Vilken film...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole... Riktigt snygg, med bra musik (tack och lov inga smäktande duetter med hjältarna) med en ganska mörk story, som dock kunde utvecklats lite mer, liksom karaktärerna. Men absolut inte en av de sämre filmerna jag har sett.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      Mm.. en av de snyggast animerade filmer jag någonsin sett.. äckligt skickligt gjord men en del som saknades.. tror den hade gjort sig bättre utan att ens låtsas vända sig till en yngre publik..
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Ursprungligen postat av ettfettbranamn
        Mm.. en av de snyggast animerade filmer jag någonsin sett.. äckligt skickligt gjord men en del som saknades.. tror den hade gjort sig bättre utan att ens låtsas vända sig till en yngre publik..
        Jo, som vanligt när det gäller så´na filmer, så är extramaterialet lite löjligt lekfullt och pedagogiskt. Extramaterialet är för barn, men filmen? Njaa... Se´n att de hade med en dataanimerad kortfilm med mina gamla favoriter Wile E. Coyote och Roadrunner (var med en till på nå´n annan film jag köpte också, minns inte vilken nu) var rätt kul. Kan man hoppas att de håller på och gör ett antal så´na dataanimerade kortfilmer, som snart släpps på DVD/Bluray?

        Jag blev lite orolig när jag läste att det var samma som gjorde Happy Feet. Happy Feet 1 var visserligen rätt ok, tvåan var däremot inte mycket att ha, och kändes mest fylld med det ena opåkallade sångnumret efter det andra. Men Legend of the Guardians är tack och lov rätt förskonad från så´nt.

        Och till er som undrar varför ugglorna hade en orm som barnvakt, det är inte så långsökt som man kan tro. Det finns i alla fall en uggleart som "kidnappar" en blindorm, som lever på småkryp. De fångar den, och tar med den till boet, där den får käka parasiter och andra småkryp.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Iron Man 3... Tony Stark is Iron Man! Häftig, bombastisk, och lite smårolig, som vanligt
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • ettfettbranamn
            • December 2010
            • 3424

            Lawless - Tom hardy levererar som vanligt, shia lebouef framkallar syner om hur man stryper honom för att han är en sådan otrolig mes som vanligt, bra kvinnliga huvudroll, helt ok sätt att döda en söndag på..

            The amazing spiderman - gjorde de senaste filmerna helt onödiga..
            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

            Normaliseringsprocessen..
            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              Star Trek: Into Darkness... Jodå, kul att återse den gamla skutan Enterprise. Förstod dock inte riktigt scenen där Spock pratade med sitt framtida jag via kommukiationsskärmen på Enterprise... Hur, och varför, liksom? Men antar att det mest var för att de ville ha med Leonard Nimoy på ett hörn

              Skrattade en gång, under eftertexterna. En av skådisarna heter Karl Urban... Jo, jag vet att Urban är hans efternamn, och att det inte uttalas på samma sätt, men ändå, Karl Urban, hehe... Och det var ju det som var det roliga, han heter Karl Urban, men ändå inte.
              Senast redigerad av Shepard; 12 September 2013, 08:34.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Halo 4: Forward Unto Dawn... Tja... En något rörig inledning, och ett mittenparti som var rätt segt, och mest gjorde en förbannad på särskilt en karaktär, April Orenski, en senior cadet och squad leader, som stod och gapade och höll på, och lekte översittare i matsalen för att hon tyckte att två elever inte hade skött sig på övningen... Skolans mobbare i high school får man anta. Men hon var inte så tuff på slutet Som också var rätt rörigt, men det hände åtminstone lite... Filmen är tydligen en hopklippt miniserie.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  Arthur Christmas... Tomten är inte ensam, det är ett familjeföretag, med en massa anställda nissar, och allt sköts med högteknologi, och "släden" är ett stort rymdskepp. Faktiskt den mest trovärdiga tomteteori jag har stött på. Den var rätt rolig, med repliker som "risk of mooing, 98%"
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Epic, av Blue Sky Studios (samma som gjorde Ice Age)... Om än inte episk, så i alla fall välgjord, och bra
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • addo
                      • January 2007
                      • 609

                      Ursprungligen postat av Animaniac
                      Star Trek: Into Darkness... Jodå, kul att återse den gamla skutan Enterprise. Förstod dock inte riktigt scenen där Spock pratade med sitt framtida jag via kommukiationsskärmen på Enterprise... Hur, och varför, liksom? Men antar att det mest var för att de ville ha med Leonard Nimoy på ett hörn

                      Skrattade en gång, under eftertexterna. En av skådisarna heter Karl Urban... Jo, jag vet att Urban är hans efternamn, och att det inte uttalas på samma sätt, men ändå, Karl Urban, hehe... Och det var ju det som var det roliga, han heter Karl Urban, men ändå inte.

                      Du måste sett den första av de nya Star treck filmerna för att förstå, den heter Star trek och är förövrigt mycket bättre än In to the darkness.

                      Senaste jag såg var Pacific Rim. Mycket bra effekter och svag handling, vilket var vad jag förväntat mig och ville ha. Dock märkte jag till min förvåning att jag föredrar gubbar i plastdräkter för den här typen av film.

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Ursprungligen postat av addo
                        Du måste sett den första av de nya Star treck filmerna för att förstå, den heter Star trek och är förövrigt mycket bättre än In to the darkness.

                        Senaste jag såg var Pacific Rim. Mycket bra effekter och svag handling, vilket var vad jag förväntat mig och ville ha. Dock märkte jag till min förvåning att jag föredrar gubbar i plastdräkter för den här typen av film.
                        Jodå, har sett den. Har alla Star trekfilmer på DVD eller bluray. Minns nå´t om att den unga Spock snackade med sitt framtida jag där också, och jag har för mig att jag även då fick känslan av att de väldigt gärna ville ha Leonard Nimoy med på ett hörn. Är det nå´t jag har svårt att köpa i sci-fi, så är det tidsresor, eller när folk träffar andra versioner av sig själv På grund av det är nog fyran den Star Trek jag har svårast för, och den som har fånigast story. Men visst, att de försöker visa att de bryr sig om naturen, och att valarna är illa ute är väl i och för sig berömvärt. Får väl annars säga att den nya James Tiberius Kirk är, om inte en fullträff, så i alla fall en nia... Han påminner en del om en ung William Shatner.

                        Har beställt Pacific Rim. Såg att det finns en film som heter Atlantic Rim, och när jag läste om den, så var det som jag misstänkte en ripoff på Pacific Rim, tydligen gjord av en studio som har satt i system att plagiera storfilmer, och släppa dem ungefär samtidigt. Föga förvånande påstås den vara värdelös.
                        Senast redigerad av Shepard; 04 October 2013, 08:24.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Jesper Broman
                          • November 2012
                          • 3445

                          Sv: Vilken film...

                          Now you see me

                          En av dom bästa filmerna som jag har sett på väldigt länge

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Open Season (Boog & Elliot) 1-3... Ganska galna dataanimerade filmer där grizzlybjörnen Boog och hjorten Elliot spelar huvudrollerna. Taxen Mr. Weenie är, med sin tyska brytning, nog den skönaste karaktären i filmen. Knäppast och avgjort fulast är nog katten Roger, som är med i tvåan och trean, men han slåss om titeln "fulast i filmen" med en icke namngiven Rottweiler som är med i tvåan.

                            Kaninkrig (de springer runt och kastar kaniner på varandra) är en återkommande galenskap, liksom repliker, jag såg dem dock på engelska, som går ungefär så här: (Galen konspirationsteoretisk jägare försöker övertyga Mr. Weenie's ägare om att han är farlig) "När ni minst anar det, när ni vänder ryggen till, så kommer han och tar er! Nejdå, han är kastrerad"
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • ettfettbranamn
                              • December 2010
                              • 3424

                              Flypaper.. Brittisk(?) komedi om ett gäng mer och mindre lyckade skurkar som försöker fåna en bank.. Inte den vanliga "jag skriker skiiithögt så därför är jag rolig"-komedin.. Jag garvade iaf..

                              "Yeah, we can do it your way but then i get to kill the hostages"

                              "Uuhm.. Absolutely.. That'll work.. We won't judge you of anything but massmurder isn't really our thing.."
                              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                              Normaliseringsprocessen..
                              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                The Croods... Inte en av DreamWorks bästa, om än inte dålig. Storyn var rätt tunn, och det kändes mest som att de flydde från en naturkatastrof mest hela tiden, med avbrott då och då för lite våldsam slapstick. Och djuren, tja, de var sammanslagningar av olika djur (t.ex piranhakeet, owl bear), och såg ut som jordens fauna kunde ha gjort om morsan natur gått på riktigt tunga och förbjudna substanser
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...