Ingen rolig morgon!! (varning...klagotråd)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pliina
    • January 2010
    • 292

    Ingen rolig morgon!! (varning...klagotråd)

    Vaknade, gick upp, skulle kolla till akvariumen i vardagsrummet och möts av stora pölar och en brölande pump...

    F*N!!! Bara att börja skura och torka, håva de fiskar/räkor jag fick tag i snabbt, tömma det som fanns kvar och skura. Öppna fönster för att vädra och rädda parketten...

    Slänga växterna i en hink. Hela inredningen jag finslipat är nu ett minne blott...

    *suck*

    Rusar till stallet, ut med hästarna, hem och fortsätta ta hand om förödelsen.

    Borde plugga till ett prov jag har i eftermiddag men har helt enkelt ingen lust.
    Senast redigerad av Pliina; 25 March 2010, 21:20.
  • Toni
    • October 2009
    • 193

    #2
    Vilken vidrig morgon!
    är det en spricka? går det att laga?

    Lycka till!
    //Antonius

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      känner med dig. varit med om samma sak.förjävligt!

      gick inte växterna rädda?

      Kommentar

      • Pliina
        • January 2010
        • 292

        #4
        Ja den är verkligen hemsk!

        Jag vet inte faktiskt, har inte hunnit kolla så noga men det är ingen spricka som syns från sidan. Har ställt karet i badrummet nu. Antagligen är det silikonet som släppt någonstans i botten, för det kom underifrån. Tur att det inte var 180l iallafall! Men nog så tråkigt, vet inte om parketten klarar sig, det har antagligen stått vatten på den större delen av natten.

        Kommentar

        • Pliina
          • January 2010
          • 292

          #5
          Ursprungligen postat av hannesc
          känner med dig. varit med om samma sak.förjävligt!

          gick inte växterna rädda?


          Växterna står i en hink med vatten, vet inte hur länge de klarar sig där...?

          Kommentar

          • Nina82
            • January 2008
            • 6610

            #6
            Vilken mardrömsmorgon
            Hoppas du lyckas på provet i eftermiddag iaf

            Ang. växterna så brukar de flesta växter kunna ligga flera dagar i en spann utan större problem bara du sköljer i lite nytt fräscht vatten emellanåt..
            12L 12L 24L 24L 24L 24L
            38L 54L 54L 63L 450L

            Kommentar

            • Danne_85
              • September 2009
              • 667

              #7
              Usch va trisst man blir ju nervös när du skriver sådär.
              Mvh: Danne

              Foton:
              http://www.blackroomphotos.com

              Kommentar

              • Ken Olofsson
                • November 2006
                • 8014

                #8
                om man tar några nävar grus och drattar ner i spannen, och sedan trycker ner blommorna i gruset, byter 10-15% av vattnet 1-2 ggr i veckan så kan de stå där i flera veckor, om inte månader.


                .
                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                Kommentar

                • Pliina
                  • January 2010
                  • 292

                  #9
                  Tack för stöttning och råd angående växterna. Har inte kunnat hitta läckan i karet ännu... men den finns ju där varesig jag ser den eller inte, har ju tyvärr fått bevis för det...

                  Vet inte hur jag ska göra nu. Karet kommer jag inte våga använda igen även om jag hittar läckan. För om jag bara silikonar om den kan det ju vara dåligt på andra ställen. Undrar om det går att få tag i bara själva karet och sen använda lysramp, filter och värmare från det gamla.?

                  Kommentar

                  • Nina82
                    • January 2008
                    • 6610

                    #10
                    Ursprungligen postat av Pliina
                    Tack för stöttning och råd angående växterna. Har inte kunnat hitta läckan i karet ännu... men den finns ju där varesig jag ser den eller inte, har ju tyvärr fått bevis för det...

                    Vet inte hur jag ska göra nu. Karet kommer jag inte våga använda igen även om jag hittar läckan. För om jag bara silikonar om den kan det ju vara dåligt på andra ställen. Undrar om det går att få tag i bara själva karet och sen använda lysramp, filter och värmare från det gamla.?
                    Bara själva karet borde ju inte kosta så mycket. Kolla runt på internet bla.
                    Går nog att måttbeställa till billig peng oxå skulle jag tro.

                    Du hittar kanske vad du söker här: http://www.globefish.nu/
                    Googlade bara lite snabbt
                    12L 12L 24L 24L 24L 24L
                    38L 54L 54L 63L 450L

                    Kommentar

                    • Dragge
                      • October 2004
                      • 229

                      #11
                      Usch vad trist! Är väl kanske inte så man vill börja sin morgon.
                      Hoppas allt löser sig för dig!

                      Kommentar

                      • Pliina
                        • January 2010
                        • 292

                        #12
                        Ursprungligen postat av Nina82
                        Bara själva karet borde ju inte kosta så mycket. Kolla runt på internet bla.
                        Går nog att måttbeställa till billig peng oxå skulle jag tro.

                        Du hittar kanske vad du söker här: http://www.globefish.nu/
                        Googlade bara lite snabbt

                        Har varit nere i en butik nu på kvällen, de hade kar med precis samma mått att sälja, utan att man behövde köpa hela kalaset med ramp, pump, värmare och allt . Trodde inte det såldes panorama i samma mått som det jag har då det är lite udda, men de hade de. 395kr kostade det, inte så farligt ändå.

                        Kommentar

                        • Pliina
                          • January 2010
                          • 292

                          #13
                          Ursprungligen postat av Dragge
                          Usch vad trist! Är väl kanske inte så man vill börja sin morgon.
                          Hoppas allt löser sig för dig!
                          Nä verkligen inte. Jag var så arg och ledsen så hela jag kokade... Tyvärr dog 3 endlers varav den finaste, men jag har en hona och en hane kvar och hoppas på tillökning. Har köpt nitrivec också till den nystartade kuben. Hoppas jag ska klara mina räkor också

                          Kommentar

                          • Pliina
                            • January 2010
                            • 292

                            #14
                            Detta är vad som återstår:

                            Kommentar

                            • SimonSaysBaka
                              • August 2009
                              • 788

                              #15
                              Gud så tråkigt, jag hade nog dött om de hade hänt, men oroa dig inte som sagt var så dyker det nog upp nå som fixar din dag, kanske det är dags att köpa ett nytt kar, om du inte vill laga det gamla
                              Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".

                              Kommentar

                              Arbetssätt...