1 tb my book

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • almost_jocke
    • January 2008
    • 228

    #16
    usch vad jobbigt )=
    att man alltid ska ha sådan otur med vissa saker

    har bara 250gb ledigt typ så formatera till ntfs är inte att tänka på

    Kommentar

    • joker73
      • August 2008
      • 27

      #17
      Ursprungligen postat av almost_jocke
      ne jag pallar inte ha fat32
      går det verkligen inte att fixa NTFS utan att formatera??
      jo det skal gå og konvertere den til fra fat32 til ntfs, til og med uten noe ekstra programvare, men det går ikke an og konvertere den fra ntfs til fat32

      se http://support.microsoft.com/kb/307881

      PS som altid når man forandrer på partisjoner bør man på forhånd ha back up av viktige data
      55L -- 170L -- 200L -- 375L -- 660L -- 720L

      Kommentar

      • almost_jocke
        • January 2008
        • 228

        #18
        Ursprungligen postat av joker73
        jo det skal gå og konvertere den til fra fat32 til ntfs, til og med uten noe ekstra programvare, men det går ikke an og konvertere den fra ntfs til fat32

        se http://support.microsoft.com/kb/307881

        PS som altid når man forandrer på partisjoner bør man på forhånd ha back up av viktige data

        Taaaaaaaaaack
        bästa länken jag fått på länge!
        funkade hur snabbt och smidigt som helst!

        Kommentar

        • Aircut64
          • July 2007
          • 1207

          #19
          Ursprungligen postat av Johanski
          Om jag förstod honom rätt så:

          Hårddisken är ju inte en tom låda du kan lagra massa saker på. Den har väl ett filsystem i sig, som i sig också tar plats. Om jag inte har helt fel?
          hah precis :P , 10points to you !
          Systemet tar ju plats det med, det är ju inte så att det är en överhightech sak som finns på hddn utan att ta någon plats över huvudtaget.
          Så ingen har blivigt lurad på en hdd här :P Så länge ni inte köpt en Seagate modell de närmaste månaderna eftersom en hel del seagate modeller som lanserats under de senaste månaderna visat sig vara defekta Så se upp!

          Kommentar

          • ljung
            • December 2008
            • 185

            #20
            Ursprungligen postat av Junros
            Det beror på dom två olika sätten som man räknar med.
            Om man kör med folket som tillverkar hdd'ar så är 1Mb=1000kb.
            Men egentligen är det 1Mb=1024kb. om man räknar så som t'ex Microsoft.
            Och det kan diskuteras vem som har rätt, men hos mig lutar det inte åt tillverkarna iallafall.
            Är likadant om man köper minneskort, mp3 spelare osv.

            Shit, but true shit..

            Mvh//Chrille
            Inte helt rätt då det är två olika enheter! 1 Gibibyte (GiB) = 1024 Mebibytes (MiB) och så vidare.. denna skala använder Microsoft sig av.

            Linux system använder sig oftast av samma enhet som hårdisktillverkarna, dvs Gigabyte (GB) och Megabyte (MB)

            och för att ytterliggare krångla till det lite finns en till vanligt förekommande enhet Gigabit (Gb) och Megabit (Mb) används då främst vid mätning av internethastigheten.

            Så var noga med vad som är versaler & genemer när du läser/skriver nått av dessa. Visserligen så kommer ju alltid folk missupfatta vad man menar men det går ju inte undvika :-)
            Niklas Ljung - http://invalidos-mc.com

            Kommentar

            Arbetssätt...