det blir fight om huset så skrämmer man förhoppningsvis bort de andra nästan direkt

            Det var ett bra summa under utropsspriset hehe hoppas det går vägen!
            dra räva i môs, TIAHÔLM!

            Kommentar

            • flicktrion
              • November 2010
              • 49

              #7
              Hur mycket kostade motsvarande hus i den regionen vid tidigare försäljning?

              Kommentar

              • Icecoffee
                • November 2010
                • 447

                #8
                öppen = du får ta del av alla buden
                sluten = motsatsen

                lycka till, det var en saftig säkning, är det fler med o budar spelar det ofta ingen roll om du har fler intressenter på huset, om du är ensam har du bättre spelrum, men då lönar det sig oftast och träffa mäklaren och motivera varför du inte vill ge mer.
                Visst har mäklare lusten att få mycket pengar det har väll alla, men hellre en "dålig" affär än ingen alls.
                Cogito, ergo sum
                (Projekt) Asien 165 Liter (Projekt) Balkongdamm)
                (Projekt) Yngelkar Betta Splendens 40 liter (vilande)

                Kommentar

                Arbetssätt...