skulle det gå att ha akvarium ute på sommaren?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Malawi1
    • February 2009
    • 583

    skulle det gå att ha akvarium ute på sommaren?

    tja,
    på sommaren kan man ha ett 70 liters akvarium ute med vatten och växter + täckglas. tänkte att växterna kommer växa som in i bomben med riktig sol + PMDD eller kommer det bara bli algsoppa?
    375 liter malawi / tanganyika.

    96 liter SA
  • SimonSaysBaka
    • August 2009
    • 788

    #2
    Det blir algsoppa utan ett bra UVC-filter.
    Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".

    Kommentar

    • gonzo44
      • October 2007
      • 2770

      #3
      Min grabb hade ett ute med lite mört och sniglar 2 kräftor coh lite annat smått och gott
      vi ställde det i skuggan så det blev inte så mycket alger i det. om man vill så tror jag det finns mal till damm man kan ha i som rensar ut oxå =))
      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #4
        Ursprungligen postat av Malawi1
        tja,
        på sommaren kan man ha ett 70 liters akvarium ute med vatten och växter + täckglas. tänkte att växterna kommer växa som in i bomben med riktig sol + PMDD eller kommer det bara bli algsoppa?
        Jag hade nåt liknande för några år sedan med bra resultat nu stod den i skuggan mesdels så det blev inga alger,men jag förstår inte riktigt ska du ha öppet upptill så ljuset ska komma till eller ska du ha ljusramp?
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • SenorBastardo
          • November 2006
          • 121

          #5
          Testa vet jag. Beror väl lite på vilken fisk du tänkte ha i. Om du har något nätliknande över får du ju gratis foder till fisken.

          Walstadburkar ska ju ha solljus så testa med MYCKET växter och varför inte låta naturen sköta vattenbytena om du förstår vad jag menar.

          Kommentar

          Arbetssätt...