LCHF Akvarister
Kollaps
X
-
-
Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
FiskbloggenKommentar
-
André juice är ju inte ens gött, Kolla Bravo förpackning efter sötningsmedel, alla former av E ämnen och kolhydrater.
Har börjat att äta en gång i veckan guinoa, använder den till räk/kyckling eller fetaostsallad. Gött gött
en annan bra sida är lchf-forum.sebra info och massor av recept
------------------------------------------------------------------
jag är väldigt intresserad av ''äkta mat'' och äter en blandad kost av frukt och grönt och kött men även bröd utan tillsatser och så mycket pasta (vilket jag gillar) och dricker bara vatten och juice (antigen bravo eller egen pressad). alla farliga E-nummer och tillsatser undviker jag.
men jag har börjat fundera på LCHF, om jag ska testa det (även jag har astma och allergi och sover väldigt dåligt). förutom det mår jag bra och trivs med min kropp. men jag tänkte kanske att LCHF kanske får mig att må ännu bättre speciellt nattsömnen.
men det som kan bli problem för mig är att sluta med pasta plus att äta mer kött. feta produkter äter jag redan.
har ju ett annat problem att äter jag mycket kött eller kraftigt mat så får jag väldigt mycket halsbränna. börjar jag med denna diet kanske man får dygnet runt halsbränna. så jag vill testa men sedan vet jag inte om den är helt bra för mig. ja jag får fundera vidare på detta.Kommentar
-
Bravo innehåller 9gram kolhydrater och noll tillsatser och noll tillsatt socker (förutom frukternas egna fruktos vilket är dom 9gram).
jag är väldigt intresserad av ''äkta mat'' och äter en blandad kost av frukt och grönt och kött men även bröd utan tillsatser och så mycket pasta (vilket jag gillar) och dricker bara vatten och juice (antigen bravo eller egen pressad). alla farliga E-nummer och tillsatser undviker jag.
men jag har börjat fundera på LCHF, om jag ska testa det (även jag har astma och allergi och sover väldigt dåligt). förutom det mår jag bra och trivs med min kropp. men jag tänkte kanske att LCHF kanske får mig att må ännu bättre speciellt nattsömnen.
men det som kan bli problem för mig är att sluta med pasta plus att äta mer kött. feta produkter äter jag redan.
har ju ett annat problem att äter jag mycket kött eller kraftigt mat så får jag väldigt mycket halsbränna. börjar jag med denna diet kanske man får dygnet runt halsbränna. så jag vill testa men sedan vet jag inte om den är helt bra för mig. ja jag får fundera vidare på detta.
Skönt att höra att även du är en av de som läser på varenda förpackning när du handlar hehe. När jag storhandlar tar det nästan 3 timmar, nu börjar man givetvis lära sig vilka varor som inte har onyttiga eller onödiga E-nummer i sig så det går lite snabbare.
9 gram kolhydrater låter inte så mycket, men betänk då att alla dessa 9 gram är fruktos, vilket är det snabbast metaboliserade sockret som finns, dvs rent socker. Jämför med en Coca-Cola på 11gram socker per 100gram så ser du att det är en relativt stor del ändå
Din nattsömn kommer nog bli bättre ja, även om jag själv fortfarande har svårt att somna så sover jag i regel bra när jag väl somnat, och vaknar också utvilad efter 4-5 timmar, vilket aldrig hände förut.
Du har ju också lite av ett försprång då du inte verkar vara helt sockertorsk som många andra är.Kommentar
-
Jag tycker helt klart att du ska testa i en månad eller kanske om du orkar tillochmed två
Skönt att höra att även du är en av de som läser på varenda förpackning när du handlar hehe. När jag storhandlar tar det nästan 3 timmar, nu börjar man givetvis lära sig vilka varor som inte har onyttiga eller onödiga E-nummer i sig så det går lite snabbare.
9 gram kolhydrater låter inte så mycket, men betänk då att alla dessa 9 gram är fruktos, vilket är det snabbast metaboliserade sockret som finns, dvs rent socker. Jämför med en Coca-Cola på 11gram socker per 100gram så ser du att det är en relativt stor del ändå
Din nattsömn kommer nog bli bättre ja, även om jag själv fortfarande har svårt att somna så sover jag i regel bra när jag väl somnat, och vaknar också utvilad efter 4-5 timmar, vilket aldrig hände förut.
Du har ju också lite av ett försprång då du inte verkar vara helt sockertorsk som många andra är.
jag kanske redan är en bit på väg utan att veta om det, för det ända socker jag äter nu är från frukt och bröd och liknade. så det kanske blir det hårdaste att sluta med. godis, läsk och annat äter jag inte.
men om jag fattat det rätt, så ska man öka på köttmängden ? och ovanjordiska grönsaker. potatis gillar jag inte. har läst lite på nätet så jag borde nog klara av det (jag vet ju hur man ska gå tillväga).
det är nog mest sömnen och astman som lockar av att testa så det blir bättre. för just nu är jag lätt vaken till 00-02 och går inte att somna sedan sover jag oroligt och vaknar igen vid 7-10tiden med huvudvärk och trött och seg och lätt illamående. du kanske känner igen det, eller nåt likande ?
det får nog bli så att jag testar det med början nästa vecka.Kommentar
-
jag är manisk med att kolla allt vad det innehåller. jag fick sluta med bacon och fläsk bara för jag har inte hittat en som är utan rök-arom och konservering och annat. jag vill ha riktigt rökt och inte fusk.
jag kanske redan är en bit på väg utan att veta om det, för det ända socker jag äter nu är från frukt och bröd och liknade. så det kanske blir det hårdaste att sluta med. godis, läsk och annat äter jag inte.
men om jag fattat det rätt, så ska man öka på köttmängden ? och ovanjordiska grönsaker. potatis gillar jag inte. har läst lite på nätet så jag borde nog klara av det (jag vet ju hur man ska gå tillväga).
det är nog mest sömnen och astman som lockar av att testa så det blir bättre. för just nu är jag lätt vaken till 00-02 och går inte att somna sedan sover jag oroligt och vaknar igen vid 7-10tiden med huvudvärk och trött och seg och lätt illamående. du kanske känner igen det, eller nåt likande ?
det får nog bli så att jag testar det med början nästa vecka.
Om man räknar energimängd så ska du försöka ligga på ungefär 5% kolhydrater / 20-25% Protein / 70-75% fett. Som det är nu så äter jag knappt ens grönsaker, försöker hålla mig till avokado och oliver i princip. Nästa vecka ska jag också prova på zero carb
Inga mjölkprodukter mer än smör, inga grönsaker alls, inga bönor.
Min kost kommer bestå av kött, smör, ägg. Dock ska jag bara köra så för att kickstarta igång kroppen igen. Känner att jag kommer fuska en del över påsken då vi är bortbjuda hos frugans mormor och morfar, som INTE accepterar att vi äter så härKommentar
-
I hate tjejvecka! Man går upp bara av vätskaLivet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
FiskbloggenKommentar
-
så är det ju tyvärr, ni kvinnor har det inte lätt, men se det från den ljusa sidan, det försvinner ju igen om en vecka ungefär. Rent allmänt borde du dock inte lägga på dig lika mycket vätska då du inte har de nivåer av glukogen i kroppen som kan binda vätska.Kommentar
-
Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
FiskbloggenKommentar
-
Nubi; Gör om, gör rätt!Kommentar
-
Ursäkter ursäkter. Låter som en tjej på FB (Flashback forumet) förr. Hon skulle banta men hela tiden så höll hon på att festa loss med stora mängde alkohol och sådant för hon blir så runt hennes kompisar (vilket gjorde att hon inte alls gick ner så mycket vikt som hon skulle).
Nubi; Gör om, gör rätt!
lite så kan det nog vara, men man skola icke underskatta tjejveckan, jag tror inte att vi killar riktigt kan förståKommentar
-
men visst, vi kommer nog aldrig förstå samma som dom kommer aldrig förstå smärtan av att bli knäad mellan benen
Kommentar
-
Som fd. Bodybuilder/strongman vill jag bara inflika att låg kolhydratsdieter bara är att rekommendera till inaktiva människor... Tränar man mycket/har ett aktivt liv så behöver man en del kolisar oxå för att må braKommentar
-
Påminner här också att vi inte äter helt kolhydratsfritt, vi har bara dragit ner på det så att alla de kolhydrater vi äter kommer från grönsaker, dvs tomat, sallad, gurka, och andra liknande grönsaker.
Jonas Colting som till exempel vunnit ironman ett antal gånger käkar till exempel LCHF, se http://www.colting.se/
Sen är det ju olika från person till person hur mkt kolhydrater man kan äta innan man mår dåligt, min egen gräns går åtminstone vid ungefär 35-40gram per dag.Kommentar
-
Men å andra sidan, det är en gång i månaden i 1-3 dagar man fuskar, och trycker man i sig då lite sött så försvinner suget.
Jag behöver ialf en tillsägning! (stavning?)
Men nuu jääävlar! släng bort ALLT (inkl R's nyinköpta polarbröd) för nu jävlar kör jag strikt och intensivt....till nästa tjejveckaSenast redigerad av Nubi; 03 April 2010, 15:06.Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
FiskbloggenKommentar
Kommentar