Tycker jag är bra!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NIC
    • January 2008
    • 5121

    Tycker jag är bra!

    När snön smält låg snuspåsarna kvar på trottoarerna. Något som nu fått politikerna att agera. Foto: Fredrik Torstensson



    Laholm inför snusförbud



    LAHOLM. Det som gömdes i snö kom upp i tö: mängder av begagnade snuspåsar.
    Nu görs ett tillägg i den lokala ordningsstadgan och från och med i dag råder snusförbud i Laholms centrum, samt i delar av Mellbystrand och Skummeslövsstrand.
    Fotgängarna har inte haft det lätt de senaste veckorna. När snön smälte visade det sig att många hundägare struntat i att plocka upp efter husdjuren - och att snusarna slängt sina begagnade påsar på marken.

    Problemet diskuterades som ett extra ärende vid servicenämndens senaste sammanträde och enigheten bland politikerna var total.
    Paragraf 13 i de lokala ordningsföreskrifterna, som hittills enbart berört förtäring av alkohol får i stället rubriken "Förtäring av alkohol och nyttjande av snus" . (I faktarutan här intill finns hela paragraf 13 i sin nya utformning.)
    - Vi börjar direkt på torsdagmorgonen att sätta upp informationsskyltar om förbudet och intill dem snusburkar att slänga påsarna i, säger Göte Borg-Rapé vid kommunens teknik- och servicekontor.




    Snusare som LT talat med är kritiska till förbudet och är skeptiska till om det kommer att följas.
    - Vem ska kunna kontrollera om jag har snus under läppen eller inte, säger en av dem. Ska våra skattepengar gå till att jaga snusare?
    Detta var också något som diskuterades i nämnden. Ett förslag som ska utredas vidare är att den parkeringsvakt som viss tid varje vecka finns i Laholm även ska uppmärksamma dem som bryter mot snusförbudet.

    Fördelen med det är att i så fall kan inbetalningskortet direkt överlämnas till den skyldige snusaren. Avgiften för att bryta mot snusförbudet blir 500 kronor.

    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11
  • Pliina
    • January 2010
    • 292

    #2
    Haha, vad de kommer på tokigheter!

    Själv lurade jag min sambo att påsk inte ska få heta påsk fr.om nästa år, för det är diskriminerande mot dom med annan tro
    Han svalde det med hull och hår!

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      #3
      Ha ha men som du nämner var det här hemma snuspåsar överallt nu efter snön Anna blev vansinning på mig
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • NIC
        • January 2008
        • 5121

        #4
        Ursprungligen postat av Patrik Steen
        Ha ha men som du nämner var det här hemma snuspåsar överallt nu efter snön Anna blev vansinning på mig

        http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

        Kommentar

        • JLi
          • December 2004
          • 773

          #5
          Inte helt långsökt. Här i Finland är det nästan kriminellt att handla med snus. Förtäring är dock tillåten. Jag har dock mina misstankar att NIC försöker driva litet med oss med anledning av dagens datum.
          h. Johan

          Kommentar

          • NIC
            • January 2008
            • 5121

            #6
            Ursprungligen postat av JLi
            Jag har dock mina misstankar att NIC försöker driva litet med oss med anledning av dagens datum.
            Visst är det så men eftersom jag tycker snus är vidrigt så inte mig emot!

            http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

            Kommentar

            • JLi
              • December 2004
              • 773

              #7
              Ursprungligen postat av NIC
              Visst är det så men eftersom jag tycker snus är vidrigt så inte mig emot!
              Jag delar din uppfattning om snus till 100% men det är väl snusarnas ensak om de använder snus eller inte.
              h. Johan

              Kommentar

              • Patrik Steen
                • May 2006
                • 8464

                #8
                Ursprungligen postat av NIC
                Visst är det så men eftersom jag tycker snus är vidrigt så inte mig emot!
                Men dina jäkla fimpar överallt är det bättre
                Mvh.Patrik

                Kommentar

                • travianplayer
                  • October 2009
                  • 1201

                  #9
                  bäst av allt GODISPAPPER :P
                  Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

                  Kommentar

                  • NIC
                    • January 2008
                    • 5121

                    #10
                    Ursprungligen postat av Patrik Steen
                    Men dina jäkla fimpar överallt är det bättre
                    Inte är det jag som fimpat i snön i alla fall!!

                    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                    Kommentar

                    • Danne_85
                      • September 2009
                      • 667

                      #11
                      Haha tur att det kom fram att det var skämt tänkte inte alls på att det var första April o satt o vart skitireterad o skulle precis hugga mott alla hundägare för här ligger det tammefan hundbajs precis överallt och det om någor e vidrigt.
                      Mvh: Danne

                      Foton:
                      http://www.blackroomphotos.com

                      Kommentar

                      • Rosali
                        • January 2010
                        • 279

                        #12
                        Gott att det bara var ett aprilskämt. Men man kan ju vänta sig vad som helst av politikerna här i kommunen. T ex de omtalade tänkarhattarna.

                        Kommentar

                        • Danne_85
                          • September 2009
                          • 667

                          #13
                          Ursprungligen postat av Rosali
                          Gott att det bara var ett aprilskämt. Men man kan ju vänta sig vad som helst av politikerna här i kommunen. T ex de omtalade tänkarhattarna.
                          Hahahahaha tänkarhattar kom o tänka på en go vän till mig som har en cowboyhatt på toaletten o den har han alltid på sig när han skiter sen har han 3 krokar med gästhattar också
                          Mvh: Danne

                          Foton:
                          http://www.blackroomphotos.com

                          Kommentar

                          • NIC
                            • January 2008
                            • 5121

                            #14
                            Ursprungligen postat av Danne_85
                            Hahahahaha tänkarhattar kom o tänka på en go vän till mig som har en cowboyhatt på toaletten o den har han alltid på sig när han skiter sen har han 3 krokar med gästhattar också
                            Hahahaahahahah!!!
                            Klockrent!!!

                            http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                            Kommentar

                            • Lellel2
                              • September 2009
                              • 199

                              #15
                              Jag gillar bilden där dom hittat vad , 3 portionssnusar på en hel ruta. bättre kunde dom väl? fast ifs hade jag inte blivit överdrivet förvånad om jag läst detta någon annan dag, enda missen var väl att döpa VD:n till göteborg rape?
                              "Tell the pilot to dive until we can club baby seals out the windows"
                              Work smart, not hard

                              Kommentar

                              Arbetssätt...