Fladdermus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • doppingen
    • April 2008
    • 1079

    Fladdermus

    Har en fladdermus som gillar vårt sovrum, försöker fånga den men då smiter den in i springor i väggen. Den är ursöt å häftig, ska se om vi får tillbaks den där den ska vara
    MammaMia
  • wowilolmoma
    • January 2010
    • 317

    #2
    vad coolt!
    60L platy,guppy ,kuhli och ancistrus
    190L rödmunstetra, svärdbärare, molly, ancistrus, sorgmanteltetra och siames
    Å en kissemiss

    Kommentar

    • Asynja
      • February 2010
      • 622

      #3
      Ursprungligen postat av doppingen
      Har en fladdermus som gillar vårt sovrum, försöker fånga den men då smiter den in i springor i väggen. Den är ursöt å häftig, ska se om vi får tillbaks den där den ska vara
      Får mig osökt att tänka på en rolig historia jag hörde för ett par år sen...

      "Mamma, mamma (barnet kommer springande in från balkongen), får man säga mus?", "Nej det får man verkligen inte!" säger mamma, "Nehe, men mamma, det ligger en död fladderf*tta på balkongen!"

      Var ska fladdermusen vara egentligen då? Juste husdjur!
      /Åsa

      60L Fisksoppa, 280L kub under construction

      Kommentar

      • Pickles
        • October 2009
        • 1155

        #4
        En fladdermus vid den här tiden på året? Grattis! XD
        Men försök för allt i världen inte fånga den - för det första kanske ni gör den illa, och för det andra är de fridlysta allesammans, inte sant? Vi hade en drös som brukade fladdra runt i vårt ridhus i Uppsala. Mycket charmigt. ^^
        "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
        ~25l vatten

        Kommentar

        • DAHLBERG
          • September 2008
          • 1598

          #5
          Sätt damsugaren mot springan och sug ut den eller gasa huset med senapsgas!

          Pickles: Klar de måste fånga den, även om den kan skadas... De måste ju få ha sitt sovrum i fred :o Men jag tror ni ska akta er för att bli biten
          DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
          750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
          540 liter kulfisk - T. lineatus
          120 liter salt - Koraller och fisk

          Kommentar

          • wowilolmoma
            • January 2010
            • 317

            #6
            Ursprungligen postat av Asynja
            Får mig osökt att tänka på en rolig historia jag hörde för ett par år sen...

            "Mamma, mamma (barnet kommer springande in från balkongen), får man säga mus?", "Nej det får man verkligen inte!" säger mamma, "Nehe, men mamma, det ligger en död fladderf*tta på balkongen!"

            Var ska fladdermusen vara egentligen då? Juste husdjur!

            haha....HAHAHAHA...lol....rolf....heh....
            60L platy,guppy ,kuhli och ancistrus
            190L rödmunstetra, svärdbärare, molly, ancistrus, sorgmanteltetra och siames
            Å en kissemiss

            Kommentar

            • Andrém
              • October 2009
              • 1247

              #7
              Ursprungligen postat av DAHLBERG
              Sätt damsugaren mot springan och sug ut den eller gasa huset med senapsgas!

              Pickles: Klar de måste fånga den, även om den kan skadas... De måste ju få ha sitt sovrum i fred :o Men jag tror ni ska akta er för att bli biten
              Wow, lite o ta i va dahlberg? Vet inte ifall du skämtad eller ej. Hade en liknande situation på mitt sommarställe, fångade fladdermusen i en håv och släppte sedan ut den, ingen behövde skadas.

              Kommentar

              • Bygert
                • March 2010
                • 2169

                #8
                Ta inte i en fladdermus med händerna! Det finns en risk att de bär på rabies, risken är kanske liten men bara risken är nog för att låta bli.

                Fladdermöss är fridlysta och får inte dödas eller skadas. Det är inte heller läge att kasta ut dem så här års, det klarar de inte. Måste man bli av med en och inte kan få tillbaka den till dess övervintringsplats så får man på nåt sätt fösa in den i en låda och få iväg den till en godkänd viltrehabilitering. Även om omtanke om djuret är det bäst att göra nåt åt saken om en fladdermus hamnat i ett rum, de har hög energiförbrukning och hamnar de i uppvärmt utrymme så här års så dukar de snart nog under av brist på föda.

                Och för övrigt, jodå, fladdermöss är trevliga husdjur. Jag har ett gäng, sydamerikanska fruktätare.
                Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

                Kommentar

                • doppingen
                  • April 2008
                  • 1079

                  #9
                  Självklart vet vi de är fridlysta, å döda skulle givetvis vi absolut inte göra, ville bara dela med mig av vår roliga FlaxBert. Kan meddela att den nu är återförd där den ska vara-på vinden där de bor. Där har vi haft dom i många år. Går man upp där hänger en drös uppochner. Denna hade väl vaknat av den härliga vårvärme vi haft å krypit in genom öppna fönstret. Efter varit fotomodell är han nu hos tjocka släkten igenTack för era roliga svar
                  Senast redigerad av doppingen; 09 March 2010, 19:45.
                  MammaMia

                  Kommentar

                  • Dexter
                    • December 2009
                    • 984

                    #10
                    Ursprungligen postat av doppingen
                    Självklart vet vi de är fridlysta, å döda skulle givetvis vi absolut inte göra, ville bara dela med mig av vår roliga FlaxBert. Kan meddela att den nu är återförd där den ska vara-på vinden där de bor. Där har vi haft dom i många år. Går man upp där hänger en drös uppochner. Denna hade väl vaknat av den härliga vårvärme vi haft å krypit in genom öppna fönstret. Efter varit fotomodell är han nu hos tjocka släkten igen
                    Skönt att ni lyckades fånga den. (Det är h*n nog också tacksam för. ) Tycker faktiskt att de är söta men i sovrummet vill man ju inte gärna ha dem.
                    /Dexter

                    75 liter mix, 220 liter mix

                    Kommentar

                    • Nubi
                      • March 2009
                      • 9026

                      #11
                      Vad skoj! och inga bilder att dela med er
                      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                      Fiskbloggen

                      Kommentar

                      • doppingen
                        • April 2008
                        • 1079

                        #12
                        Kan senare mejla en bild som du lägger in.( om du vill) om jag hinner ikväll. Vet ej hur man lägger in här, inte fattat det, blir väl lite trög på "äldre"dar
                        MammaMia

                        Kommentar

                        • Mumin
                          • October 2007
                          • 3837

                          #13
                          Du måste vara guldmedlem för att lägga in bilder direkt, men du kan ju länka.

                          Risken för Flaxbert är att han har gjort av med för mycket energi på sin lilla sovrumssejour. Och om Flaxbert i stället är en Flaxberta så ska hon strax bli dräktig så då behöver hon all energi hon kan få. Bara hoppas att den klarar av sitt lilla vinteräventyr.

                          Nån mer som kommer att tänka på "Vinter i Mumindalen" där Mumintrollet vaknar mitt i vintern och upptäcker en helt ny värld?

                          Om nån undrar hur det kommer sig att Flaxberta ska bli dräktig så här års när alla karlarna hennes sover, så har fladdermöss fördröjd befruktning.
                          För mycket är inte nog!
                          Jag VILL ha en Elefantofon!!

                          Kommentar

                          • Nubi
                            • March 2009
                            • 9026

                            #14
                            Fick en bild att lägga upp på söta Flaxbert
                            Klicka på bilden för större version

Namn: DSC04751.jpg
Visningar: 1
Storlek: 116,0 KB
ID: 2118374
                            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                            Fiskbloggen

                            Kommentar

                            • myslas
                              • February 2008
                              • 672

                              #15
                              Det är ju uppenbart att han/hon ville leka med legot!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...