Vaddå besviken...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mollsan
    • March 2010
    • 228

    Vaddå besviken...

    Hittade ett akvarium på blocket i örebro.
    Precis vad jag behövde till min odling tyckte jag, med en extra pump och allt.
    Mejlade säljaren och först med frågor, sedan att jag ville köpa karet.
    Dock ska jag inte till örebro förens på lördag, men tänkte att vi kunde åka den vägen då jag ska hem till släkten på kalas.
    Fick inget svar på det mejlet på hela dagen igår, inte helelr idag men annonsen ligger kvar.
    Så jag ringer säljaren för att verkligen bekräfta att jag tänkt köpa det.

    Då sålde hon det igår kväll!!!
    Fast jag sa i förrgår att jag skulle ha det.
    Och kunde inte ens meddela mig.
    Tror hon började säga nåt om att hon inte vågade vänta till lördag, jag vet inte.
    Blev så upprörd att jag la på.

    Gör man verkligen så???
    Tänk om jag inte ringt förens vi var på väg, blir ändå en omväg över örebro men tänkt jag kunde ta den svängen.
    *argargarg*
    www.guppys.se
    Svenska GuppySällskapet
    Forum-Nybörjarinfo-Genetik
  • Grothras
    • July 2009
    • 401

    #2
    Ja det gör man. Osäker affär på lördag mot en säker affär flera dagar tidigare. Vad hade du valt? Dåligt att personen inte mailade tillbaka dock. Men vill man ha något så gör man bäst i att ringa direkt och inte maila.

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      #3
      Lite snopet för dig kanske,men jag hade gjort lika dant har varit med om sådant förut att personen ska komma(dig i detta fallet)men har aldrig dykt upp givetvis säljer man det till första bästa som kommer så funkar det i beg världen..kanske om personen hade kunnat betala in en handpenning på ett konto så hade jag hållt det till denna men icke annars.Bara att bita i det sura äpplet och låta livet gå vidare håller med föregående maila?????finns telefon!!!gammalt och provat sett att nå den man vill nå fort
      Senast redigerad av Patrik Steen; 28 April 2010, 17:54.
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • mollsan
        • March 2010
        • 228

        #4
        Jag har skulle inte ha gjort så iallfall.
        Har också sålt saker som folk sedan inte hämtat så jag fått börja om då jag sagt ifrån till andra.
        Jag ska sluta köpa begagnade saker om det här är inställningen folk har...
        www.guppys.se
        Svenska GuppySällskapet
        Forum-Nybörjarinfo-Genetik

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          #5
          Ursprungligen postat av mollsan
          Jag har skulle inte ha gjort så iallfall.
          Har också sålt saker som folk sedan inte hämtat så jag fått börja om då jag sagt ifrån till andra.
          Jag ska sluta köpa begagnade saker om det här är inställningen folk har...
          Tänk om alla Människor hade haft samma inställning fan vad livet skulle vara roligt och underbart??
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Kan väl tycka att det var ett dåligt besked som säljaren gav till dig. När jag säljer något så säger jag alltid - först till kvarn........
            Jag har flera gånger varit med om att någon har sagt att han/hon skall köpa ett akvarium och kommer och hämter det till helgen och sedan ångrar sig. Under tiden så har jag tackat nej till flera som velat köpa akvariet.
            Så säljaren borde ha sagt att den får köpa som först ger mig pengarna, men samtidigt också sagt till dig - kontakta mig innan ni åker så ni vet att akvariet är kvar och ni inte kör i onödan
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Vimsa
              • November 2008
              • 768

              #7
              Frustrerande, men håller med om att man får stå ut med sånt

              Hittade själv ett jättefint 18-liters cocoon-akvarie med typ allting med för bara 300. Mailade, började genast fantisera om vad jag skulle kunna sätta i det (även om jag var femte minut tvingades påminna mig om att det kanske redan var sålt), fick dagen efter ett svarsmail som sade att hon redan hade en köpare. Ganska surt, men sånt är livet.

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Ursprungligen postat av Vimsa
                Frustrerande, men håller med om att man får stå ut med sånt

                Hittade själv ett jättefint 18-liters cocoon-akvarie med typ allting med för bara 300. Mailade, började genast fantisera om vad jag skulle kunna sätta i det (även om jag var femte minut tvingades påminna mig om att det kanske redan var sålt), fick dagen efter ett svarsmail som sade att hon redan hade en köpare. Ganska surt, men sånt är livet.
                Ja, att nå´n annan hinner före får man ju stå ut med, men "din" säljare mailade ju i alla fall och sa att det var sålt, om jag förstått rätt så gjorde inte Mollsans det, trots att hon hade sagt att hon ville ha det, så hon hade nog fått göra en lång resa förgäves om hon inte hade ringt själv och försäkrat sig om att säljaren hade förstått att hon ville ha det.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                Arbetssätt...