Hade en mardröm.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marnat
    • November 2009
    • 2012

    #16
    önskar att jag också mindes mina drömmar

    Jag kan inte minnas en enda dröm från de senaste 10 åren tyvärr.
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      #17
      du sover för djupt... du är för trött när du lägger dej.. har du barn?
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • VisualDarkness
        • February 2010
        • 7417

        #18
        Ursprungligen postat av Marnat
        önskar att jag också mindes mina drömmar

        Jag kan inte minnas en enda dröm från de senaste 10 åren tyvärr.
        Tricket är att du direkt när du vaknar måste försöka spela upp drömmen på nytt (om du inte gör det självmant) och sedan hålla kvar den i tankarna tills hjärnan förflyttar den till långtidsminnet.
        180l Sällskap:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
        60l Asien:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          #19
          Ursprungligen postat av VisualDarkness
          Tricket är att du direkt när du vaknar måste försöka spela upp drömmen på nytt (om du inte gör det självmant) och sedan hålla kvar den i tankarna tills hjärnan förflyttar den till långtidsminnet.
          njae.. jag brukar inte komma ihåg dom när jag vaknar, dom brukar komma fram under dagen.. och sen på kvällen nån gång så har jag hela drömmen

          Här är bilden på ansjo the skrytmåns.. var rätt längesen jag såg honom men tycker ändå det liknar liite.. förutom muschen och képan
          Bifogade filer
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • Marnat
            • November 2009
            • 2012

            #20
            Ursprungligen postat av karrokaja
            du sover för djupt... du är för trött när du lägger dej.. har du barn?
            ja jag har barn, men det är inte deras fel att jag har problem med sömnen, jag har inte kunnat somna ordentligt sen jag var tretton år gammal, lägger jag mig kl 10 så somnar jag halv ett, lägger jag mig då halv ett så somnar jag vid 3 i princip. ja du förstår. Sen vaknar jag utvilad efter ungefär 4-5 timmars sömn, det slår aldrig fel.

            Ursprungligen postat av VisualDarkness
            Tricket är att du direkt när du vaknar måste försöka spela upp drömmen på nytt (om du inte gör det självmant) och sedan hålla kvar den i tankarna tills hjärnan förflyttar den till långtidsminnet.

            Jag har provat det, men så fort jag vaknar så är det helt blankt alltså. det sista jag minns är att jag svor över att jag inte kunde somna den natten heller i princip..
            \\54L Apistos//
            \\234L SA//
            MVH Marcus

            Kommentar

            • VisualDarkness
              • February 2010
              • 7417

              #21
              Ursprungligen postat av Marnat
              ja jag har barn, men det är inte deras fel att jag har problem med sömnen, jag har inte kunnat somna ordentligt sen jag var tretton år gammal, lägger jag mig kl 10 så somnar jag halv ett, lägger jag mig då halv ett så somnar jag vid 3 i princip. ja du förstår. Sen vaknar jag utvilad efter ungefär 4-5 timmars sömn, det slår aldrig fel.




              Jag har provat det, men så fort jag vaknar så är det helt blankt alltså. det sista jag minns är att jag svor över att jag inte kunde somna den natten heller i princip..
              Jag som kan sova hela dagar om jag vill! Fast jag vet inte vad som är bäst 4-5h eller 12-14h....
              180l Sällskap:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
              60l Asien:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

              Kommentar

              • Marnat
                • November 2009
                • 2012

                #22
                Ursprungligen postat av VisualDarkness
                Jag som kan sova hela dagar om jag vill! Fast jag vet inte vad som är bäst 4-5h eller 12-14h....

                4-5 timmar funkar klockrent för mig, men det är ju också väldigt personligt. Även om jag själv tror att många sover alldeles för mycket i snitt.
                Jag verkar ju inte precis lida brist på djupsömn då jag allt som oftast vaknar utvilad.
                \\54L Apistos//
                \\234L SA//
                MVH Marcus

                Kommentar

                • Nubi
                  • March 2009
                  • 9026

                  #23
                  Ibland behöver man vara vaken i 24 timmar och ibland behöver man sova bort en helg
                  Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                  Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                  Fiskbloggen

                  Kommentar

                  • karrokaja
                    • March 2006
                    • 5388

                    #24
                    Ursprungligen postat av Marnat
                    ja jag har barn, men det är inte deras fel att jag har problem med sömnen, jag har inte kunnat somna ordentligt sen jag var tretton år gammal, lägger jag mig kl 10 så somnar jag halv ett, lägger jag mig då halv ett så somnar jag vid 3 i princip. ja du förstår. Sen vaknar jag utvilad efter ungefär 4-5 timmars sömn, det slår aldrig fel.
                    Är också lagt så som du... sen typ 13 års åldern har jag inte kunnat sova normalt.. men när man väl somnat så sover man som en stock och kan ligga så i MÅÅÅÅNGA timmar

                    Man brukar ju vara ganska trött när man har barn... och när man är trött så prioriterar kroppen en viss sorts sömn som heter djupsömn... I detta sömnstadium drömmer man inte lika mkt och det är svårare att komma ihåg en dröm som man har haft i det sömnstadiet.
                    Men det är te.x lättare att gå i sömnen det är därför sömgång och sömnsvårigheter går hand i hand
                    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                    Kommentar

                    • Marnat
                      • November 2009
                      • 2012

                      #25
                      Ursprungligen postat av karrokaja
                      Är också lagt så som du... sen typ 13 års åldern har jag inte kunnat sova normalt.. men när man väl somnat så sover man som en stock och kan ligga så i MÅÅÅÅNGA timmar

                      Man brukar ju vara ganska trött när man har barn... och när man är trött så prioriterar kroppen en viss sorts sömn som heter djupsömn... I detta sömnstadium drömmer man inte lika mkt och det är svårare att komma ihåg en dröm som man har haft i det sömnstadiet.
                      Men det är te.x lättare att gå i sömnen det är därför sömgång och sömnsvårigheter går hand i hand

                      jo sover som en stock gör jag, men inte några MÅNGA timmar precis då jag vaknar självmant efter ungefär 4-5 timmar Jag ställer inte ens klockan längre (låter som en pensionär)

                      Konstigt nog har jag aldrig drabbats av sömngång och enda gången jag pratar i sömnen är när jag druckit en flaska vin för mkt så att säga.
                      \\54L Apistos//
                      \\234L SA//
                      MVH Marcus

                      Kommentar

                      • VisualDarkness
                        • February 2010
                        • 7417

                        #26
                        Jag vaknar dock sällan utvilad utan dåsig och somnar om. Det förklarar nog min långa snittsömn...
                        180l Sällskap:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                        60l Asien:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                        Kommentar

                        • Marnat
                          • November 2009
                          • 2012

                          #27
                          Ursprungligen postat av VisualDarkness
                          Jag vaknar dock sällan utvilad utan dåsig och somnar om. Det förklarar nog min långa snittsömn...

                          det kanske har att göra med att du sover för mycket istället Prova korta ner tiden till ~6 timmar per natt och se om du märker av någon effekt
                          \\54L Apistos//
                          \\234L SA//
                          MVH Marcus

                          Kommentar

                          • karrokaja
                            • March 2006
                            • 5388

                            #28
                            Ursprungligen postat av VisualDarkness
                            Jag vaknar dock sällan utvilad utan dåsig och somnar om. Det förklarar nog min långa snittsömn...
                            Det kan hända att du då vaknar mitt i djupsömnen och då är man jävligt trött... pröva att ställa tiden lite kortare eller lite längre.. så som marnat skriver.. då kanske du vaknar i ditt drömstadium (REM sömn) och då är man inte lika dåsig
                            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                            Kommentar

                            • VisualDarkness
                              • February 2010
                              • 7417

                              #29
                              Ursprungligen postat av karrokaja
                              Det kan hända att du då vaknar mitt i djupsömnen och då är man jävligt trött... pröva att ställa tiden lite kortare eller lite längre.. så som marnat skriver.. då kanske du vaknar i ditt drömstadium (REM sömn) och då är man inte lika dåsig
                              Det spelar ingen roll om jag har väckning eller inte och jag minns ju oftast min senaste dröm så jag vet inte...
                              Visst, någon gång vaknar jag klarvaken, men det är ungefär lika ofta som Långsträckta Pansarmalarna ligger lugnt och stilla i karet här hemma!

                              Ursprungligen postat av Marnat
                              det kanske har att göra med att du sover för mycket istället Prova korta ner tiden till ~6 timmar per natt och se om du märker av någon effekt
                              Då är jag verkligen halvdöd!
                              Jag sov så tidigare men jag slutade med det då jag knappast mådde bra utav det långsiktigt.

                              Nej, jag är en dåsig ung man helt enkelt.
                              Senast redigerad av VisualDarkness; 22 March 2010, 14:12.
                              180l Sällskap:
                              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                              60l Asien:
                              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                              Kommentar

                              • Marnat
                                • November 2009
                                • 2012

                                #30
                                Ursprungligen postat av VisualDarkness
                                Det spelar ingen roll om jag har väckning eller inte och jag minns ju oftast min senaste dröm så jag vet inte...
                                Visst, någon gång vaknar jag klarvaken, men det är ungefär lika ofta som Långsträckta Pansarmalarna ligger lugnt och stilla i karet här hemma!



                                Då är jag verkligen halvdöd!
                                Jag sov så tidigare men jag slutade med det då jag knappast mådde bra utav det långsiktigt.

                                Nej, jag är en dåsig ung man helt enkelt.
                                Om du fortfarande är i puberteten så kan det ha med det att göra, alldeles för många hormoner som vill styra och ställa och aldrig är ense om någonting whatsoever
                                \\54L Apistos//
                                \\234L SA//
                                MVH Marcus

                                Kommentar

                                Arbetssätt...