Jag är med i tidningen!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

    #16
    Ursprungligen postat av Micke_A
    Recht är tyska och betyder höger... Den berömda fröken Höger? Förlåt... Den var usel...

    Kul med artikeln Även om det nog finns ännu roligare saker än att vara med i tidningen.
    Rechts med ett S betyder höger.
    Om mitt efternamn betyder något så är det snarare ordet "rätt"
    Men ursprungligen kommer det altså inte från tyskland. även om det låter väldigt tyskt

    tja jo lite kul var den allt... hade inte hoppats på en artikel direkt tänkte mer som någon rolig bild motsvarande till namn o nytt i dn kultur
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #17
      Ja, jag hade också för mig att det skulle vara ett "s" på slutet, men det känns lite närbesläktat med engelskans right, som faktiskt betyder både "rätt" och "höger". The left side is the right side, som engelska bilister säger.

      Ok

      Ursprungligen postat av karrokaja
      Rechts med ett S betyder höger.
      Om mitt efternamn betyder något så är det snarare ordet "rätt"
      Men ursprungligen kommer det altså inte från tyskland. även om det låter väldigt tyskt

      tja jo lite kul var den allt... hade inte hoppats på en artikel direkt tänkte mer som någon rolig bild motsvarande till namn o nytt i dn kultur
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #18
        Hmmm. Har ju blivit några till kändisexempel än Kajjan. Jag har iaf varit motiv på ett visitkort får man nog kalla det väl. Självklart bakifrån. Inte den fula sidan.
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #19
          Se´n ska man nog vara lite försiktig med att vilja bli känd. Det är ju inte det viktigaste i livet, och medaljen har en rätt stor baksida, eller kanske t.o.m flera. För stort uppmärksamhetsbehov är nog inget man tjänar på i längden, och tyder nog inte på en särskilt bra självkänsla. Nu går det väl inte att jämföra med att råka hamna i en tidningsartikel
          Senast redigerad av Shepard; 14 September 2009, 23:14.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • karrokaja
            • March 2006
            • 5388

            #20
            närå det är sant... ville inte posta i tidningen egentligen.
            Men bara den där korkade duvan alltså!!
            Den vara bara så skön!
            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

            Kommentar

            Arbetssätt...