Rädda fiskarna!!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chainy
    • February 2007
    • 405

    Rädda fiskarna!!!!!

    Kollade runt på blocket och hittade skräckexempel på akvarium. Jag har inte råd att rädda fiskarna. Hoppas någon har!

    2 silverhajar, 3 regnbågshajar och 3 "andra lite mindre fiskar" i ett 54L!!


    Igenväxt akvarium på bara 60L med åtminstone halvstora 3 slöjstjärtar och någon mer fisk.


    Eller varför inte 4 slöjstjärtar i ett 27 L platsakvarium utan inredning??
    Bilder på mina fiskar finns på;
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2449363
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    #2
    Fina fiskar!

    Kommentar

    • rödtoppen
      • June 2006
      • 3148

      #3
      Ursprungligen postat av chainy

      Eller varför inte 4 slöjstjärtar i ett 27 L platsakvarium utan inredning??
      http://www.blocket.se/stockholm/Nybo...1.htm?ca=8&w=3
      .. och det vill de ha 500kr för, vilka optimister
      / dtoppen /

      Kommentar

      • Johanski
        • February 2007
        • 3044

        #4
        Gruset ser ätbart ut med!

        Kommentar

        • chainy
          • February 2007
          • 405

          #5
          Ursprungligen postat av Johanski
          Gruset ser ätbart ut med!
          Jag hoppas fiskar är färgblinda för annars kommer de nog se färgglada prickar över allt.
          Bilder på mina fiskar finns på;
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2449363

          Kommentar

          • _vinkelslip_
            • June 2009
            • 242

            #6
            som det sista hade jag det med...3 slöjisar..dock visste jag/vi inte bättre då..

            Måste säga, snacka om glada slöjisar när de fick hamna i 540L vatten efter drygt ett års plågeri...

            Kommentar

            • _vinkelslip_
              • June 2009
              • 242

              #7
              däremot hade vi inte strösselbotten.

              Kommentar

              • garjzla
                • June 2007
                • 273

                #8
                Det är så hemskt när man läser om alla dessa som tröttnat på sina fiskar...ja eller hundar,katter, marsvin osv på blocket....förhoppningsvis kommer de så småningom till ett bättre hem men man kan ju aldrig veta...

                Kommentar

                • Jenny054
                  • May 2007
                  • 920

                  #9
                  Jisses.. Vad f*n tänker folk med?? Vilka idioter!
                  The fish is jumping.....
                  Bloggen:
                  http://aquastyle.blogspot.com/
                  Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

                  Kommentar

                  • Nubi
                    • March 2009
                    • 9026

                    #10
                    Jag hade ett liknande problem på jobbet. Dvs fisk plågeri. De har ett 50l akvarium, en pump som inte har den kapaciteten till ett 50l och fyra st guldfiskar! eller heter det slöjdstjärtar. Ialf De har ingen aning om hur stora dessa fiskar blir och vilken dålig cirkulation pumpen tillför. En fisk efter den andre dog och folk undrade vad de gjorde för fel och jag förstår inte hur djurbutiken säljer 4 slöjdstjärtar till ett 50l akvarium!?

                    När alla fiskar dog så sa jag att jag skulle fixa iordning akvariet och att det var fiskförbud! Det slutade med att jag har låna ut ett innerfilter och gav bort 3 st Platy honor. Och skrev i medelandeboken "INKÖP AV FISK FÖRBJUDET!!"

                    om en vecka ska jag ta med mig personalen till Etuna och visa hur stora guldfiskar och slöjdstjärtar blir. Förhoppningsvis så får de upp ögonen lite.
                    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                    Fiskbloggen

                    Kommentar

                    • Amazon77
                      • July 2008
                      • 129

                      #11
                      Ursprungligen postat av nubi
                      jag hade ett liknande problem på jobbet. Dvs fisk plågeri. De har ett 50l akvarium, en pump som inte har den kapaciteten till ett 50l och fyra st guldfiskar! Eller heter det slöjdstjärtar. Ialf de har ingen aning om hur stora dessa fiskar blir och vilken dålig cirkulation pumpen tillför. En fisk efter den andre dog och folk undrade vad de gjorde för fel och jag förstår inte hur djurbutiken säljer 4 slöjdstjärtar till ett 50l akvarium!?

                      När alla fiskar dog så sa jag att jag skulle fixa iordning akvariet och att det var fiskförbud! Det slutade med att jag har låna ut ett innerfilter och gav bort 3 st platy honor. Och skrev i medelandeboken "inkÖp av fisk fÖrbjudet!!"

                      om en vecka ska jag ta med mig personalen till etuna och visa hur stora guldfiskar och slöjdstjärtar blir. Förhoppningsvis så får de upp ögonen lite.
                      bra gjort!
                      54L
                      175L Sällskap

                      Kommentar

                      • Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

                        #12
                        Får hoppas på att alla ordniarie på jobbet lyssnar på en och verkligen följer råden de får.
                        Känns ibland hopplöst när folk som haft guldfiskar i en SKÅL!!! (jupp guldfisksskål) inte lyssnar och tycker de kan och vet bäst.

                        Inte för att jag påstår att jag är bäst på fiskar, jag vill mina fiskar väl och guldfisk i fiskskål utan cirkulation är ren djurplågeri!!


                        Ursprungligen postat av Amazon77
                        bra gjort!
                        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                        Fiskbloggen

                        Kommentar

                        • karrokaja
                          • March 2006
                          • 5388

                          #13
                          min faster har 2 slöjstjärtar i en 10L skål!! jag skickade en zoopet arbetsbeskrivning till henne och djurskyddslags artickel om utrymme för fiskar.
                          Hon har haft dom där länge nu och dör en så köper hon en ny. inget filter eller nånting!
                          Jag hoppas hon lyssnar på mej.
                          Jag ska vackta hennes lägenhet om 1 mån. kanske ska jag köpa ett 375 o ställa där, skriva en lapp "detta är lagom" va sägs om de?
                          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                          Kommentar

                          • rödtoppen
                            • June 2006
                            • 3148

                            #14
                            Tror att många köper fiskar för att de är fina (som tex en prydnadsfigurin) sen struntar de i vad fisken egentligen kräver för att må bra (bara det ser fint ut)

                            ... men inte sjutton kan strösselbotten någonsin se fint ut
                            / dtoppen /

                            Kommentar

                            • Guppy_ciklid
                              • January 2009
                              • 293

                              #15
                              nej usch.
                              Är typ allergisk mot detta
                              Även fast jag är jätte o aktiv, så är jag zoopets topp 50 mest igänkända

                              Kommentar

                              Arbetssätt...