Kräftfiskesäsongen 2009

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guest

    Kräftfiskesäsongen 2009

    Är det någon mer än jag som ska ut och fånga kräftor?

    Själv så tänker jag fiska i vättern och inför den här säsongen så sägs det vara extra mycket kräftor i sjön. Men det har jag inte sett än

    Sen blir det nog lite kräftfiske för hand i en annan sjö och det är extremt kul att plocka dom med händerna.

    Imorgon börjar iaf min kräftfiskesäsong och ikväll blir det väl att fixa till de nya burarna mm. för någon nisse snodde alla mina burar förra året.
  • Elice
    • September 2008
    • 55

    #2
    Ursprungligen postat av Lutt
    Är det någon mer än jag som ska ut och fånga kräftor?

    Själv så tänker jag fiska i vättern och inför den här säsongen så sägs det vara extra mycket kräftor i sjön. Men det har jag inte sett än

    Sen blir det nog lite kräftfiske för hand i en annan sjö och det är extremt kul att plocka dom med händerna.

    Imorgon börjar iaf min kräftfiskesäsong och ikväll blir det väl att fixa till de nya burarna mm. för någon nisse snodde alla mina burar förra året.
    Hörde någonstans att våren varit kall, så det skulle innebära att kräftorna har bytt skal senare och just nu har så mjukt skal att de gömmer sig. Det var tydligen någon utav våra större sjöar där de hade provfiskat kommer inte ihåg vilken nu.Nu tror de att det kommer att gå bättre i slutet på aug, och början på sept. När skalen hårdnat och de vågar sig fram igen.
    Nu hittade jag inslaget, var tydligen Mälaren.
    Senast redigerad av Elice; 14 August 2009, 20:11.

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      #3
      Har satt ut burar i kväll så vi får se hur mycket där är imorgon.
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        #4
        Någon som varit på kräftskiva ännu?? Och tröttnat på att äta kräftor!?

        Jag och sambon var på en mini semester i Kungshamn/Smögen i 4 dagar. Jag trodde jag skulle bli trött på havskräftor/krabba/räkor och hummer (trots att det är fel säsong)
        Har ännu inte tröttnat på skaldjur! Blivit bara lite mer kräsen nu när man ätit färska skaldjur ;-) Har sen dess varit på två kräftskivor och är bjuden på 2 till *hihi*

        Nästa år vill jag åka någonstans och fiska kräftor. Någon som har tips på vart man kan göra det??
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #5
          Mälaren?
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • MK57
            • September 2006
            • 197

            #6
            Farsan kom hem för några timmar sedan med några kilo kräftor...Från vätternMen var en liten som råka komma med hem så har har flyttat till ett akvarium nu
            Men det häftigaste var förra året,då fick vi en Blå(!) kräfta i buren som hade kvar ett tag men dog tyvärr...Och en kräfta som var som en liten hummer!(Inte överdrift,farsan sa det själv o jobbat 20år i krogbranchen)..
            När vi vägde den så sa vågen 375gram,en kräfta!Något stor
            Diskus+malar=skoj

            Kommentar

            Arbetssätt...