Erfarenhet av 3 telefoni?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    Erfarenhet av 3 telefoni?

    Har fått erbjudande om att ha 3 som telefoni och till datorn och undrar om någon har erfarenhet av detta abonnemang, gärna för och nacktdelar så att man vet vad man ger sig in på.

    Tex funkar abonnemanget som det ska?
    Är det smidigt att ha?
    Hur är det med datorn funkar det bra?
    Blir det billigare än fast abonnemang?
    Är dom duktiga på att hjälpa vid problem?
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor
  • starman_
    • March 2004
    • 791

    #2
    menar du fast nät eller mobilt?

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      #3
      Det dom visar reklam på om att slippa ha kontakt i väggen så man har fast telefoni och bredband genom masterna och inte använda jacket, vet inte så mycket själv om detta så därför blir det lite luddigt.
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • starman_
        • March 2004
        • 791

        #4
        du slipper ju ha fast telefoni,,,den kommer att försvinna om några år,,,varför ha dubbla nummer egentligen...

        Kommentar

        • solis
          • July 2008
          • 5064

          #5
          Ursprungligen postat av starman_
          du slipper ju ha fast telefoni,,,den kommer att försvinna om några år,,,varför ha dubbla nummer egentligen...
          För att jag bor på landet där dom flesta mobiler inte fungerar så därför var jag lite intresserad hur bra dom är
          Hade en kompis här presis som har 3 kontantkort och han fick ingen teckning här så det är nog ingen höjdare att skaffa det verkar det som
          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            #6
            Hej solis!
            En av mina vänner jobbar på 3 och han säger själv att 3 inte har sån bra täckning ute på landet, så risken finns att det bara blir skit av allt när du väl blir kund på 3.
            Du kan kanske ringa och fråga de om de vet hur täckningen är ute hos dig?
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • solis
              • July 2008
              • 5064

              #7
              Ursprungligen postat av Nubi
              Hej solis!
              En av mina vänner jobbar på 3 och han säger själv att 3 inte har sån bra täckning ute på landet, så risken finns att det bara blir skit av allt när du väl blir kund på 3.
              Du kan kanske ringa och fråga de om de vet hur täckningen är ute hos dig?
              Det var det jag sa till henne på 3 men hon sa att här är bra teckning villket kompisens telefon bevisade igår. Ska säga upp det igen har inte fått grejorna så det skickas nog tillbaks igen, ska ringa och kolla.
              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

              Kommentar

              • Marnat
                • November 2009
                • 2012

                #8
                Ursprungligen postat av solis
                Det var det jag sa till henne på 3 men hon sa att här är bra teckning villket kompisens telefon bevisade igår. Ska säga upp det igen har inte fått grejorna så det skickas nog tillbaks igen, ska ringa och kolla.

                Bor du inte i en av de större städerna så skulle jag inte rekommendera en helt mobil lösning, (har jobbat som tech support för 3 olika mobil/bredbandsföretag). Detta just pga täckningen,, den kan vara väldigt lurig många gånger när man kommer ut på landsbygden.
                \\54L Apistos//
                \\234L SA//
                MVH Marcus

                Kommentar

                • solis
                  • July 2008
                  • 5064

                  #9
                  Ursprungligen postat av Marnat
                  Bor du inte i en av de större städerna så skulle jag inte rekommendera en helt mobil lösning, (har jobbat som tech support för 3 olika mobil/bredbandsföretag). Detta just pga täckningen,, den kan vara väldigt lurig många gånger när man kommer ut på landsbygden.
                  Tack för rådet, bor på landet med dålig teckning eller rent av usel till mobiler
                  Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                  1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                  100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                  56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                  Kommentar

                  • Nubi
                    • March 2009
                    • 9026

                    #10
                    mmmm, du kanske kan ringa till de olika operatörer och höra om hur deras täckning är ute hos er
                    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                    Fiskbloggen

                    Kommentar

                    • solis
                      • July 2008
                      • 5064

                      #11
                      Ursprungligen postat av Nubi
                      mmmm, du kanske kan ringa till de olika operatörer och höra om hur deras täckning är ute hos er
                      Vi har bestämt oss för att strunta i det vi skickar tillbaks grejorna, får hoppas att dom inte krånglar till det för oss bara Har pratat med dom och dom skulle skicka returfraktsedel till oss.
                      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                      Kommentar

                      • drd
                        • March 2004
                        • 5586

                        #12
                        Här hemma hos mig så funkar inte ens tele2/comviq inomhus men när både jag o sambon skifta till telenor så gick det helt plötsligt att snacka mobil inomhus !
                        ________________________________________________

                        Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                        Kommentar

                        • solis
                          • July 2008
                          • 5064

                          #13
                          Ursprungligen postat av drd
                          Här hemma hos mig så funkar inte ens tele2/comviq inomhus men när både jag o sambon skifta till telenor så gick det helt plötsligt att snacka mobil inomhus !
                          Sån tur har inte jag, jag har telenor och den funkar bara utomhus, meddelanden kommer flera timmar senare med telia så kan man åtminstone få sms och någon ringsignal med inomhus någon gång har man kunnat stå vid ett fönster och prata, hade comviq innan och den var lika dålig som telenor kanske snäppet bättre än telenor.
                          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                          Kommentar

                          Arbetssätt...