olagliga sighter på internet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Asynja
    • February 2010
    • 622

    olagliga sighter på internet

    Hej! Var anmäler man sighter med olagligt inehåll? Jag fick en länk från en "kompis" precis som gick direkt till ett online pharmacy där jag kunde köpa precis vad jag ville...typ valium... Det är väl knappst lagligt? Då vill jag såklart anmäla den sidan nånstans, men var? Och hur? Nån som vet?
    /Åsa

    60L Fisksoppa, 280L kub under construction
  • MTJ
    • January 2010
    • 85

    #2
    Är det en svensk sajt? Om inte så är det bara att glömma och gå vidare.
    Hade de bara varit så enkelt som att anmäla så försvinner sidan, så hade den antagligen inte varit där överhuvudtaget.

    Kommentar

    • J.Milton
      • January 2010
      • 674

      #3
      Finns nästan inga sånna sidor som ligger på svenska web hotell, även om själva sidan är på svenska. Och i och med att dom liggar utomlands är det svårt/omöjligt att anmäla.
      240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
      Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
      Blogg+Galleri

      Kommentar

      • travianplayer
        • October 2009
        • 1201

        #4
        yay! Valium är väll alltid nått bra? :P
        Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #5
          1) Om din kompis är en faktisk person så har hans dator antagligen blivit "zombifierad" och sänder ut spam till alla kontakter i hans email. Tipsa honom om att han verkligen, på allvar, utan att skämta, behöver installera ett antivirusprogram. Det finns bra gratisprogram, bara att ladda ner och köra, t.ex. här.

          2) Världen är full av skumma siter, de opererar från länder som Kina och Indien, där mer eller, oftast, mindre äkta medicin kan säljas utan restriktioner. Bara att ignorera.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • Asynja
            • February 2010
            • 622

            #6
            Jaja...Inget att göra alltså. Jag blir bara så irriterad, det är ju såna här sighter som uppmuntrar missbruk.

            Jo, jag kanske skulle skicka min "kompis" ett mejl och be honom kolla över sina antivirusprogram. Tack för att ni tog er tid att svara!
            /Åsa

            60L Fisksoppa, 280L kub under construction

            Kommentar

            • Andrém
              • October 2009
              • 1247

              #7
              Tycker inte spam sidor på internet uppmuntrar till missbruk. Det är ju som att säga att tobak i affärer uppmuntrar folk till att röka eller liknande.

              Kommentar

              • Xul
                • January 2007
                • 709

                #8
                Missbruk..? ja men mer lurendrejeri för det händer oxå mycket bedrägerier.. Hälften är väl inte ens medicin utan verkningslösa...

                Kommentar

                Arbetssätt...