Allmänt Skitsnack, OT OT OT

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    Ursprungligen postat av Nubi
    blire det inte typ 30kr för att de skickar fakturapappret till dig på 2kr oxå?
    Tycker det var snåålt.
    Vägra betala tillbaka
    Det medföljde ju inbetalnings lappen som man ska ju skriva i om man måste betala men 2 kr skall man väl inte betala
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • Mumin
      • October 2007
      • 3837

      Ursprungligen postat av Patrik Steen
      Jag ska betala till myndigheten hör och häpna.2kr.fattar inte detta då jag alltid har fått tillbaka kan detta göra med räntan som råder??någon som vet??

      Och en sak till jag ska väl inte behöva betala 2kr finns det nån gräns
      Nä, du behöver inte betala 2 sketna kronor. Belopp under 100 kronor behöve inte betalas in, men betalas å andra sidan inte heller ut.
      Dina kronor fortsätter däremot att ticka ränta på ditt skattekonto, tills de blir hundra jämnt. Det där retar mig, mina barn brukar få några kronor i kvarskatt, så jag betalar alltid in dem. Ger inte bort ett öre i ränta till Skatteverket.
      För mycket är inte nog!
      Jag VILL ha en Elefantofon!!

      Kommentar

      • jenmad
        • March 2009
        • 579

        Ursprungligen postat av Patrik Steen
        Jag ska betala till myndigheten hör och häpna.2kr.fattar inte detta då jag alltid har fått tillbaka kan detta göra med räntan som råder??någon som vet??

        Och en sak till jag ska väl inte behöva betala 2kr finns det nån gräns
        I Skattekontobroschyren, http://www.skatteverket.se/download/...79/40804_m.pdf på sidan 10, står det att man ska betala om underskottet är minst 100 kr. "Om skattekontot efter en avstämning visar ett underskott som är minst 100 kr får du ett kontoutdrag med betalningsuppmaning."

        Det man får just nu är väl bara deklarationen och först ska man deklarera och sen får man tillbaks pengar alternativt ska betala in - eller har jag missförstått det hela? Jag har inte fått deklarationsblanketten ännu, de ska vara utskickade senast den 15 april.

        Hälsningar
        Jennifer

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          Ursprungligen postat av jenmad
          I Skattekontobroschyren, http://www.skatteverket.se/download/...79/40804_m.pdf på sidan 10, står det att man ska betala om underskottet är minst 100 kr. "Om skattekontot efter en avstämning visar ett underskott som är minst 100 kr får du ett kontoutdrag med betalningsuppmaning."

          Det man får just nu är väl bara deklarationen och först ska man deklarera och sen får man tillbaks pengar alternativt ska betala in - eller har jag missförstått det hela? Jag har inte fått deklarationsblanketten ännu, de ska vara utskickade senast den 15 april.

          Hälsningar
          Jennifer
          Det stämmer som du säger..men eftersom jag inte har nått att fylla i så är det 2kr i kvarskatt som gäller
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • Christoffer_G
            • September 2009
            • 371

            Ursprungligen postat av Nubi
            vad har det för betydelse??
            Man sliper vänta på besked och allt och kan kolla det direkt om man har bank id..direkt via skatteverkets hemsida=)

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              Ursprungligen postat av Christoffer_G
              Man sliper vänta på besked och allt och kan kolla det direkt om man har bank id..direkt via skatteverkets hemsida=)

              REALLY!! O_O, hur gör man sånt??
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              • Christoffer_G
                • September 2009
                • 371

                Ursprungligen postat av Nubi
                REALLY!! O_O, hur gör man sånt??
                betalar du räkningar via internet och så??

                Kommentar

                • Andrém
                  • October 2009
                  • 1247

                  Ursprungligen postat av Nubi
                  REALLY!! O_O, hur gör man sånt??
                  Kontakta skatteverket?

                  Kommentar

                  • Nubi
                    • March 2009
                    • 9026

                    Ursprungligen postat av Christoffer_G
                    betalar du räkningar via internet och så??
                    YES absolut, Så omodern (läs gammal)är ja inte att jag går och bet. på banken
                    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                    Fiskbloggen

                    Kommentar

                    • Christoffer_G
                      • September 2009
                      • 371

                      Ursprungligen postat av Nubi
                      YES absolut, Så omodern (läs gammal)är ja inte att jag går och bet. på banken
                      ok när du loggat in på din egna internetbank så ska du kunna skapa dig ett eget bank id..finns där bland alla tjänster sen skappar du dig ett eget bank id och så går du in på skatteverket och loggar in med hjälp av ditt bank id så får du veta hur mycket du får eller ska betala tillbaka=)

                      Kommentar

                      • Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

                        Ursprungligen postat av Christoffer_G
                        ok när du loggat in på din egna internetbank så ska du kunna skapa dig ett eget bank id..finns där bland alla tjänster sen skappar du dig ett eget bank id och så går du in på skatteverket och loggar in med hjälp av ditt bank id så får du veta hur mycket du får eller ska betala tillbaka=)
                        Vare så enkelt! sånt har ja gjort tidigare *hehe*
                        TACK TACK TACK
                        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                        Fiskbloggen

                        Kommentar

                        • eriahl
                          • April 2004
                          • 5681

                          Har dumpats allt möjligt som barnbilstol, TV till skit efter folk som lättat på trycket. Helt enkelt allt man kan och inte kan förvänta sig vid grindarna. Nu har en ny stark kandidat till pallplats ankommit. För 300 spänn är den din och slänger då med ett par engångshandskar på köpet. Vill du inte ha innehållet säger vi 200 spänn. Skitbilligt med andra ord. Enda exemplaret så tveka inte. OBS! Det är skitbilligt! Skickas ej utan hämtas på plats. Vi pratar äkta skitsnack som i trådnamnet.
                          Bifogade filer
                          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                          Kommentar

                          • Nubi
                            • March 2009
                            • 9026

                            Ursprungligen postat av eriahl
                            har dumpats allt möjligt som barnbilstol, tv till skit efter folk som lättat på trycket. Helt enkelt allt man kan och inte kan förvänta sig vid grindarna. Nu har en ny stark kandidat till pallplats ankommit. För 300 spänn är den din och slänger då med ett par engångshandskar på köpet. Vill du inte ha innehållet säger vi 200 spänn. Skitbilligt med andra ord. Enda exemplaret så tveka inte. Obs! Det är skitbilligt! Skickas ej utan hämtas på plats. Vi pratar äkta skitsnack som i trådnamnet.
                            klockrent!!
                            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                            Fiskbloggen

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av eriahl
                              Har dumpats allt möjligt som barnbilstol, TV till skit efter folk som lättat på trycket. Helt enkelt allt man kan och inte kan förvänta sig vid grindarna. Nu har en ny stark kandidat till pallplats ankommit. För 300 spänn är den din och slänger då med ett par engångshandskar på köpet. Vill du inte ha innehållet säger vi 200 spänn. Skitbilligt med andra ord. Enda exemplaret så tveka inte. OBS! Det är skitbilligt! Skickas ej utan hämtas på plats. Vi pratar äkta skitsnack som i trådnamnet.
                              Skitkul
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Nubi
                                • March 2009
                                • 9026

                                Jag vet jag vet, inga fiskrelaterat men I HAVE TOOO!!
                                ngn som kan gissa vilken fisk/mal det är
                                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                                Fiskbloggen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...