Bröllopet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mumin
    • October 2007
    • 3837

    #31
    Jag tror att Kjell kanske menade Gustav den femte som hade lite underliga affärer för sig i sängkammaren bl a Haijby-affären som rullades upp trots hovets försök att hyssja ner den.
    Om nån vill kuta runt och vara kung, så visst, men att tvinga omyndiga barn att axla en roll redan som små är sjukt enligt min mening.
    För mycket är inte nog!
    Jag VILL ha en Elefantofon!!

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #32
      Ursprungligen postat av Bygert
      Annars så kommer alltid det där upp om allt elände som det kommer med en president och visst, det ligger något i det. alltså skiter vi i det också, finns inget som säger att man måste ha varken president eller monark, vi klarar oss utan bägge.
      Håller helt med - finns ingen som helst anledning till att att heller ha en president. Och varfär skulle det behövas kungen fyller ju ändå ingen funktion så då beghöver ju inte ha någon annan som skall upprätthålla denna funktion. De få formella uppgifter som kungen har kan talmannen säkert klara av.

      Sedan tillbka till ursprungsfrågan - jag kollade faktiskt några minuter på bröllopet igår kväll efter att fotbollsändningarna var slut vid 11 och kunde konstatera att Daniel hade en väldigt bra engelska, men inte riktigt lika bra på att dansa (även om reportrarna sa det). Så nu har jag i alla fall tittat lite på bröllopet
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Föllförfisk
        • April 2010
        • 620

        #33
        Jag jobbade hela dagen, men tittade då jag kom hem. Tyckte det var kul att höra talen! Daniels tal till Victoria var så fint! Då fälldes det lite tårar här! Daniels papaps tal var ven det OTROLIGT bra! Kungens tal till brudparet tyckte jag nog var sådär.. Bröllopstårtan var enorm, men tyckte det var liite fusk att kalla den 3, 30 hög, hälften var ju luft emellan!*ler* Vid bröllppstårtan var jag såå trött, men var TVUNGEN att sitta kvar o titta på bröllopsvalsen oxå, mkt fint!

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #34
          Ursprungligen postat av erikthur
          Jag har haft ett öga på Google News US, UK och Philippins -sajterna och vill därför påpeka att Sverige har det senaste dygnen fått betydande positiv publicitet från bröllopet runt omkring i världen och det är värt en hel del stålar. Det bör också vägas in.

          Marknadsekonomer har tidigare uppskattat att Sverige rent generellt får tiofalt igen vad Kungahuset kostar.
          Det är i grunden en demokratifråga - jag köper kungahuset om det svenka folket har valt att ha en monarki, och vi har valt en kung.

          Det finns det marknadsekonomer som både kommer till den ena eller andra slutsatsen huruvida kungahuset är lönsamt eller inte - man måste ju t.ex. då även räkna in allt som kungahuset kostar (som är mycket mer än miljonutgifterna till hovet).

          Ekonomiska frågor är dock ointressanta ut ett demorkratiskt perspektiv. Skall vi sluta hålla val för att det sannolikt är mer lönsamt med en enpartistat. Och även om det bara skulle handla om pengar så borde väl i så fall Abba vara kungar och drottningar för de har ju dragit in oerhört mycket mer till Sverige om det nu är det som det handlar om.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Kalendula
            • May 2010
            • 29

            #35
            ...men om båda enheterna ändå i botten har samma mål att människor o djur ska ha det bra. Går det inte då att ha både ock ändå... alla gör ju vad dom kan för att människor ska få det bättre på ett eller annat sätt.... jag kanske tycker helt fel... men ändå...
            Fides, spes, caritas, maior autem horum est caritas

            Kommentar

            • DaRe

              • June 2009
              • 2227

              #36
              Demokrati är ingen svart-vit fråga. Vi har massor av andra instanser där vi inte haft personval. Och de personval vi har är ju ändå knappast helt transrent och fullt använt. Om en valmöjlighet inte utnyttjas kan man fråga sig om det verkligen är en möjlighet.
              Checking out...

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #37
                Tips till er som gillar att läsa om bröllopet - läs kvällstidningarna idag för de handlar nästan bara om bröllopet
                Tips till er som inte gillar att läsa om bröllopet - köp inte dagens kvällstidningar för de handlar nästan bara om bröllopet

                Också grattis till landslagsspelaren Pontus Wernblom (samt hans fru) som också gifte sig igår
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                Arbetssätt...