s60 vs v80

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan0201
    • June 2007
    • 708

    #16
    Jo, gasglad är man ju alltid
    1* 540 liter med SA/CA ciklider
    9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm

    www.tvspel.ifokus.se

    Kommentar

    • Constantine
      • September 2009
      • 431

      #17
      Jaadu,,,har själv ägt både en S60 och en S80 som för övrigt var min första bil....båda bilarna är jävligt klumpiga och bökiga speceillt om man bor i en lite större stad. Sen har jag kört lastbilar som drar mindre bensin än min S80 T6 hehe

      men iaf, bäst komfort får du i S80n men S60 är roligare att köra dock tröttna jag på min efter ca 7 månader, annars är bilarna rätt lika och kosta nästan lika mycket att äga men som sagt hellre än S60 än S80 om man är gasglad för fy fan vad S80 drar om man börjar gasa lite hehe
      450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
      170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

      Kommentar

      • GRIZZLY
        • December 2006
        • 867

        #18
        Jag har en Volvo s80 2.4T. -01. Jag har då aldrig hört att s80 har mer problem än Volvo s60.
        Ende jag fått åtgärda är väl nån styrled å så. Min har gått 6000 mil sen ja köpte den.
        Bränslekostnaden är väl ca 0,7-0,9l/m per mil beroende på körning. Klart ligger man i 150km/h så drar den ca 1,5l/m. Man ska inte kika på färddatorn när man gasar på. Kolla antalet mil per tankning ist så ska ni se att det inte blir så mkt. Det är samma motorer i s80 som det sitter i s60 å v70 å sådär.

        Kommentar

        • Johan0201
          • June 2007
          • 708

          #19
          Har hört att s80 drar ganska mycket mer soppa än s60 stämmer det?
          1* 540 liter med SA/CA ciklider
          9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm

          www.tvspel.ifokus.se

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #20
            Tveksamt, då skiljer det nog bara någon liten slurk i slutändan eftersom de har samma motorer.
            Den snålaste bensinfemman är den som du tittat på, jag körde med knöfull packning och fyra tjocka gobbar i bilen med takbox till Nordnorge på en fiskeresa, en liten tripp på 460 mil och snittförbrukningen låg på 0,78. Körde hyffsat lagligt, men ändå...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • GRIZZLY
              • December 2006
              • 867

              #21
              Dom borde dra ganska lika, beroende på skick på bilarna.

              Kommentar

              • Johan0201
                • June 2007
                • 708

                #22
                ok=)
                1* 540 liter med SA/CA ciklider
                9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm

                www.tvspel.ifokus.se

                Kommentar

                Arbetssätt...