Vad säger era respektive?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sophia_
    • January 2009
    • 454

    Vad säger era respektive?

    Jag fick tjata som en dåre innan 20l kom innanför dörren. Vad fan ska man med det till och ingen kommer att sköta det.

    Han upptäckte snart att det faktiskt gick rätt bra och lät mig uppgradera till 40l. "Vad snyggt det blev" vad första spontana kommentaren då det var klart!


    Sen ville jag uppgradera rejält till 240l och vi gick visst om varandra där i kommunikationen... Jag tyckte han sa "men okej det kan stå där" medan han tyckte sig ha sagt "i så fall får det stå där". Men akvariet var redan beställt och nu säger han - lite lätt motvilligt - att det är rätt fint.

    Däremot tycker han att jag är totalt knäpp som har namn på fiskarna (bara EN som har namn numera då slöjjis Bobby flyttat) och att jag sitter på en stol och kollar på och pratar med fiskarna... Tja, han bara skakar på huvudet.

    Måttet är nästan rågat då jag ber honom att komma och kolla på fisk- och akvariebilder på datorn. Försöker hålla det på ett minimum men det är SVÅRT då man hittar nåt läckert!

    Summan av kardemumman, han låter mig hållas med de akvarier jag har och han tycker jag är lite knäpp. Men det hade han ju konstaterat redan innan
    www.devons.se
  • one__akvarium
    • June 2008
    • 163

    #2
    Ja jag hade ju mitt 300 kar när jag träffade min dam, och då hatade hon akvarium. Då hade jag dessutom tröttnat lite på det och skötte det uruselt. Sen efter hon flyttat in så gjorde vi det iordning ordentligt och hon tar minst lika mycket ansvar och gillar det lika mycket som mig.

    Nu har det dessutom börjat yngla av sig ordentligt vilket vi både tycker är tok skoj!

    Kommentar

    • wallström
      • March 2009
      • 1092

      #3
      Morsan har själv akvarium men blir endå sur när jag köper ett nytt (har haft 6 som mest, har 4 nu) Farsan bryr sig inte så mycket.
      Emil

      Kommentar

      • ToveTott
        • July 2007
        • 558

        #4
        Min sambo är ganska positiv och tycker att det är rätt trevligt att ha ett akvarium att titta på vid frukost. Han tycker det är rätt kul att jag hittat en hobby att pyssla med. Kan tilläggas att hans hobby är att rita och bygga högtalare. Har tappat räkningen på vilken omgång högtalare det är vi har nu. Så han erkänner att han inte har så mycket att säga till om med mitt lilla 102L

        Lite trist tycker han att det är när jag sitter och hänger på forumet men han kan vara lika illa på hififorum

        Men han är inte så positiv till att skaffa fler akvarium men det beror mest på platsbrist. Sovrum och vardagsrum blir tokvarma på sommaren så det finns bara köket kvar.
        Senast redigerad av ToveTott; 17 August 2009, 20:14.
        Biolog men inte allvetande

        102L
        http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=123421

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          #5
          Min kille sitter i timmar och tittar på karet och dricker yoghurt
          Jag bor hemma just nu så det blir lite jobbigt med mor min. men hon tycker nog att jag kan skaffa ett till kar men då måste jag lära mej att städa och inte hamstra på mej så mycket saker. jag har en riktigt skönhet på G när det gäller akvarium. den kommer upp i projekt tråden sen
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • NIC
            • January 2008
            • 5121

            #6
            Tösen skagar mest på huet men hon gillar mina C. pandas.
            Scalarerna gillar hon inte riktigt eftersom de fajtas en hel del, (men hon gillar frisimmande yngel...) altumen gillade hon och discusarna gillar hon!
            Svärdbärarnas feta magar är hon trött på. "De blir ju bara mat till de andra ändå..."
            Får nog inte in fler kar här nu, sen har jag ju också runt 600 liter vatten fördelade på 3 kar i ett 36m2 vardagsrum och 150 liter i 17m2 kök.. + 2 tomma kar som "e bra att ha"...

            http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

            Kommentar

            • cirs
              • May 2009
              • 48

              #7
              Inget under 300liter och den skall vara 2 meter brett
              Vi va rätt överens, men har satt stopp för fler akvarium, 3 får räcka än så länge

              Kommentar

              • Hisingislandman
                • December 2006
                • 176

                #8
                Frugan har ledsnat lite på mig o mina akvarium.
                Har ett juwel 240 o ett 70 liters. Ett på 19 liter och en räkvas på 8 liter.
                Så kom jag hem med ett mollyhotell en dag och hon blev rätt sur.
                Inte ett till! Opps..glömde jag berätta att jag skulle köpa ett till?
                Lite tråkigt är det , för jag skulle nog kunna ha hur många som helst. Drömmer om både saltvatten och ett på 1000 liter.. Men i nästa liv då kanske...

                Kommentar

                • NIC
                  • January 2008
                  • 5121

                  #9
                  Ursprungligen postat av hisingislandman
                  drömmer om både saltvatten och ett på 1000 liter.. Men i nästa liv då kanske...
                  word!!!

                  http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                  Kommentar

                  • flygrc
                    • June 2006
                    • 2755

                    #10
                    Har en mycket förstående fru .... än så länge

                    (kanske skulle skaffa några akvarium till)
                    https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                    Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                    Kommentar

                    • Whistler84
                      • November 2007
                      • 850

                      #11
                      "Stackarn i hörnet ser ju inte ut för alla alger"
                      "Ska du inte rengöra hos han den ensamme snart?"
                      "Jag har rengjort det lilla akvariet"

                      "Nya växter? Jaha, vad fint"
                      "Hoppas ålarna dör"
                      "Usch, vad äckliga de är!"
                      "Ska inte ålarna dö snart?"
                      "Hur kan du sitta där och titta så länge?"
                      "Jag går och lägger mig"

                      När vi flyttade satte jag inte upp mina primärkar, hade bara ett 200L till discusarna, som inte direkt njöt av den tillvaron:

                      "Det är så synd om den orange, han är ju alldeles mobbad!"
                      "Den orange är min favorit, de andra kan dö"
                      "Ska du inte lämna in dem snart?"
                      "Det är lite tomt här... Skulle inte du... alltså.. kan inte du sätta upp det stora igen?"

                      Kommentar

                      • Hisingislandman
                        • December 2006
                        • 176

                        #12
                        Ursprungligen postat av flygrc
                        Har en mycket förstående fru .... än så länge

                        (kanske skulle skaffa några akvarium till)

                        Det hade jag gjort utan att tveka.

                        Kommentar

                        • Nina82
                          • January 2008
                          • 6610

                          #13
                          Jag var lite skeptisk när sambon ville skaffa akvarium. Hans intressen går i vågor (haha) och visste att även detta skulle göra så.
                          Efter några år så skaffade han iaf sitt första kar (54L) och redan någon vecka senare skaffade han 84L.... Mutan vara att jag fick min hamster och han sina fiskar.
                          Eftersom jag är så extremt djurintresserad började även jag plugga lite efter att ha hittat hit till zoopet (ca. 3 veckor från första köpet). Fiskarna blev ju sjuka och dog hela tiden så jag ville ju försöka hitta orsaken såklart.
                          Inom loppet av 2-3 månader hade vi köpt 54L, 84L, 45L, 63L och 450L och nu är det mest jag som har intresset precis som jag anade även om sambon får sina ryck imellanåt

                          Det sambon egentligen brinner för är påfågelciklider och det har vi inte ekonomi till nu så planerna finns på 540L med påffar och större malar men det dröjer nog några år till
                          Min passion är guppy. Enkel fisk att ha och ingen är den andra lik. Man kan få nästan exakt den färg och form man vill och jag bara älskar de små rackarna
                          12L 12L 24L 24L 24L 24L
                          38L 54L 54L 63L 450L

                          Kommentar

                          • JLi
                            • December 2004
                            • 773

                            #14
                            Det är OK så länge det är väldigt småskaligt, hon vill inte bo i en "fiskbutik". An efter barnen blir större så har de också intresserat sig för hobbyn. Om demokrati råder och frun inte använder allt för mycket veto lär det kanske bli något nytt så småningom, planer finns.
                            h. Johan

                            Kommentar

                            • Sophia_
                              • January 2009
                              • 454

                              #15
                              Låter som om de flesta har lite milt överseende och låter sig mutas, alltså.

                              Whistler dina citat var klockrena jag kan se det framför mig!!

                              Hisingislandman - hur gick det där med "oops jag råkade köpa"? Funderar på att använda mig av den varianten häröver...


                              Svågern och svägerskan har ett 540l som de vill bli av med och både svägerskan och jag försöker få maken att inse hur BRA det akvariet skulle passa i vårt vardagsrum!
                              www.devons.se

                              Kommentar

                              Arbetssätt...